نرم افزار مدیریت مطب رایگان

نرم افزار مدیریت مطب رایگان

اگر از یک فرد عادی بخواهیم ابزارهایی که روزانه برای مدیریت امور شخصی یا کاری خود از آنها استفاده می کند را نام ببرد، بعید است در میان آن ها جای نرم افزارهای پزشکی خالی باشد. مسلما برای انجام کارهای حساس تر و گسترده تری مانند مدیریت کلینیک و مطب یا درمانگاه تخصصی نیز از نرم افزارها بی نیاز نیستیم. بیشتر نرم افزارهایی که از آن ها استفاده می کنیم، نسخه ای رایگان با امکانات محدودتر را در کنار نسخه پولی ارائه می دهند.

در قلمرو نظام سلامت و شاخه پزشکی نیز رقابت میان تولیدکنندگان نرم افزار با شور و حرارت خاصی دنبال می شود. توسعه دهندگان برای رقابت بیشتر، نسخه های نرم افزار مطب رایگان را در اختیار کاربران خود قرار می دهند تا آن ها را با ویژگی ها و مزایای نرم افزار خود آشنا کنند. نرم افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس، در کنار ارائه برخی امکانات به صورت محدود و رایگان، در یک بازه زمانی 2 ماهه نیز، همه امکانات خود را در دسترس مشتریان قرار می دهد.

 

چرا نرم افزار مدیریت مطب به شکل رایگان وجود دارد؟

بسیاری از محصولات برای کاربران بالقوه خود چندان شناخته شده نیستند و چون تا کنون از آن استفاده نمی کرده اند، ممکن است از اثرات مطلوب آن غافل باشند. حال که ریسک پرداخت هزینه و منطبق نبودن محصول با نیاز وجود دارد. وجود نسخه های رایگان، به طور محدود (از نظر زمانی یا امکانات) کمک خواهد کرد تا کاربر به شکلی کامل، انطباق محصول با نیازش را بررسی کند. با همین استدلال و به منظور آشنایی بیشتر پزشکان با نرم افزار مدیریت مطب، کیمیا آفیس به مدت 2 ماه امکان استفاده رایگان از محصول خود را برای پزشکان و مشاوران فراهم کرده است. ناگفته نماند که شرکت در این مدت، نرم افزار خود را با امکانات کامل در اختیار ایشان می گذارد.

پزشکان و مشاورین پیش از خرید و نصب نرم افزار، با آزمودن همه امکانات آن شناخت درست و دقیقی از این ابزار مدیریتی پیدا می کنند و پایداری و قابلیت اطمینان آن را در شرایط واقعی به آزمون می گذارند.

 

امکانات نرم افزار مدیریت مطب با امکان استفاده در نسخه رایگان

پرداختن به همه امکانات نرم افزار در یک مطلب کوتاه ممکن نیست، اما در اینجا به تعدادی از مواردی اشاره می کنیم که در نرم افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس، در دسترس شما است:

  • اتصال مستقیم به درگاه پرداخت
  • ثبت توضیحات پزشک در پرونده بیمار
  • ایجاد پروفایل عمومی و پرونده پزشکی بیمار
  • ارسال یادآورهای پیامکی رزرو نوبت به بیماران
  • امکان ویزیت آنلاین مراجعین، توان یابان و درمان جوها
  • امکان تعریف برچسب ها به دو زبان فارسی و انگلیسی
  • استخراج گزارش ها بر اساس فیلترهای مختلف و برچسب ها
  • نسخه نویسی الکترونیک با اتصال به بیمه های پایه و تکمیلی
  • امکان استفاده از ذخیره سازی داده ها به صورت محلی و ابری
  • نوبت دهی و مدیریت زمان بندی مطب به شکل آنلاین و آفلاین
  • ماژول حسابداری با محاسبه خودکار صورت های مالی مورد نیاز
  • تعریف موارد پرکاربرد (دارویی و دستورالعمل) برای تسریع نسخه نویسی
  • پیوست کردن نتایج آزمایشات و عکس برداری ها به پروفایل مراجعه کنندگان
  • پشتیبان گیری و بازیابی سریع داده ها در فرمت های استاندارد CSV و XLS
  • وجود نسخه وب و دسترسی ساده توسط مرورگر بدون نیاز به نصب نرم افزار
  • جست وجوی همزمان اقلام تجویزی هنگام تایپ نام داروها یا آزمایش ها و تشخیص ها
  • رابط کاربری ساده و گویا که زمان یکپارچه کردن فرآیندهای مطب و نرم افزار را کاهش می دهد
  • صدور نسخه، فاکتورها و صورت حساب های چاپی برای بیماران و سایر بخش های مطب یا کلینیک
  • تعریف سطوح دسترسی مجزا و محدود شده برای سایر پرسنل مطب یا کلینیک از جمله منشی ها

 

این موارد تنها بخش کوچکی از امکانات نرم افزار مدیریت مطب رایگان کیمیا آفیس است که پس از نصب نسخه دائم نیز در اختیارتان خواهند بود. برای اطلاع از همه امکانات آن می توانید در صفحه ویژگی های محصول، موارد بیشتری را مطالعه کنید؛ یا با همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی تماس تلفنی بگیرید.

 

نسخه رایگان نرم افزار عالی است؛ ولی آیا کافی هم هست؟

پیش از این اشاره کردیم که نرم افزار مدیریت مطب رایگان کیمیا آفیس به مدت 2 ماه، با همه امکانات رایگان خواهد بود و پس از آن نیز ماژول هایی به رایگان برای استفاده وجود خواهد داشت. اما رایگان بودن کافی نیست. هزینه هایی که شما می پردازید از جنس زمان و فرصت خواهد بود. به همین علت رایگان بودن تنها یکی از عوامل انتخاب نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک است و هنگام انتخاب و استقرار سامانه الکترونیک مدیریت در مطب یا درمانگاه، باید عوامل دیگری را نیز در نظر داشت. بهترین انتخاب با توجه به شرایط، نیازها و انتظارات هر شخص و مطب متفاوت است. بنابراین، بهترین نرم افزار درمانگاه یا مطب لزوما برای شما و دیگر همکارانتان یک گزینه مشابه مشخص نیست و باید انطباق محصول با نیازهای خود را بررسی کنید.

بازه دو ماه آنقدر کافی هست تا با استفاده از نسخه رایگان نرم افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس، بتوانید انطباق ذکر شده را راستی آزمایی کنید. ناگفته نماند، اگر هم با نرم افزارهای مدیریت مطب بیگانه نیستید و در حال حاضر وبسایت شخصی دارید، می توانید برخی ماژول های این نرم افزار مدیریت پزشکی را انتخاب کرده و با شرایط فعلی خود یکپارچه کنید.

به عنوان مثال، می توانید فقط از ماژول نوبت دهی و مدیریت زمان آن (با قابلیت ارسال پیامک یادآور) استفاده کنید. کیمیا آفیس محصول را به صورت میکرو سرویس هایی طراحی کرده است که به سادگی قابلیت اجرای مستقل و یکپارچه شدن با دیگر سیستم ها را دارد.

 

ویژگی های زیاد نرم افزار مدیریت مطب؛ مزیت یا اسراف؟

مطلبی که در مورد رایگان بودن صادق بود، در اینجا نیز مصداق دارد. مزایای زیاد نباید باعث پیچیدگی نرم افزار کلینیک و مطب شما شود. به این ترتیب، ضمن جامع و شامل بودن نرم افزار و انجام درست و دقیق فرآیندهای مورد نیاز هر مطب در آن، مهم است تا کاربر دچار سردرگمی نشود.

یک نرم افزار مدیریت مطب با توجه به امکانات خود می تواند کاربران مختلفی داشته باشد. همگی این کاربران از پزشک و منشی (پرسنل ستادی) گرفته تا درمان جو، ممکن است در بخشی از فرآیندهای مسیر درمان، با نرم افزار رایگان مدیریت مطب تعامل داشته باشند. بنابراین بسیار مهم است، طراحی آن شروط زیر را برآورده سازد:

  • تمامی کاربران بتوانند بدون زحمت با نرم افزار تعامل کنند؛
  • تا حد ممکن، نیاز به آموزش در استفاده از آن وجود نداشته باشد؛
  • اگر نیاز به آموزش ناپذیر است، کار با نرم افزار مطب دستکم تنها نیاز به آموزشی بسیار ساده، ابتدایی و  اندک داشته باشد.

در شاخه سلامت نیز مانند دیگر زمینه های فعالیت دنیای دیجیتال، گاهی بعضی از توسعه دهندگان نرم افزارها امکانات بسیار زیادی را در بسته قابلیت های محصول خود قرار می دهند؛ بدون آن که به اهمیت و تکرار استفاده از آن ویژگی توجه کنند. نتیجه این نگرش در طراحی و توسعه نرم افزار درمانگاه یا مطب، با هدف اصلی اتوماسیون فرآیندها در تضاد کامل است.

به سخن روشن تر، چنین دید و کارکردی می تواند پیچیدگی های فنی را زیاد و به تبع آن، استفاده از نرم افزار مطب را دشوار کند. نباید از یاد برد این نکته، مساله ای نیست که بتوان از آن ساده گذشت؛ چراکه حتی اگر کاربران زحمت تعامل با یک نرم افزار پیچیده را به جان بخرند، احتمال اشکال در کارکرد این ابزار بیش از حد پیچیده شده افزایش پیدا می کند.

کیمیا آفیس با استفاده از علم کارسنجی و نرم افزار، نقطه تعادلی را میان انعطاف و سادگی استفاده از نرم افزار مدیریت کلینیک یا مطب و امکانات جامع این ابزار ارائه می کند. به همین دلیل، می توانید بدون الزام به نصب نرم افزار و فقط از طریق یک مرورگر، فرآیندهای موجود در مطب از پذیرش تا حسابداری را با چند کلیک مدیریت کنید.

پشتیبانی مناسب، قابلیت اطمینان بالا و پایداری نرم افزار، نسبت به انبوه ویژگی ها، اولویت بالاتری خواهد داشت. نرم افزار مدیریت مطب رایگان کیمیا آفیس به اذعان مشتریان فعلی، یکی از بهترین ها در این زمینه است و هیچ گاه یک گلوگاه و مانع برای حرفه شما نخواهد بود.

 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code