طراحی سایت مطب پزشک

طراحی سایت مطب پزشک

امروزه یکی از اجزای جدایی ناپذیر داشتن و معرفی برند در هر کسب و کار و شغل و حرفه ای، داشتن سایت است. طراحی سایت مطب و طراحی وبسایت پزشک برخلاف دیگر مشاغل کمتر انجام می گیرد. پلتفرم ها تجمیعی با تجمیع پزشکان تلاش دارند تا این خلاء را برطرف کنند اما چالش های جدیدی را نیز به وجود آورده اند. این چالش ها در مواردی مانند نفوذ و فعالیت افراد غیرحرفه ای به چنین پلتفرم هایی می تواند به یک تهدید برای اعتبار پزشکان نیز تبدیل شود. حتی اگر چنین اتفاقی نیفتد و اگر پزشک در یک یا همگی این پلتفرم ها حاضر باشد، طراحی سایت مطب شخصی نباید نادیده گرفته شود. در این مطلب به اهمیت طراحی سایت برای پزشکان خواهیم پرداخت و نگاهی به معایب و مزایای آن می اندازیم.

طراحی سایت پزشک اتلاف هزینه است؟

شنیدن چنین عبارتی در زمان تاختن اینترنت و هوش مصنوعی، همانقدر که عجیب است، بسیار رایج نیز هست. در صورت رعایت اصول مناسب، طراحی سایت برای پزشکان یا دیگر اقشار جامعه و کسب و کارها هرگز کاری بیهوده و هزینه ای بی بازگشت نخواهد بود. برخلاف تصور برخی افراد و به ویژه پزشکان، داشتن سایت به معنای داشتن یک کانال ارتباطی قوی با کسانی است که از خدمات شما استفاده می کنند. شیوه اشتباه در طراحی سایت پزشک، مطب و درمانگاه، این تفکر اشتباه را به غلط در جامعه پزشکی به وجود آورده است که سایت مساوی است با هدر دادن سرمایه!

طراحی سایت برای پزشکان و یا دیگر فعالان حوزه درمان و سلامت، علاوه بر دانش توسعه وب و نرم افزار، به علوم دیگری چون بازاریابی، حسابداری، مدیریت فرآیند، کارسنجی و طراحی هم نیاز دارد. مطمئنا خروجی نهایی فرآیند طراحی سایت کلینیک و مطب با گردهم آمدن دانش های ذکر شده، متفاوت و کاربردی خواهد بود.

سایت درمانگاه، مطب پزشک یا هر مرکز درمانی دیگر، یک کانال مهم برای ارتباط با بیماران و مراجعین است. این کانال ارتباطی نه تنها می تواند اطلاعات لازم را به مخاطبان برساند، بلکه می تواند عهده دار بخش عمده ای از عملیات مورد نیاز مراکز درمانی باشد. به طور مثال، پنل نوبت دهی آنلاین می تواند عملیات پذیرش و زمانبندی بیمار را به انجام برساند. همچنین می شود به درگاه پرداخت اشاره کرد که عملیات دریافت حق ویزیت و خدمات را بدون نیاز به نیروی انسانی انجام می دهد. به همین منوال می توان عملیات مختلف مطب، کلینیک یا بیمارستان را در طراحی سایت برای پزشک در نظر گرفت. ضمن اینکه می توان، امکانات و ماژل های گوناگون را به شیوه سفارشی سازی شده برای هر پزشک یا مرکز و به شکلی جداگانه و کاملا اختصاصی در وبسایت کلینیک و مطب گنجاند. 

بنابراین اینکه طراحی سایت برای مطب شما اتلاف هزینه باشد یا یک سرمایه گزاری ارزشمند، به محصول خروجی که همان وبسایت پزشکی شماست بستگی دارد.

برای طراحی سایت مطب، چرخ را از اول اختراع نکنید!

کیمیا آفیس تجربه زیادی در همکاری با کادر درمان، خصوصا طراحی سایت برای پزشکان دارد. این تجربه منجر به بینش گسترده و آگاهی بالای این شرکت درباره دغدغه های پزشکان شده است. مشکل بسیاری از پزشکان برای طراحی سایت مطب این است که برای وبسایت فعلی خود هزینه زمانی و مالی صرف کرده اند و جایگزین کردن آن با سایتی جدید به نحوی اتلاف منابع محسوب می شود.

کیمیا آفیس یک راهکار مناسب برای طراحی سایت پزشک در نظر گرفته است. این شرکت همیشه همراه متخصصان، عملیات مختلف را به صورت ماژول هایی جداگانه توسعه داده و آن را برای وبسایت بسیاری از پزشکان اجرا کرده است. این سبک از معماری محصول به پزشکان اجازه می دهد تا فقط بابت امکانات مورد نیاز خود هزینه بپردازند و اگر در حال حاضر وبسایتی دارند، بتوانند با اتصال به زیرساخت کیمیا آفیس، ویژگی های جدیدی به آن اضافه کنند. 

فرض کنید سایت مطب شما صرفا برای اطلاع رسانی به بیماران، طراحی شده است. بدون نیاز به تغییرات اساسی در ساختار آن می توانید از سایت اختصاصی نوبت دهی آنلاین و حسابداری کیمیا آفیس استفاده کنید. در این صورت تعامل بیماران شما در این کانال ارزشمند ارتباطی بیشتر و بیشتر خواهد شد و در نهایت بر درآمد و سودآوری مطب شما اثر مطلوبی خواهد بود. مشکلی که ممکن است در این روش از تهیه ماژول ها به وجود آید، عدم پیوستگی در تجربه کاربر است. در عوض کنترل مالی بهتری خواهید داشت و می توانید پس از دریافت بازخورد مثبت، به بازطراحی بخش های قدیمی نیز اقدام کنید.

7 گام اصلی طراحی سایت مطب

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید، احتمالا یکی از این دو حالت برای شما رخ داده است: یا اقدام به طراحی سایت مطب و کلینیک خود نکرده اید؛ یا از طراحی سایت مطب خود رضایت ندارید. در هر دو حالت، لازم است این مسیر را به شیوه زیر پی بگیرید:

  1. کسب آگاهی

با خواندن مطالبی از این دست، گام نخست را که کسب اطلاعات و آگاهی درباره اهمیت و ویژگی های سایت پزشکان است، درست برداشته اید.

  1. تعیین نیاز شخصی

با تکیه بر توضیحات داده شده و بررسی شرایط کنونکی کسب وکار و شیوه مدیریت مطب یا کلینیک خود، می توانید نیازسنجی دقیق را انجام دهید. سپس موارد مهم را یادداشت کنید.

  1. تحقیق درباره ارائه دهندگان سرویس مناسب

در گام بعدی و براساس همین توضیحات، توسعه دهندگان و محصولات مختلف را مقایسه کنید و موردی را برگزینید که بیشترین مطابقت را با امکانات مورد نظر شما دارد.

  1. انتخاب شرکت طراحی و توسعه دهنده حرفه ای و تماس با آن

شما می توانید با کارشناسان کیمیا آفیس تماس بگیرید تا ضمن برآورد دقیق هزینه، شما را در تهیه بهتر ماژول های مورد نیازتان راهنمایی کنند.

  1. اطلاع رسانی به مخاطبان

در گام بعد و پس از استقرار سایت جدید یا بهبود سایت قبلی خود، سعی کنید وجود سایت را به گوش بیماران و مراجعان خود برسانید تا بتوانید بازخورد دریافت کنید.

  1. به روزرسانی

فراموش نکنید که طراحی سایت پزشک فقط یک بخش از فرآیند است. یک سایت موفق نیاز به به روزرسانی مرتب دارد.

  1. مدیریت کاربران و دریافت پشتیبانی های لازم

همچنین مطمئن شوید که پرسنل مطب و درمانگاه بر امکانات سطح کاربری خود تسلط دارند. تسلط در کار با پنل وب سایت و نرم افزارهای مطب و کلینیک باعث کاهش حجم و فشار کاری و همچنین افزایش دقت در عملیات می شود.

حضور در پلتفرم های تجمیعی پزشکان یا طراحی سایت پزشک؟

برای پاسخ به این پرسش اجازه دهید چند نکته را با هم مرور کنیم. پلتفرم ها کارکرد متفاوتی از سایت اختصاصی پزشک یا کلینیک دارند. شما مخاطبان متفاوتی را در هر کدام مورد هدف قرار می دهید. پلتفرم های تجمیعی امکانات محدودی دارند و بیشتر جنبه آگاهی بخشی دارند. یعنی بیمارانی که از آن طریق به شما مراجعه می کنند، پیش از این، از وجود و فعالیت مطب و مرکز درمانی شما اطلاعی نداشته اند.

ضمن اینکه این پلتفرم ها پس از مدتی، با بدست آورن سمت عرضه خدمات درمانی، می توانند تقاضا را برای منافع تجاری خود مسیردهی کنند که ممکن است گاهی با مسیر همه منافع شما همسو نباشد. همچنین یک کانال ارتباطی مهم شما با بیمارانتان با برند ثالث در دسترس درمان جویان و مخاطبان شما قرار می گیرد. در نتیجه هر گونه خطا در محصول پلتفرم تجمیعی، می تواند خسارت های مالی یا اعتباری برای شما در پی داشته باشد.

با این گفته ها، آیا حضور در این پلتفرم ها اشتباه است؟ مسلما نه! اما بهتر است بیماران شما در مراجعات مکرر از کانال ارتباطی اختصاصی مطب شما استفاده کنند. در فهرست زیر، شماری از مزایای طراحی سایت مطب را نسبت به پلتفرم های تجمیعی پزشکان آورده ایم: 

  • رابط کاربری ساده
  • سیستم مدیریت محتوا
  • مدیریت یادآورهای بیمار
  • پشتیبانی تخصصی و سریع
  • داشتن گواهینامه های امنیتی
  • حسابداری و امور مالی یکپارچه و خودکار
  • چند کاربره بودن و اجرای کامل تحت وب
  • امکان طراحی و ساخت فرم های اختصاصی
  • تسلط کاربر بر محصول (سایت) و محتوای آن
  • نوبت دهی آنلاین و مدیریت مراجعان و بیماران
  • پشتیبان گیری و بازیابی آسان و منعطف داده ها
  • امکان ارتباط مستقیم با بیماران و دریافت بازخورد
  • تعریف سطوح دسترسی مختلف برای کاربران متفاوت
  • امکان اتصال درگاه پرداخت شخصی به پنل حسابداری
  • تمرکز بر برند شخصی و فعالیت آنلاین مستقل پزشکان
  • تهیه جداگانه ماژول ها بر اساس نیاز هر پزشک و درمانگاه
  • اتصال به سامانه استعلام سرویس های بیمه پایه و تکمیلی
  • مدیریت کامل پرونده بیماران و پیوست یادداشت ها و اسناد پزشکی
  • مشاوره آنلاین متنی مستقیم و مستقل از پیام رسان های سوم شخص
  • نسخه نویسی آنلاین همراه با امکانات ویژه مانند لیست نسخ و داروهای پرکاربرد
  • دریافت گزارش های مختلف از وضعیت و مدارک پزشکی مراجعان بر اساس برچسب ها و فیلترهای دلخواه

 

افزون بر همه اینها، موارد بسیاری دیگری وجود دارد که برای هر شاخه متفاوت پزشکی، اختصاصی است. شما می توانید پا را فراتر گذاشته و بر اساس نیازتان درخواست طراحی سایت مطب با ماژول های اختصاصی خودتان را بدهید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و دریافت نسخه آزمایشی با کارشناسان فروش کیمیا آفیس تماس حاصل فرمایید. 

 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code