نسخه نویسی

  1. سیستم نسخه نویسی یکپارچه بیمه سلامت و تامین اجتماعی به همراه پرونده الکترونیک سلامت برای مطب و کلینیک

ما در مجموعه کیمیا با توجه به مشکلات پزشکان در خصوص نسخه نویسی الکترونیک با پنل بیمه ها مانند تعدد پنل ها و عدم وجود یکپارچگی و ماژول های مورد نیاز، تلاش کرده ایم نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک آنلاین با امکانات مختلفی را ارائه دهیم. از جمله ویژگی های پنل نسخه نویسی کیمیا آفیس، ارسال نسخه به بیمه های تامین اجتماعی و سلامت با سهولت و سرعت بالا می باشد، با استفاده از پنل کیمیا می توانید به راحتی تایپ یک کد ملی از بیمه های تامین اجتماعی و سلامت استعلام بگیرید و فرآیند نسخه نویسی را انجام دهید.

همچنین ما در این پنل امکاناتی از قبیل پرونده الکترونیک، سیستم پذیرش، درخواست مشاوره، نوبت دهی، بایگانی مدارک پزشکی، صدور گواهی های مختلف برای بیماران، سیستم ثبت بازخورد و ده ها امکانات دیگر را قرار داده ایم. با استفاده از پرونده الکترونیک، تمامی پرونده های کاغذی مطب حذف شده و به راحتی می توانید در کنار پنل نسخه نویسی، پرونده بیمار را بصورت یکپارچه با هر مراجعه بیمار داشته باشید.

در چند سالی که سیستم سلامت ایران به سوی سیستماتیک شدن پیش می رود، موانع برای ثبت الکترونیکی داده ها کمتر و کمتر می شود. یکی از فرآیندهای مهم و حیاتی در پروسه درمان، درج داده ها در پرونده الکترونیک سلامت بیمار هنگام ویزیت توسط پزشک است. چراکه در نهایت، تشخیص درمانگر باید به شکل یک نسخه دیجیتالی یا الکترونیکی به درمان جو یا مراجعه کننده سپرده شود.

اما تشخیص پزشک حالت های بسیاری دارد و در طراحی سیستم نسخه نویسی الکترونیک آنلاین باید نکات بسیار ظریفی را در نظر گرفت. نرم افزارهای دولتی یا پنل های بیمه ای که امکان دسترسی به آن به شکل عمومی وجود دارد، هنوز به درجه ای از پیشرفت نرسیده اند که همه این ظرافت ها را پوشش دهند. به همین دلیل و برای رفع کاستی های سیستم های کنونی، کیمیا آفیس دست به طراحی نرم افزار نسخه نویسی آنلاین زده اند. در ادامه به معرفی نرم افزار نسخه نویسی کیمیا آفیس و ظرافت های متمایز آن می پردازیم.

مزایای نسخه نویسی الکترونیک با نرم افزار کیمیا آفیس

تغییر همیشه ما را با موانع ذهن روبرو می کند. پزشک با خود می اندیشد که نسخه نویسی الکترونیکی یا آنلاین با آنکه مزایایی دارد، اما سرعت ارائه خدمت به بیماران و مراجعین را کم می کند. چنین دیدگاهی هم درست است و هم اشتباه. برای درستی و نادرستی هرکدام، به یک دلیل اشاره می کنیم.

کیفیت و دقت: سرعت فقط قسمتی از رضایت بیماران و بقیه اجزای پازل درمان را تشکیل می دهد و کیفیت نیز نقش به سزایی در این مساله دارد. نقل لطیفه های به حق یا ناحق در مورد ناخوانا بودن دست خط پزشکان، ریشه در بعد کیفیت دارد. در اکثر موارد، پزشک به نوعی هدایتگر اصلی تیم معالجه است؛ چراکه او، با نسخه ای که ارائه می کند بیمار را به داروخانه، آزمایشگاه، مرکز تصویربرداری و مکان هایی از این دست ارجاع می دهد. این مراکز با توجه به داده مستند در اختیار بیمار، یا همان نسخه، خدمت رسانی را انجام می دهند. بنابراین، اگر مشکلی در خوانش نسخه پیش آید، هزینه و زمان زیادی به کل سیستم درمان، تحمیل خواهد شد. 

سرعت: نکته دوم در خصوص مراجعات بعدی بیمار است که در مراجعه اول، پرونده برای آن تشکیل شده است. کلیه اطلاعات مورد نیاز پزشک به همراه جزئیات ویزیت های قبلی پزشک در این پرونده الکترونیک دسترس است. به این ترتیب، نه تنها سرعت فرآیندهای درمانی کاهش نمی یابد؛ بلکه از گذشته بیشتر نیز خواهد شد. کیمیا آفیس در نرم افزار نسخه نویسی امکاناتی را فراهم کرده است که در همان مراجعات اول نیز سرعت نسخه نویسی پزشک را افزایش می دهد.

 

امکانات نرم افزار نسخه نویسی کیمیا آفیس

نرم افزار نسخه نویسی الکترونیک کیمیا آفیس در ماژولی که برای تجویز وجود دارد امکانات زیر را در اختیار پزشک قرار می دهد:

  • ایجاد میانبرهای اقلام و نسخ پرمصرف
  • اضافه کردن همزمان چند آیتم به نسخه
  • خلاصه وضعیت از پرونده و مراجعات قبلی
  • چاپ و صدور کاغذی نسخه علاوه بر ثبت الکترونیک آن
  • منوی تجویز دارو، تست های تشخیصی و خدمات پاراکلینیکی
  • درج جزئیات اضافه علاوه بر نام دارو مانند نحوه و میزان مصرف
  • ارسال نسخه، کد پیگیری و جزئیات نسخه توسط پیامک به بیمار
  • سورتینگ هوشمند داروها در لیست پیش فرض بر اساس رفتار پزشک در تجویز
  • اتصال به وب سرویس های بیمه ای و استعلام خودکار استحقاق بیمه مراجعه کننده بر اساس کد ملی
  • دریافت مستقیم نتایج آزمایش و تصویربرداری بیمار در صورت استفاده همزمان مراکز از نرم افزار کیمیا آفیس

 

امکانات اشاره شده پس از تایید ثبت نام پزشک، در پنل کاری پزشک در دسترس خواهد بود. تمامی اطلاعاتی که از بیمار برای پذیرش دریافت می شود و یا در پرونده بیمار ثبت می شود، قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی دارد. در صورتی که تعداد مراجعان محدود هستند و با داده های بزرگ سر و کار ندارید، می توانید از سرویس فضای ابری نرم افزار مدیریت درمانگاه کیمیا آفیس استفاده کنید و در غیر این حالت، امکان اتصال به سرور های میزبانی شخصی و تحت مدیریت خود را نیز دارید.

نحوه نسخه نویسی الکترونیک

کار با نرم افزار نسخه نویسی کیمیا آفیس بسیار آسان است چون، رابط کاربری ساده و سرراستی دارد و برای استقرار آن در مطب داشتن یک مرورگر روی کامپیوتر یا گوشی هوشمند کفایت می کند. از سوی دیگر، پس از نصب نرم افزار (چه نسخه دمو یا رایگان آن باشد و چه نسخه دائمی) امکان استفاده از فیلم های آموزشی کار با ماژول های نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب، در بخش «آموزش/راهنما» برای کاربران فراهم است. پس از ورود، در پنل پذیرش، استعلام بیمه تنها با وارد کردن کد ملی بیمار (توسط منشی یا مسئول پذیرش) انجام می گیرد و پس از تایید پذیرش، پزشک می تواند به طور خودکار به بخش جزئیات و ثبت نسخه وارد می شود.

در اولین برگه از این بخش از پنل نسخه نویسی، پرونده مراجعات پیشین بیمار به طور خلاصه به نمایش درمی آید و در صورت نیاز پزشک، قابلیت نمایش جزئیات بیشتر وجود دارد. داشتن اطلاعات مراجعات پیشین درمانجو در تشخیص و درمان مناسب تر بیماری اثر فراوانی دارد. در برگه تجویز 5 زیربرگه وجود دارد که ثبت داروها را از آزمایش، تصویربرداری، فیزیوتراپی و خدمات مجزا می کند. 

در زیربرگه دارو یک کادر برای جستجو وجود دارد و در صورتی که استفاده اول شما از نرم افزار نباشد، اقلامی که بیشتر و پیش تر تجویز کرده اید، برای دسترسی سریعتر در زیر کادر جستجو قرار می گیرند. به این ترتیب، تنها با چند کلیک می توانید نسخه را ثبت کنید. برای ثبت از فهرست اقلام پرکاربرد، می توان یک یا چند آیتم را به طور همزمان تجویز کرد. جزئیات و نحوه مصرف را نیز می توان پیش و پس از اضافه شدن آیتم ها به نسخه اضافه کرد. این مورد احتمال مصرف نادرست دارو توسط بیمار را تا حد زیادی کاهش می دهد. 

سرعت افزایش یافت، درست است؟ از این هم می توان سریع تر بود. اگر نسخه ای شامل چند دارو که با یکدیگر تجویز می شود، تکرار زیادی دارد، قابلیت برچسب گذاری و فراخوانی سریع آن وجود دارد تا زمان ارزشمند شما هدر نرود. مزیت لیبل گذاری نسخه در نرم افزار کیمیا آفیس این است که پس از انتخاب، نیاز به تایید پزشک دارد و می توان همان اقلام پیش فرض نسخه را نیز تغییر داد.

رضایت و آسایش برای مراجعین و پزشک 

طراحی و توسعه نرم افزار نسخه نویسی الکترونیک کیمیا آفیس با تحقیقات و همکاری نزدیک افراد متخصص در زمینه طراحی و توسعه نرم افزار، مدیریت فرآیند و پزشکان انجام شده است. این همکاری جهت دستیابی به بهترین تجربه و رابط کاربری در موازنه سرعت و کیفیت صورت گرفت. هدف کیمیا آفیس از توسعه نرم افزار نسخه نویسی تامین آسایش و رضایت بیشتر افراد درگیر در روند درمان بیمار است. علاوه بر امکانات نسخه نویسی الکترونیک و آنلاین با قابلیت چاپ نسخه و ارسال پیامک شناسه نسخه الکترونیک به بیمار برای پیگیری های بعدی (مراجعه به داروخانه یا دریافت هزینه ها از بیمه های تکمیلی)، پشتیبانی سریع از محصول اهمیت ویژه ای دارد. کارشناسان به سرعت درخواست های پشتیبانی را بررسی می کنند و در کمترین زمان اقدام به پاسخگویی خواهند کرد. 

پنل نسخه نویسی به صورت مجزا و یا در کنار دیگر پنل ها مانند نوبت دهی ارائه می شود. شما پزشکان محترم در صورتی که دارای وبسایت شخصی هستید، می توانید پنل های کیمیا آفیس را به وبسایت فعلی خود اضافه کنید. همچنین فرصتی 2 ماهه برای استفاده رایگان از این نرم افزار نسخه نویسی وجود دارد که می توانید در صفحه محصولات جزئیات آن را مشاهده کنید یا از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت، با ما تماس بگیرید.

 

چرا کیمیا آفیس؟

latest-blog-content

بهترین نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

تصمیم گیری برای اتخاب بهترین نرم افزار امر بسیار مهمی بشمار می آید، چرا که ارائه خدمات مختلف توسط چند پزشک در یک مرکز یا مدیریت پرونده بیماران بهمراه سابقه و خدمات ارائه شده، نیازمند یک سیستم نرم افزاری قابل اعتماد بوده که علاوه بر پوشش دهی امکانات مورد نیاز، کاربرانی با سطوح دسترسی مختلف را مدیریت کند. مهمترین نکات کیمیا آفیس در بخش های زیر بیان شده. جهت توضیحات بیشتر روی هر کدام از عناوین کلیک نمایید:

  • علاوه بر این که شما می توانید چندین مسئول پذیرش بهمراه مسئول شیفت و ... تعریف کنید، می توانید تنظیمات مختلفی را جهت سفارشی سازی سیستم پذیرش کیمیا آفیس داشته باشید. هیمنطور می توانید گزارشگیری جامع از خدمات ارائه شده بهمراه چاپ فاکتور، چاپ رسید پذیرش، فرم های استعلاجی، دریافت وجه و... با قابلیت هایی نظیر ارسال به موبایل بیماران، ثبت بازخورد و... داشته باشید.

  • مژده ما به شما جهت پیوستن به کیمیا آفیس، انتقال اطلاعات شما از دیتا های طبقه بندی شده مانند Excel و Access یا سایر نرم افزار های موجود می باشد. کافیست ساختار داده های شما توسط کارشناسان ما بررسی شده و ایمپورت اطلاعات داخل کیمیا آفیس را داشته باشید.

  • کیمیا آفیس را میتوانید بصورت کلود (میزبانی شده روی سرور های کیمیا آفیس بصورت ابری) یا نصب درون شبکه (سیستم های خودتان) داشته باشید. در صورتی که مایل به استفاده برای مطب یا درمانگاه های کوچک می باشید پیشنهاد میکنیم میهمان ما بصورت ابری باشید و در صورتی که نیازمند سرویس های اسناد پزشکی، حجم داده های بالا یا استفاده برای درمانگاه می باشید، پیشنهاد ما استفاده از کیمیا آفیس در شبکه داخلی مجموعه خودتان می باشد.

  • نرم افزار نسخه نویسی و مدیریت درمانگاه کیمیا آفیس، جزء محدود سیستم هایی است که در شاخه سلامت الکترونیک، گواهی ارزیابی امنیتی از مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری دریافت کرده. در این فرآیند بیش از یک سال بصورت فشرده تمامی پارامتر های امنیتی لحاظ شده و با ارائه هر ماژول جدید، ارزیابی امنیتی خواهیم داشت. صحت گواهی امنیتی را از این لینک دریافت کنید.

  • در کیمیا آفیس می توانید کاربرانی با سطوح دسترسی مختلف (مدیر درمانگاه، پزشک، مسئول پذیرش، منشی، مدیر مالی و مدیر گزارشات) داشته باشید. تمامی کاربران شما می توانند با سیستم، تبلت یا حتی موبایل با نرم افزار در ارتباط باشند.

  • جهت نسخه نویسی و استعلام هویت بیماران، کیمیا آفیس تاییدیه های بیمه سلامت و تامین اجتماعی دریافت کرده (صحت تاییدیه ها را از این لینک یا بخش تاییدیه ها و گواهی ها پایین صفحه بررسی کنید) و شما می توانید با تایپ کدملی و یک اینتر، مشخصات بیماران را داشته باشید! تمامی کدینگ داروها، آزمایشات و خدمات پزشکی طبق کدینگ استاندارد درون سامانه تعریف شده و ماژول هایی از قبیل نسخ آماده، اقلام پرکاربرد، الگو ها و برچسب گذاری دارو ها فراهم شده تا پزشکان با سهولت و آسانی تجویز نسخه داشته باشند.

  • ما در مجموعه کیمیا با توجه به چالش های پزشکان در خصوص نسخه نویسی الکترونیک با پنل بیمه ها، از جمله تعدد پنل ها، و عدم وجود ماژول های مورد نیاز مانند پرونده الکترونیک، تلاش کرده ایم پنل نسخه نویسی با امکانات کاربردی از جمله پیشنهاد اقلام تجویز شده، نسخ آماده، اقلام پرکابرد و ده ها ماژول کاربردی طراحی کنیم.
    در طول یک هفته کار با پنل نسخه نویسی قارد خواهید بود نسخه بیماران را کمتر از 20 ثانیه بنویسید و شناسه الکترونیک دریافت نمایید. امکان ارسال نسخه بصورت لینک برای بیماران و درج در سابقه اقلام تجویز شده بیمار بصورت خودکار وجود دارد.

  • بخش هایی شامل نتایج آزمایشگاهی و سابقه بیماران بهمراه معاینات، پرسشنامه ها، سابقه خدمات و... در پرونده الکترونیک بیماران بصورت پایه ای وجود دارد.
    با امکان اسناد پزشکی می توانید اسکن مدارک و اسناد بیماران را بهمراه فایل های مختلف در پرونده بیماران ذخیره و بایگانی کنید.
    نکته قابل توجه، امکان تعریف فیلد های مختلف برای پرونده ها توسط شما وجود دارد که می توانید بسته به نوع تخصص خود، آیتم های مختلفی را برای سیستم تعریف کنید. همچنین امکان فرمول نویسی برای فیلد های پرونده بیماران، از جمله امکانات بینظیر کیمیا آفیس می باشد.
    امکان نمودار گیری و گزارشگیری های چند وجهی از جمله کاربردی ترین ابزار های پرونده بیماران است که می توانید بر اساس پارامتر های مختلف، ارزیابی هایی برای بیماران داشته باشید.

  • علاوه بر نوبت دهی آنلاین و آفلاین، ماژول هایی شامل مدیریت پزشکان ارجاع دهنده، ثبت بازخورد و صدور گواهی های مختلف برای بیماران و سیستم درخواست مشاوره و ارسال پیامک نیز در کیمیا آفیس وجود دارد. بیماران شما می توانند بصورت آنلاین درخواست مشاوره ثبت کرده و بهمراه آن مدارک و اسناد مورد نیاز را ارسال کنند.

  • می توانید از کیمیا آفیس بعنوان سایت اختصاصی با دامنه های .Ir یا .Com و... با تمامی امکانات و ماژول ها با قالب و طراحی منحصر به فرد استفاده کرده و درگاه پرداخت متصل به حساب بانکی خود داشته باشید.
    در صورتی که سایت دارید، کیمیا آفیس بهترین گزینه برای افزودن ماژول هایی مثل نوبت دهی، پرونده، ثبت بازخورد و نتیجه و درخواست مشاوره است. کافیست ثبت نام کرده و با پشتیبانی در ارتباط باشید .

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس پشتیبانی: 09384487404 | 05632422904

مرتبط با نسخه نویسی:

مهم ترین ویژگی نرم افزار مطب، سادگی و راحت بودن پنل کاربری آن است یعنی به خوبی پاسخگوی همه نیازهای مطب و در عین...

این مقاله به سیستم نظام ارجاع پزشکی و انواع سطوح و خدمات آن ، پرونده الکترونیک سلامت، پزشک خانواده و نحوه ثبت...