نرم‌ افزار مطب مشاوره

نرم‌ افزار مطب مشاوره

دریافت خدمات پزشکی و مشاوره ای از راه دور پس از کرونا به یک امر ضروری بدل شده است. نرم افزار مطب مشاوره پیش از دوران سیاه همه گیری کرونا نیز وجود داشت و بزرگترین گروه هدف این نرم افزارها، کلینیک ها، درمانگاه ها ومطب های مشاوره بودند. روانشناسان و مراجعین شان به طور خاص، از پیشگامان استفاده از این نرم افزارها بودند. انتخاب نرم افزار مشاوره برای مطب اگر به درستی انجام نشود می تواند مشکلاتی در خصوص همگام سازی، پشتیبان گیری و به طور کل SLA یا سطح خدمت مورد توافق به وجود آورد. در ادامه به طور مفصل به نکاتی اشاره می کنیم تا با انتخاب درست بهترین تجربه را از به کارگیری نرم افزار ثبت مراجعین روانشناسی و اتوماسیون در مطب یا کلینیک کسب کنید.

مدیریت مطب مشاوره

نرم افزار مطب مشاوره؛ ابزار کاربردی برای همه پزشکان

در طول شبانه روز افراد میزان بسیار زیادی از زمان خود را به اموری اختصاص می دهند که در اینترنت در جریان است. نسل های جدید نیز تقریبا زندگی بدون اینترنت را به یاد ندارند. با این شرایط اگر به عنوان یک پزشک یا مشاور سوار بر قطار تکنولوژی های امروزی نشوید، احتمالا بخش قابل توجهی از مراجعین و بیماران خود را از دست خواهید داد.

ترجیح خیلی از اشخاص بر این است تا با استفاده از گوشی هوشمند یا کامپیوتر شخصی نیاز خود به مشاوره یا ویزیت شدن توسط پزشک را برطرف کنند. نرم افزار مطب مشاوره این امکان را برای مراجعین فراهم می کند تا به جای رفت و آمدهای طولانی و حضور در ترافیک و شلوغی های کلافه کننده که به روان و زمان آن ها آسیب وارد می کند، با چند کلیک ساده خدمات مشاوره ای و درمانی خود را دریافت کنند. اما منفعت این روش تنها برای مراجعین نیست و از نگاه ارائه دهنده خدمت نیز پرفایده است.

مدیریت یکپارچه زمان از طریق نرم افزار

ممکن است این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که اگر قرار باشد از نرم افزار مطب مشاوره استفاده کنید، آیا قادر به مدیریت مراجعین آفلاین یا حضوری خواهید بود؟ چندپاره کردن اطلاعات به شکل دیجیتال و کاغذی باعث دشوار کردن مدیریت مطب نمی شود؟ پاسخ به این سوالات مشخصا «خیر» است.

با نرم افزار مطب مشاوره، این امکان را خواهید داشت تا مدیریت جامعی بر کلیه فرآیندها و ورودی و خروجی ها در مطب داشته باشید، بیماران می توانند اسناد و مدارک مورد نیاز (نتیجه آزمایش، تصویر رادیولوژی و ...) را بهمراه درخواست خود از طریق ماژول مشاوره برای شما ارسال نمایند. نرم افزار مطب کیمیا آفیس یکی از این نرم افزارهاست که با رابط کاربری ساده، کاری می کند تا با اسناد و پرونده های کاغذی مراجعین خداحافظی کنید و همه چیز را از طریق نمایشگر دستگاه خود مدیریت کنید.

مراجعین می توانند به صورت آنلاین اقدام به نوبت گرفتن برای دریافت مشاوره کنند. استفاده از سرویس های ویدیویی نیاز به آموزش خاصی ندارد، اما اگر انتخاب آن ها مراجعه حضوری است، می توانید با نزدیک شدن به نوبت دریافت شده، برای آن ها پیامک یادآوری ارسال کنید تا با کنسلی های متعدد مواجه نشوید.

مواردی که ذکر شد با کانالیزه کردن صحیح فرآیندها به مدیریت زمان مشاور و مراجعین کمک شایانی می کند و منشی ها را از خطاهای احتمالی بر اثر حجم زیاد کار رها خواهد کرد. کاربرد نرم افزار روانشناسی همچنین دسترسی به پرونده و سابقه مراجعه کننده را نیز تنها با چند کلیک ممکن می سازد و ریسک از دست دادن اطلاعات نیز به مراتب کمتر خواهد بود.

نصب و راه اندازی نرم افزار مشاوره

علاوه بر مشاورین، نرم افزار مطب مشاوره برای پزشکان نیز کاربرد بسیار دارد. تنوع بخشی در کانال های دسترسی مراجعین به خدمت ارائه شده، منجر به افزایش رضایت آنان می شود و مسلما شما را در حرفه خود برجسته تر می کند. میزبانی سرویس ها برای ارتباط مجازی با مراجعین به طور معمول بر روی سرورهای توسعه دهنده نرم افزار ارائه می شود و هر گونه مشکل یا قطعی سرویس مشخص است چه تبعاتی برای جلسات مشاوره یا ویزیت خواهد داشت.

این مشکل مرسوم در دنیای نرم افزار و وب سرویس هاست، بنابراین برای انتخاب نرم افزار مشاوره دقت زیادی به خرج بدهید و جستجوی مفصلی در خصوص سازنده و رضایت مشتریان محصول نرم افزار مطب مشاوره انجام دهید. بهتر است پیش از اینکه اقدام به استقرار نرم افزار کنید، موارد مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و موردی که از همه بیشتر با نیازهای مطب یا کلینیک شما منطبق است را به کار گیرید.

کلینیک های مشاوره معمولا خدمات متنوعی در قالب یک مرکز واحد ارائه می کنند، تعریف سطوح دسترسی، ارتباط صحیح قسمت های مختلف کلینیک و گزینه های زیاد برای مدیریت زمان از جمله موارد مهمی است که هنگام انتخاب یا استفاده از نرم افزار مطب آنلاین باید در نظر بگیرید. ناگفته نماند، امنیت داده ها در مراکز مشاوره نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و اطلاعات بیماران باید به خوبی محافظت شود. همچنین در صورت بروز مشکل باید بتوانید سریعا داده های پشتیبان گیری شده را بازیابی کنید.

در نظر داشته باشید که تمامی نکات و ابزار های مورد نیاز بهمراه پشتیبانی همه روزه توسط کیمیا آفیس ارائه می شود و شما می توانید با آسودگی خاطر خدمات خود را بصورت غیر حضوری ارائه دهید.

سخن پایانی

اتوماسیون در مطب های پزشکی و مشاوره جنبه های زیادی برای بررسی دارد، در اینجا به طور خلاصه به مواردی اشاره شد تا بتوانید در هنگام استقرار نرم افزار ثبت مراجعین تصمیم بهتری اتخاذ کنید. از آنجایی که این ابزارها دو سویه هستند، باید نیازهای مراجعین را نیز با وسواس زیادی بررسی کنید و نگاهی جامع تر داشته باشید. استفاده از نرم افزار در مراکز درمانی یا مشاوره، استفاده از کاغذ را کم می کند اما نباید صدور فاکتور و صورت حساب مشتری را فراموش کرد چراکه می توانید با درگاه پرداخت آنلاین هزینه های مشاوره را دریافت نمایید. گذر کامل از فرآیندهای آفلاین به آنلاین، یک مرتبه رخ نمی دهد و در مواردی همچون صدور صورت حساب مراجعین و رسیدهای خدمات ارائه شده، نیازمند اقلام کاغذی و فیزیکی است. کیمیا آفیس با موشکافی فراوان، این موارد را در محصول خود اعمال کرده است تا مدیریت جامع را برای شما به ارمغان آورد. اکنون شما بگویید که چه موارد دیگری در هنگام انتخاب نرم افزار مشاوره مطب وجود دارد که نیاز به بررسی دارد؟

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code