نرم افزار تله مدیسین مطب

نرم افزار تله مدیسین مطب

دوران همه گیری کرونا با وجود تمام اتفاقات غم انگیزش، محرک بزرگی در جنبه های مختلف سیستم درمان در سرتاسر دنیا بود. در آن دوره، همانند بسیاری از مشاغل دیگر، بخشی از فرآیندهای پزشکی نیز غیرحضوری شد و پزشکی از راه دور با استفاده از نرم افزار تله مدیسین مطب وارد مرحله پیشرفته تری شد. مرحله ای بی بازگشت که در آن، تقریبا همه فرآیندهایی که نیاز به حضور فیزیکی مشترک بیمار و پزشک در یک مکان ندارند، به نرم افزارهای مدیریت پزشکی سپرده شده است. در تله مدیسین، حتی ویزیت و فالوآپ بیمار توسط پزشک نیز در محیط نرم افزار کلینیک و مطب قابل انجام است.

با اینکه سرعت پذیرش این تکنولوژی و این شیوه از روند درمان، در دوران پر التهاب همه گیری کووید 19 شتاب قابل توجهی را تجربه کرد؛ اما به دلیل سادگی و صرفه جویی های زیادی که در این روش به وجود می آید، حتی پس از پایان وضعیت اندمیک نیز، تقاضای فعال شده آن به رشد خود ادامه داد.

کیمیا آفیس با تجربه زیادی که در توسعه نرم افزارهای مدیریتی در سیستم درمان دارد، ابزارهایی برای همسویی پزشکان با تحولات تله مدیسین ارائه کرده است. در این مطلب چند نمونه از این ابزارها را معرفی کرده و بررسی مختصری از کارکرد آن ها خواهیم داشت.

 

نرم افزار تله مدیسین در سیستم درمان چه جایگاهی دارد؟

بهترین نرم افزار مطب و درمانگاه در واقع ابزاری است که به نیازهای همه کاربران خود توجه دارد. منظور از کاربر، همگی افراد و بخش های درگیر و دخیل در فرآیند درمان هستند؛ پس روشن است که بیماران را نیز نباید جدا از این زنجیره دانست. تردیدی وجود ندارد که توجه به بیماران و مراجعان مراکز درمانی به عنوان گروهی از کاربران نرم افزار مطب و کلینیک، می تواند به شیوه های مستقیم یا غیرمستقیم در بهبود کیفیت فرآیندهای خدمت رسانی، افزایش سرعت خدمت دهی و نیز تسهیل مدیریت مرکز درمانی موثر باشد.

استفاده بیماران از راهکارهای تله مدیسین ارائه شده، علاوه بر مزایایی که برای مطب و کلینیک و خود آنها دارد، منافعش را به جامعه نیز جاری می کند. به طور مثال، تله مدیسین می تواند به شکل مستقیم بر عدالت اجتماعی تاثیر بگذارد. زیرا زمانی که پزشکان و متخصصان به این شیوه ارائه خدمت می کنند، می توانند زمان خود را به بیماران بیشتری تخصیص دهند. اما پزشکان و بیماران برای تحقق اهداف تله مدیسین چه نیازها و انتظاراتی دارند؟

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست ثبت نام کنید

طراحی علمی؛ نقطه عطف نرم افزار طب دور کیمیا آفیس

نرم افزارهایی که در فرآیندها و مدیریت حوزه سلامت فعالیت دارند، کمابیش امکانات مشابهی را ارائه می کنند. آنچه می تواند به نقطه تمایز آنها تبدیل شود، نحوه طراحی و پیاده سازی این ویژگی ها در نرم افزار است. تله مدیسین باید تا جای ممکن با ناخودآگاه کاربران پیش برود، همانند پرسش هایی که برای مشورت از افراد نزدیکمان انجام می دهیم.

خوشبختانه از نظر طراحی و دسترس پذیری، دستیار هوشمند پزشک کیمیا آفیس در زمره بهترین ها قرار دارد و طراحی آن به شکلی کاملا علمی انجام شده است. پزشک، منشی، کادر درمان و بیماران می توانند با حداقل عملیات و جست وجو، خواسته خود را در نرم افزار تله مدیسین کیمیا آفیس پیگیری کنند و نیازهای خود را به شیوه آنلاین یا در مواردی حتی آفلاین، برطرف نمایند. از دیگر مزایای طراحی تجربه کاربری عالی این نرم افزار پزشکی از راه دور می توان به استقبال و رضایت بیماران از کانال جدید ارتباطی مطب و کلینیک و هزینه اندک آموزش پرسنل اشاره داشت.

ویژگی های نرم افزار تله مدیسین

چند ویژگی مهم در این نرم افزار تحت وب وجود دارد که عملیاتی سازی تله مدیسین را تسهیل می کند. در این بخش با تعدادی از آن ها آشنا خواهیم شد.

همکار مجازی منشی؛ نوبت دهی و پذیرش آنلاین

بیمار با دسترسی به پرونده و اسناد پزشکی خود و ماژول رزرو نوبت می تواند در انجام فرآیندهای مربوط به درمان کمک حال پزشک، منشی و دیگر کارکنان کلینیک باشد. به این ترتیب، نیازی نیست منشی به شیوه تلفنی یا حضوری برای او تعیین وقت کند؛ بلکه تنها با تنظیمات ویژه نرم افزار مطب و فعال کردن ارسال پیامک یادآور، در قالب یک پیام حاوی لینک، نوبت ویزیت و همچنین توضیحاتی مانند همراه آوردن دارو ها یا برخی مدارک فیزیکی خاص را به بیماران یادآوری خواهد کرد.

نسخه نویسی هوشمند؛ سریع و دقیق

نسخ آنلاین دیگر مانند نسخه های کاغذی گم نمی شوند و ارجاع بیمار به سایر بخش های درمان مانند داروخانه ها، را تنها با یک کد چند رقمی ممکن می سازند. بهره گیری از این شیوه تجویز و ارجاع به جای روش های پیشین، در صرفه جویی زمانی و مالی و نیز کاهش خطای انسانی نقش دارد.

از سوی دیگر، دسترسی بیمار به پرونده سلامت الکترونیک خود در نرم افزار و آگاهی او از تشخیص و تجویزهای پزشک یا پزشکان پیشین و کنونی برای وی بسیار مهم است. در هنگام بروز مشکل ناگهانی و موارد اورژانسی، این ویژگی می تواند بسیار حیاتی و ارزشمند باشد.

افراد مبتلا به بیماری های مزمن و آشنا به داروهای دائمی یا اخیر خود می توانند در صورت بروز خطای احتمالی از سوی پزشک در هنگام نسخه نویسی، مورد را به او گزارش کنند تا پزشک با بررسی دوباره اسناد پزشکی فرد، نسخه را دوباره بررسی کند.

گرچه احتمال بروز این رخداد کم است، اما همان احتمال کم را نیز باید با ارائه شیوه های مختلفی از جمله قابلیت سطوح دسترسی گوناگون به نرم افزار و پرونده بیمار، به کمترین حد ممکن رساند. همواره این احتمال وجود دارد که در اثر خستگی مفرط پزشک، نابه سامانی، شلوغی و فشردگی برنامه خدمات رسانی مرکز درمانی و دلایل دیگری مانند بروز شرایط اضطراری یا اپیدمی ها، خطایی در روند درمان پدید آید. پس چه بهتر که همان آغاز کار، با همراهی و هوشیاری بیمار و به کمک نرم افزار مدیریت مطب، جلوی آن گرفته شود.

فرم ساز؛ شروع خدمات پیش از ملاقات پزشک

با بهره برداری از این ویژگی نرم افزار تله مدیسین مطب کیمیا آفیس، پزشکان و متخصصان می توانند فرم هایی را از پیش بسازند و برای افراد دارای نوبت ارسال کنند. بدین ترتیب، اطلاعات به طور ساختاریافته و مختصر در اختیار پزشک قرار می گیرد. به کارگیری این ماژول، باعث صرفه جویی چشمگیر در زمان می شود و چالش های تشخیص و تجویز درمان را به حداقل می رساند. این اطلاعات در پرونده الکترونیک بیمار و همراه با یادداشت های پزشک برای او ثبت می شود. 

همه اطلاعاتی که در برنامه وارد شده است، قابلیت تهیه پشتیبان و بازیابی را دارند. پسوند فایل های پشتیبان به نحوی است که بازیابی آن در نرم افزارهای دیگر هم ممکن باشد. چنانچه در مسائل فنی مرتبط با نرم افزار با مشکلی مواجه شوید، کافیست با تیم پشتیبانی کیمیا آفیس تماس بگیرید تا در کمترین زمان آن را برای شما مرتفع کنند.

تله مدیسین در استفاده از نرم افزارها و اینترنت خلاصه نمی شود

قرار نیست استقرار و استفاده از نرم افزار و آنلاین کردن عملیات جاری مطب و کلینیک به مانند چوب جادویی عمل کند و به حالت ایده آل دست بیابیم. رفتار و استفاده درست از ابزارها به اندازه خود ابزارها اهمیت دارند. پایداری در سرویس دهی از دیگر مواردی است که نباید پزشک را به بازگشت به شیوه های سنتی بیاندازد. خطاها و قطعی مکرر سیستم به جای کاهش زمان و انرژی می تواند اثر عکس داشته باشد. در این مورد بهتر است پزشکان و درمانگاه ها پیش از تهیه نرم افزار تله مدیسین یا استفاده از پلتفرم های تجمیعی، جست وجوی دقیق و بسیاری انجام دهند.

کیمیا آفیس در سطح بسیار بالایی سرویس دهی متمرکزی دارد و استعلام استحقاقی بیمه، درگاه سلامت الکترونیک دولت و سایر موارد را در یک نرم افزار جامع درمانگاه و مطب ارائه می کند. هر بخش از وب سرویس ها به تنهایی می تواند به یک مانع در امر تله مدیسین بدل شود و مدیریت همه ماجرا از کنترل توسعه دهنده نرم افزار خارج خواهد بود. خبر خوب اینکه کیمیا آفیس هرگز به یک گلوگاه در ارائه خدمت درمانی به بیماران بدل نشده است و رضایتمندی پزشکان و درمانگاه های همکار نیز مؤید آن است.

امیدواریم که نگرانی های شما پیرامون استفاده از مدل هیبرید حضوری و تله مدیسین، کمتر شده باشد و با بینش بهتری نرم افزار تله مدیسین مطب خود را تهیه کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید از صفحات محصول در سایت و پشتیبانان بخش فروش کیمیا آفیس، مراجعه فرمایید.

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست ثبت نام کنید

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code