درگاه پرداخت برای کلینیک و مطب پزشکان

درگاه پرداخت برای کلینیک و مطب پزشکان

همه گیری کرونا زندگی بسیاری از ما را تحت تاثیر قرار داد. خیلی از بدیهیات را به اجبار و دوباره در بوته بررسی و بازبینی گذاشتیم و شیوه ی جدیدی برای انجام برخی کار ها در پی گرفتیم. تله مدیسین و خدمات درمانی و بهداشتی پیش از کووید نیز تحت تحولات دیجیتالی شدن سبک زندگی قرار گرفته بود؛ اما کووید شتاب و پذیرش آن را در جامعه به شکل باورنکردنی افزایش داد. یکی از چالش های ارائه خدمت به شکل دیجیتالی و آنلاین، بررسی و مدیریت تراکنش های مالی است. اگر مرکزی که ارائه خدمت می کند، مشتریان آفلاین و آنلاین را در کنار هم داشته باشد، این دشواری دو چندان نیز خواهد شد.

درگاه پرداخت مطب و کلینیک از جمله ابزار مقابله با این چالش است. پذیرش بیماران برای مطب و کلینیک، فرآیندی است که در آن جابجایی پول صورت می گیرد. در این مطلب نگاهی کلی به این ویژگی نرم‎ افزارهای مدیریت درمانگاه خواهیم داشت و تفاوت نرم افزار دستیار هوشمند پزشک کیمیا آفیس را که شامل درگاه پرداخت مطب است را با سایر جایگزین های آن بررسی می کنیم.

نوبت دهی مطب و نظم مورد انتظار 

منظم بودن در هر سیستم و کسب وکاری، رضایت گردانندگان و مشتریان آن را در پی دارد. اگر به مطب پزشک و کلینیک های درمانی از لنز کسب وکار بنگریم، همین شیوه برقرار است. پزشک مسئول یا مدیر کلینیک در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای روز، چنین نظمی را در مرکز درمانی خود ایجاد کند؛ اما مراجعین یک عامل انسانی به شمار می روند که عدم قطعیت زیادی را به سیستم تحمیل می کنند.

اگر بیمار در زمان تعیین شده در مطب حضور نیابد علاوه بر زیان مالی که به مطب، مرکز مشاوره و کلینیک وارد می کند، نظم برنامه ریزی شده را از بین خواهد برد. دریافت هزینه می تواند تعهد بیشتری برای مراجعین جهت رعایت نظم برنامه ریزی شده همراه آورد. درگاه پرداخت مطب به عنوان یک بستر امن برای انتقال پول می تواند قطار نظم را در ریل خود نگاه دارد. مراجعین می توانند در زمان دریافت نوبت، هزینه ویزیت و سایر خدمات پزشکی را پرداخت کنند و با صورت حسابی که به شماره آن ها ارسال می شود در زمان مقرر در مرکز درمانی حضور یابند. 

بیماران و مراجعین پس از پرداخت هزینه مشاوره و ویزیت، دیگر هیچگونه نگرانی بابت قطع کارتخوان مطب و کلینیک نخواهند داشت. نکته بعدی درباره وسواس ایجاد شده پس از کرونا است. ریسک انتقال آلودگی و بیماری زمانی که کارت خود را منشی و مسئول پذیرش می دهید یا دکمه های دستگاه کارتخوان را برای وارد کردن رمز کارت خود می فشارید، بیشتر است. نوبت دهی مطب اگر به صورت آنلاین باشد و درگاه پرداخت مطب در آن وجود داشته باشد، چنین نگرانی هایی دیگر در ذهن مراجعین جای نمی گیرد.

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست ثبت نام کنید

درگاه پرداخت مطب و حسابداری خودکار

زمانی که پرداخت ها از درگاه های متفاوتی انجام شود، محاسبات صورت های مالی مرکز درمانی پیچیده تر می شود. یک جریان درآمدی مانند دریافت حق ویزیت و نوبت دهی می تواند دارای چندین کانال باشد. پلتفرم هایی که به شکلی متمرکز دسترسی بیماران و مراجعین را به پزشکان ساده و ممکن می کنند، کارکردی مشابه درگاه پرداخت اختصاصی مطب متخصص و کلینیک، باجه های دیجیتالی مراکز درمانی، کارتخوان ها و پول نقد دارند و همگی در یک دسته قرار می گیرند. اما ادغام آن ها در محاسبات می تواند امکان خطا در صورت های مالی را به شدت افزایش دهد.

نرم افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس به عنوان راهکاری یکپارچه، تمامی تراکنش های مالی را با یکدیگر ادغام کرده و صورت های مالی جامعی ارائه می کند. مراجعین نیز می توانند با قابلیت ارسال صورت حساب به بیمار، تاییدیه تراکنش و پرداخت از طریق درگاه پرداخت را دریافت نمایند. 

راهکار یکپارچه ارائه شده از سوی نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب کیمیا آفیس به پزشکان و مدیران مراکز درمانی این اجازه را می دهد که زمان و انرژی خود را برای تهیه صورت های مالی هدر ندهند. همچنین می توانند با برچسب های اختصاصی و یا فیلترهای پیش فرض دیگر، گزارش های مالی را برای برنامه ریزی های راهبردی آتی استخراج کنند.

به اندازه نیازتان هزینه کنید

یکی از اهداف کیمیا آفیس، افزایش کارکرد و بهینگی در همه ابعاد مدیریت یک مرکز درمانی است. این مساله در خصوص هزینه کرد نیز نمود دارد. بسیاری از پزشکان و مدیران مراکز درمانی در حال حاضر از سایت مطب پزشک خود یا نرم افزار مدیریت مطب استفاده می کنند. اگر قصد دارید خدمات پرداخت آنلاین و استفاده از درگاه پرداخت را به آن اضافه کنید، نیاز به جایگزین کردن تمام اجزا نیست. درست است که کیمیا آفیس راهکار یکپارچه را نیز ارائه می کند، اما طراحی ماژولار آن شما را قادر می سازد تا بتوانید به صورت جداگانه پنل نوبت دهی آنلاین یا مشاوره آنلاین را تهیه کنید و آن را در کنار معماری نرم افزاری فعلی خود به عنوان یک مکمل مستقر کنید. 

سادگی رابط کاربری و اتصال راحت به API های مختلف، انعطاف لازم را در ترکیب ماژول های کیمیا آفیس با دیگر نرم افزارها و ابزارهای آنلاین ارایه می کند.

درگاه پرداخت مطب؛ نیاز اساسی بیماران با تکرر مراجعه

تله مدیسین در برخی از شاخه های درمان و پزشکی نسبت به سایر شاخه ها راحت تر به کار گرفته می شود. یکی از این شاخه ها، روانشناسان هستند که می توانند با استفاده از ابزارهای ارتباط از راه دور مانند، گفتگوی صوتی، مکالمه تصویری و اخیرا فضای متاورس، به متقاضیان و درمان جویان کمک کنند. این مراجعات غیرحضوری بدون وجود درگاه پرداخت ممکن نخواهد بود. کیمیا آفیس همان فرصتی است که می تواند تراپیست ها را در تحقق بخشی به این شیوه یاری دهد. امکان مشاوره آنلاین با دریافت حق الزحمه خدمات از طریق درگاه پرداخت در نرم افزار کیمیا آفیس توسعه داده شده است و با تهیه ماژول می توانید از آن بهره ببرید. 

تراکنش های پرداختی بیمار می تواند در پرونده پزشکی آن ها ثبت شود و مانند سایر اطلاعات قابلیت تهیه پشتیبان و بازیابی دارد. این ویژگی برای اجرای کمپین های وفاداری مشتریان از جمله اطلاعات مهم به شمار می رود. 

دسترسی به درگاه پرداخت برای کاربران به هیچ نرم افزار خاصی نیاز ندارد و کاملا تحت وب و از طریق دستگاه های متصل به اینترنت در دسترس است. 

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست ثبت نام کنید

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code