پرونده الکترونیک سلامت بیمار

پرونده الکترونیک سلامت بیمار

پرونده الکترونیک بیمار، بخشی از سامانه کیمیا آفیس می باشد که قابلیت ثبت اطلاعات سلامت بهمراه آپلود مدارک پزشکی را دارد. کیمیا آفیس برای هر بیمار، بهنگام اولین پذیرش، یک پرونده بصورت الکترونیک ایجاد می کند که پزشک و منشی به آن دسترسی خواهند داشت. اطلاعات پرونده با ماژول نسخه نویسی بصورت یکپارچه در تعامل می باشد و بهنگام نسخه نویسی، پزشک می تواند با توجه به اطلاعات ذخیره شده در پرونده بیمار (شامل نتایج آزمایشات، سابقه های بیماری، مستندات آپلود شده و...) در روند درمان بیمار، تصمیم گیری کند. در این مقاله قصد داریم جزئیات بیشتری را در اختیار شما بگذاریم:

مهم ترین اجزای سیستم مدیریت پرونده الکترونیک کیمیا آفیس:

ثبت علائم حیاتی بیمار:

به هنگام ویزیت بیمار با ثبت علائم حیاتی از جمله فشارخون، تعداد نبض، قد، وزن و... در پرونده ی الکترونیک، گزارشی جامع و متنوع از علائم حیاتی بیمار خواهید داشت. این اطلاعات در کنار نسخه نویسی به پزشک این امکان را میدهد تا در روند درمان بیماری فرد تشخیص مناسبی داشته باشد.

ثبت این اطلاعات بدون هیچ محدودیتی در پرونده امکان پذیر است و میتوانید در هر لحظه داخل یا خارج از بیمارستان و مطب به اطلاعات بیمار دسترسی داشته باشید.

ثبت نتایج آزمایشات بیمار:

ماژول ثبت نتایج آزمایشات بیمار، شامل تمامی آزمایشات انجام شده می باشد که با انتخاب نوع آزمایش و اسکن نتیجه آزمایش در پرونده ثبت میگردد.

زمانی که بیمار در حال ویزیت می باشد پزشک می تواند نتیجه آزمایشی که از قبل توسط منشی در سامانه اسکن شده را ملاحظه نماید و همچنین این امکان را خواهد داشت تا نتایج مراجعات قبلی بیمار را مرور کند.

نمایش سوابق بیماری فرد:

به هنگام ویزیت بیمار، پزشک با ثبت بیماری تشخیص داده شده می تواند گزارشی از سوابق بیماری های فرد تهیه نماید که این سوابق براساس تاریخ، نوع بیماری یا عارضه، ثبت و دسته بندی می شود.

همچنین با استفاده از بخش نمودارگیری بیماری ها پزشک این امکان را دارد تا در بازه های زمانی دلخواه از بیماری های شایع ثبت شده در مطب آگاهی پیدا کند. این نمودار بیانگر شایع ترین و کمترین بیماری ها می باشد که قابل استفاده در موارد پژوهشی نیز می باشد.

ثبت اسناد پزشکی:

در پرونده ی الکترونیک کیمیا آفیس قابلیت ثبت و آپلود مدارک پزشکی وجود دارد که می توان پس از اسکن، داخل سامانه ثبت گردد.

برای ثبت هر کدام از این فایل ها قابلیت انتخاب نوع فایل نظیر خلاصه ی پرونده، نتیجه ی سونوگرافی، آزمایش، نوار قلب و... وجود دارد که پس از اسکن، در پرونده بیمار به صورت خودکار طبقه بندی شده و در اختیار پزشک قرار می گیرد.

این مدارک به صورت محرمانه در پرونده طبقه بندی می شوند و تنها پزشک و منشی (در صورت داشتن دسترسی) به این اطلاعات دسترسی خواهند داشت. علاوه بر این، ثبت و مدیریت اسناد به صورت نامحدود در اختیار پزشک قرار می گیرد و پزشک می تواند در هر لحظه به این داده ها دسترسی داشته باشد و در هنگام ویزیت بیمار، اسناد پزشکی در کنار نسخه نویسی در دسترس می باشد.

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code