کیمیا آفیس تمرکز خود را بصورت اختصاصی در شاخه سلامت الکترونیک (E-Health) قرار داده و خدماتی شامل نرم افزار مدیریت کلینیک، مدیریت مطب، مدیریت درمانگاه، نوبت دهی، پرونده الکترونیک سلامت، اسناد پزشکی و نسخه نویسی را بصورت تحت وب ارائه می دهد.
این سامانه یکی از تخصصی ترین سیستم های نرم افزاری در زمینه سلامت الکترونیک و مدیریت مراکز درمانی است. گروه کیمیا در این سامانه به ارائه خدمات در زمینه مدیریتی پزشکی مطب ها وکلینک ها و بسیاری از امکانات دیگر پرداخته که در ادامه تشریح می شود:
سیستم مدیریت کلینیک و مطب
نرم افزار مدیریت کیمیا آفیس برای مراکز درمانی مختلف از قبیل کلینیک ها و درمانگاه های دولتی و خصوصی، مراکز سونوگرافی و تصویر برداری، سیستم های پرونده الکترونیک سلامت و اسناد پزشکی برای بیمارستان های دولتی وغیر دولتی، مطب های پزشکان و حتی پزشکان متخصص و فوق تخصص، پزشکان خانواده و بسیاری از رشته های مختلف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.
پذیرش و استعلام مشخصات بیمار:
سیستم مدیریت کلینیک و مطب کیمیا آفیس با اخذ تاییدیه از وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر، امکان استعلام مشخصات بیماران جهت تشکیل پرونده الکترونیک را فراهم کرده. در این سیتم تنها با وارد کردن کد ملی به تنهایی، تمامی مشخصات بیمار در دسترس قرار گرفته و با یک کلیک پذیرش بیمار انجام شده و بصورت خودکار پرونده سلامت وی بصورت یکپارچه با سیستم نسخه نویسی تشکیل می شود.
مدیریت پرسنل و گزارشات:
در نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب کیمیا آفیس امکان تعریف پرسنل با سطوح دسترسی مختلف (مسئول پذیرش، صندوق، منشی) و حتی تعریف چند پزشک یا ارائه دهنده خدمات وجود دارد. ابزار های مختلفی جهت مدیریت امورات مالی و حسابداری بر اساس پزشک، نوع بیمه، بازه زمانی، نوع خدمات و.. طراحی شده تا هرگونه گزارشگیری در دسترس مدیریت کینیک/مطب قرار گیرد. از تمامی پذیرش های صورت گرفته امکان نمودار گیری وجود دارد. از طرفی، یک یا چند کاربر می تواند عملیات پذیرش و پرونده بیماران را بررسی کرده و همزمان پزشک نیز به بررسی سوابق بیمار یا ثبت نسخه بپردازد.
نوبت دهی و مشاوره آنلاین:
با استفاده از ماژول نوبت دهی نیز میتوان برنامه حضور پزشکان را تعریف کرد تا بصورت خودکار نوبت ها برای روز های مختلف هفته ارائه و توسط بیماران اخذ گردد. علاوه بر این امکان گزارشگیری نوبت های اخذ شده به منشی و پزشک با پیامک نیز وجود دارد. همچنین پزشک می تواند با فعال سازی ماژول درخواست مشاوره به بیماران جهت پرسش سوالات، ارسال فایل، نتایج آزمایشات و... اجازه تعامل دهد.
پرونده الکترونیک و اسناد پزشکی:
تمامی داده های سلامت بیماران در پرونده الکترونیک بصورت طبقه بندی شده ذخیره می گردد تا برای مراجعه های بعدی بیمار بصورت یکپارچه در دسترس پزشک قرار گیرد. همچنین امکان ثبت و آپلود فایل و تصاویر پزشکی وجود دارد. در این سیستم می توانید برای هر فایل یک یا چند برچسب در نظر بگیرید تا گزارشگیری دقیق و جامع از تمامی فایل های ذخیره شده داشته باشید. علاوه بر این برای هر فایل یک ویرایشگر متنی طراحی کرده ایم تا بتوانید متنی جهت تحلیل، ارائه یا توضیح ثبت نمایید. کیمیا آفیس با افتخار آماده ذخیره و میزبانی چندین فایل برای هر پرونده می باشد علاوه بر این شما می توانید محل ذخیره سازی فایل ها را از سرور کیمیا به سرور یا مرکز خودتان تغییر دهید.
نسخه نویسی الکترونیک:
در واقع نرم افزار مطب کیمیا دارای سیستم نسخه نویسی نیز می باشد. شما می توانید پس از ثبت اقلام، نسخه را به سازمان بیمه گر ارسال نمایید. در این سیستم امکان تعریف نسخه پر تکرار یا اقلام پرکابرد وجود دارد. بنابر این با کمی حوصله و طراحی نسخه پرتکرار می توانید برای بیماران تنها با یک کلیک چندین قلم دارو را تجویز کنید و در صورت نیاز ویرایش کنید. امکان طراحی فرمت چاپ اقلام نسخه نیز وجود دارد تا با توجه به طراحی مد نظر خودتان، از نسخ پرینت تهیه کنید. همچنین امکان چاپ کد QR در نسخه دارو یا اقلام نوشته شده وجود دارد.
پرسشنامه و فرم ساز:
در این سیستم امکان تعریف پرسشنامه و طراحی فرم طبق فیلد های مورد نیاز بسته به تخصص پزشک وجود دارد. در واقع توسط ماژول فرم ساز سلامت می توانید هر نوع اطلاعاتی را در خصوص بیماران طبقه بندی کنید و در زمان های متفاوت گزارشگیری و نمودار گیری داشته باشید. از دیگر مزایای این سیستم، امکان ارسال فرم طراحی شده به بیمار از طریق پیامک وجود دارد، توسط لینک پیامک شده بیمار می تواند فرم را تکیل کرده و در پرونده خود درج کند.
جوابدهی و درج توضیحات:
برای جوابدهی بیمار، برای هر پذیرش یا پرونده، امکان ثبت توضیحات با توجه به الگوی های از پیش تعریف شده وجود دارد. شما می توانید الگو های مختلفی را با توجه به نوع تخصص یا دامنه مخاطبین طراحی کنید تا موقع پذیرش فقط با یک کلیک در پرونده بیمار درج شود و در صورت لزوم با کمی تغییر، چاپ یا به بیمار توسط پیامک ارسال کنید.
همچنین می توانید برای بیماری های شایع به نسبت تخصص خود، مقالاتی در سیستم مدیریت محتوا یا بلاگ خود منتشر کنید و سپس تنها با ثبت تشخیص در پرونده بیمار، بصورت خودکار مقالات مرتبط با بیماری تشخیص داده شده را برای بیمار پیامک کنید.
سیستم مدیریت محتوا:
اگر مایلید تمامی امکانات فوق را روی سایت خودتان داشته باشید، سیستم مدیریت محتوای کیمیا آفیس می تواند این امکانات را برای شما فراهم آورد. ما برای هر حساب کاربری، یک بلاگ در نظر گرفته ایم که قابلیت اتصال دامنه اختصاصی به آن وجود دارد، بنابراین تمامی امکانات کیمیا آفیس را با دامنه خودتان در دسترس قرار خواهد گرفت.