سیستم مدیریت کلینیک

سیستم مدیریت کلینیک

از آنجایی که پیشرفت و مدیریت مراکز مختلف درمانی از جمله کلینیک ها و درمانگاه ها نیازمند سیستمی برای مدیریت پزشکان، پرسنل، حسابداری، نسخه نویسی و ... می باشد در این مقاله قصد داریم ویژگی های یک سیستم مناسب برای مدیریت کلینیک را بررسی کنیم.

همانطور که در مقالات قبل اشاره کردیم، باتوجه به مشکلات عدیده ی سیستم های متنوع در کلینیک ها شامل سیستم حسابداری، نسخه نویسی و ... دستیابی به یک سیستم سازمان دهی شده در این مراکز دشوار است در نتیجه بهترین راه حل استفاده از یک سیستم یکپارچه مدیریت کلینیک می باشد.

از جمله ویژگی های اصلی یک سامانه مدیریت کلینیک، باید رفع و کاهش دغدغه های مدیران درمانگاه ها و پزشکان باشد. این سامانه ها باید به گونه ای طراحی شوند تا علاوه بر کاهش اتلاف وقت، سبب افزایش بازدهی و گزارشگیری مناسب جهت استفاده در تصمیم گیری های مدیریتی شوند.

سامانه کیمیا آفیس تمامی نیاز های موجود در کلینیک یا درمانگاه را پوشش داده و همراه با پرونده الکترونیک بیمار، باقی امور مطب از جمله نسخه نویسی الکترونیک، مدیریت مالی، مدیریت پرسنل، نوبت دهی و مدیریت اسناد پزشکی را پوشش می دهد. این سامانه به نحوی طراحی شده تا پزشکان و مدیران کلینیک ها به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و به تمامی ماژول های مورد نیاز به صورت یکپارچه دسترسی داشته باشند.

از دیگر ویژگی های یک سامانه مدیریت کلینیک امکان ثبت نام و ارائه دسترسی به تمامی پزشکان می باشد. اپراتور پذیرش یا صندوق نیز باید دسترسی مناسب در این سیستم را داشته باشد تا پس از پذیرش بیمار در پنل پزشک قابل مشاهده باشد. همچنین باید تمامی این تراکنش ها قابلیت گزارشگیری در پنل مدیر کلینیک و مسئول مالی را داشته باشد.

از طرفی سامانه مدیریت کلینیک باید به گونه ای باشند که پزشکان بتوانند نسخه نویسی و داده های مربوط به بیمار را در کوتاه ترین زمان و به سادگی ثبت کنند. همچنین امکان بارگذاری اسناد پزشکی و مدیریت پرونده بیماران باید در دسترس باشد چرا که این اسناد میتوانند به روند درمان بیماران کمک کند.

هر مرکز درمانی باید دارای یک پلتفرم جهت معرفی خدمات ارائه شده در مرکز خود به صورت یک سایت اختصاصی باشد تا بیماران بتوانند با مراجعه به سایت درمانگاه علاوه بر مشاهده این خدمات و مطالعه مقالات مربوط به بیماری ها فرایند مربوط به اخذ نوبت را انجام دهند. طبیعتا یک سیستم پذیرش مناسب، در راستای نوبت دهی بیماران می باشد که سامانه ی مدیریتی درمانگاه باید بتواند به صورت یکپارچه امکانات نوبت دهی و پذیرش را ارائه دهد.

با فراهم شدن امکانات غیر حضوری به علت شیوع بیماری کرونا و تمایل بیماران به استفاده از خدمات آنلاین، باید امکانی وجود داشته باشد تا پزشک و بیمار بتوانند از این طریق با یکدیگر در ارتباط باشند و در همین سیستم امکان نسخه نویسی برای بیمار توسط پزشک وجود داشته باشد. در نتیجه در یک سامانه مدیریت کلینیک باید زیر ساخت ارتباط  آنلاین و نسخه نویسی به صورت یکپارچه فراهم باشد.

همانطور که اشاره کردیم یک سیستم مدیریت کلینیک باید دارای امکانات متعددی از جمله نسخه نویسی، مدیریت پرسنل و ... باشد ما در سامانه یکپارچه کیمیا آفیس تمامی این امکانات را فراهم کرده ایم تا پزشکان عزیز بتوانند به راحتی به این ماژول ها دسترسی داشته باشند. گروه کیمیا همراه با آموزش پرسنل در هنگام راه اندازی سامانه در کلینیک، با پشتیبانی 24 ساعته پاسخ گوی سوالات مدیران این مراکز می باشد. جهت ثبت نام  و دریافت پنل سامانه کیمیا آفیس به صفحه ی ثبت نام مراجعه کنید.

 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code