نرم افزار مطب آنلاین

نرم افزار مطب آنلاین

انسان های این کره خاکی چه خوششان بیاید و چه آن را انکار کنند، ناگزیرند بپذیرند اکنون در دروه ای زندگی می کنیم که بخش بزرگی از فعالیت های جاری آن روی اینترنت و به شکل آنلاین در حال انجام است. نسل های جدیدتر به وضوح درکی از انجام کار و پیگیری فرآیندها در دوران پیش از اینترنت ندارد و اولین مکانی که در ذهن برای جست وجو سراغ دارند، اینترنت و فضای آنلاین است.

خدمات پزشکی و درمان نیز همگام با تغییر پارادایم مذکور تحولات زیادی را تجربه کرده است. به گونه ای که در بسیاری از مطب ها و کلینیک های امروزی، تشکیل پرونده بیمار، نسخه نویسی، مشاوره و ارتباط با پزشک، پیگیری بیمار و بررسی سوابق پزشکی او، حتی نوبت دهی و محاسبات مالی همگی به نرم افزار های آنلاین وابسته است. بنابراین این موضوع حقیقت دارد که تکمیل فرآیند درمان، بدون اینترنت ممکن نیست. در ادامه به توصیف نرم افزار مطب آنلاین و ویژگی های آن می پردازیم که چطور تقاطع مدیریت و پزشکی با تکنولوژی، تجربه جدیدی را در زندگی ما وارد کرده است.

نرم افزار مطب آنلاین

آنلاین و به دست آوردن کمیاب ترینِ این روزها؛ زمان

زمانی وجود صف های طولانی انتظار برای دریافت خدمت از یک کسب و کار در بسیاری از مشاغل یک امتیاز به حساب می آمد. خوشبختانه خیلی زود آن رویکرد، قافیه را به کلیک های جادویی در دسترس همگان باخت. از خرید نان تا معاملات و جلسات بزرگ تجاری در فضای ملقب به فضای «آنلاین» در جریان است. نقطه مرکزی این تغییر سبک زندگی، استفاده بهینه از زمان است. 

مطب و کلینیکی با سالن انتظار پر، دیگر نشان دهنده کیفیت خدمات بالای آن مرکز درمانی نیست. مراجعین پس از مواجهه با چنین شرایطی، به دنبال مطب و کلینیکی خواهند گشت که برای زمان آن ها ارزش بیشتری قائل شود. جالب اینکه این شیوه آفلاین و مدیریت سنتی مطب و کلینیک، به سود پزشکان و کادر درمان هم نیست و در باطن ماجرا، هزینه زمانی هنگفتی را به آنان نیز تحمیل می کند. 

سامانه ها و ابزارهای آنلاین برای حل این چالش پا به میدان گذاشتند و حتی بسیاری از آن ها به رایگان در دسترس هستند. نرم افزار مدیریت مطب آنلاین کیمیا آفیس، نمونه ای از آنها است که ویژگی های متنوعی را در پنل نوبت دهی و مدیریت زمان خود قرار داده است. پنل نوبت دهی می تواند در قالب نرم افزار مدیریت مطب آنلاین و یا به صورت جداگانه به مدیریت زمان شما پزشکان نظم فوق العاده ای بدهد. 

مزیت های نرم افزار آنلاین مطب

نرم افزارهایی که توسط کاربر نصب و مدیریت می شوند، اصطلاحا On-Premises نامیده می شوند. این گونه نرم افزارها در قیاس با نرم افزارهای آنلاین یا اصطلاحا تحت وب، مزایا و معایب خاص خود را دارند. آنها در بخشی از پروسه طراحی و توسعه توسط کارشناسان تست محصول بررسی می شوند؛ اما باز هم ممکن است در شرایطی خاص، هنگام استفاده از نرم افزار مشکلاتی پدید آیند که پشتیبانی آن نیز دشوار خواهد بود.

در سوی دیگر، نرم افزارهای Cloud-based را داریم. هنگام کار با نرم افزارهای مبتنی بر فضا و رایانش ابری، درخواست های کاربر به سرور ارسال می شود و پردازش اطلاعات در آنجا انجام می گیرد. همانطور که از نام نرم افزار مطب آنلاین کیمیا آفیس پیداست، این ابزار به شیوه کاملا آنلاین و فقط با استفاده از یک مرورگر قابل دسترس خواهد بود. 

از مهمترین مزیت های آنلاین بودن نرم افزار مطب کیمیا آفیس می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. پشتیبان گیری خودکار در فضای ابری
  2. پشتیبانی سریع و رفع مشکلات کاربر
  3. تهیه ماژول ها به صورت جداگانه و فعال شدن به صورت ریموت 
  4. به روزرسانی مداوم و ساده بدون نیاز به انجام عملیات فنی از سوی کاربر
  5. نبود نیاز به تجهیزات خاص و اضافی سخت افزاری (کابل کشی) یا شبکه داخلی
  6. امکان تعریف چند کاربر با سطوح دسترسی متفاوت برای پوشش کامل جریان کار مطب
  7. ارتباط با نرم افزارهای سایر مراکز درمانی مانند مراکز عکس برداری پزشکی، آزمایشگاه و ...
  8. هزینه بسیار پایین و پرداخت اشتراک سالیانه به دلیل پوشش دهی چندین مرکز درمانی

علاوه بر امکانات ذکر شده، نرم افزار تحت وب کلینیک و مطب کیمیا آفیس، قابلیت استحقاق سنجی بیمار را در هنگام پذیرش برای بیمه با کد ملی دارد. همچنین از طریق پنل نسخه نویسی آن می توان مستقیما اطلاعات را به پرونده الکترونیک بیمار افزود.

مدیریت هوشمند با نرم افزار مطب آنلاین

مدیریت هوشمند و آسان

بکارگیری دستیار و منشی برای رسیدگی به امور غیر مرتبط با درمان در میان پزشکان، امری رایج و بدیهی به شمار می رود. این افراد ممکن است به دلیل تنوع امور محوله و فشار کاری بالا دچار اشتباهاتی شوند. با استفاده از نرم افزار مدیریت آنلاین مطب می توان به پرسنل مرکز درمانی کمک کرد تا علاوه بر حجم کاری کمتر، میزان خطا را به حداقل برسانند.

مدیریت مواد مصرفی، حسابداری کلینیک، پذیرش و ثبت دستورالعمل های مرتبط با هر نسخه چند نمونه از فعالیت های مطب و کلینیک هستند که با داشتن یک دستیار نرم افزاری، با بهره وری بیشتر و دقت بالاتر انجام خواهند شد. امکان تعریف سطح دسترسی به اطلاعات در نسخه نرم افزار آنلاین مطب، باعث ساده تر شدن رابط کاربری آن برای اپراتورها خواهد شد. 

همچنین، هنگامی که پرونده های کاغذی بیماران با داده های ذخیره شده الکترونیک جایگزین می شود، زمان منشی برای یافتن و فراخوانی پرونده بیمار به هدر نخواهد رفت و با وارد کردن کد ملی بیمار، تمام مراجعات قبلی او به آن کلینیک یا مطب در نمایشگر نقش می بندد. 

دریافت گزارشات بر اساس نیاز در نرم افزار مدیریت آنلاین کلینیک و مطب کیمیا آفیس در هر لحظه از شبانه روز و در هر مکان برای پزشک یا مدیریت کلینیک فراهم است. این گزارش ها از موارد مالی و حسابداری تا ترندهای مراجعین بر اساس بیماری و زمان حضور را مصورسازی می کند.

قفل محکمی بر اطلاعات 

مهندسان توانمند کیمیا آفیس با استفاده از جدیدترین متدها و ابزارها، از داده های کاربران محافظت می کنند. در همین راستا، نرم افزار مدیریت آنلاین مطب و کلینیک کیمیا آفیس موفق به کسب گواهی نامه های امنیتی معتبر شده است. این میزان از امنیت به دانش خاص در این حوزه نیاز دارد. برای مدیریت مطب ها و کلینیک ها، قاعدتا این مهارت از درون مجموعه تامین نخواهد شد. همچنین گستره کار آنقدر بزرگ نیست که بتوان با شرکت های ثالث قراردادی برای حفاظت از داده های مراجعان انعقاد کرد. بنابراین، استفاده از نسخه های نرم افزار آنلاین مطب که گواهینامه های امنیتی دریافت کرده اند، مطمئن ترین راه است و با آنها دیگر نیازی به نادیده گرفتن امنیت داده ها نیست.

جعبه ابزار مدیریت مطب و کلینیک

در این مطلب تلاش کردیم تا شما پزشکان محترم و زحمت کش را با ابعاد و ویژگی های نرم افزار آنلاین مطب و کلینیک آشنا کنیم. برتری های آن را در مقایسه با نرم افزارهای آفلاین بیان کردیم. امنیت، نسخه نویسی آنلاین، سهولت در استقرار و استفاده، دریافت به روزرسانی متعدد و بسیاری از مزایای دیگر اشاره شد. موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که می توانید تجربه استفاده از آن ها را در نرم افزار مدیریت مطب رایگان در اختیار داشته باشید. ماژول هایی چون مشاوره آنلاین و بازخورد بیماران در کنار ویژگی های کاربردی دیگر نیز وجود دارد که بهتر است خودتان آن ها را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نرم افزار مدیریت مطب آنلاین کیمیا آفیس و تهیه آن به صفحه محصول مراجعه کرده و یا با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید. 

 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code