دستیار هوشمند پزشک

دستیار هوشمند پزشک

همه ما برای انجام بهتر فعالیت های شغلی و اقتصادی خود به ابزارها، دستیاران و همکارانی نیاز داریم که بتوانند با کمترین خطا و بدون اتلاف زمان، انرژی و هزینه، بهره وری مجموعه کاری مان را افزایش دهند. آنها باید ما را به اهداف حرفه ای و اقتصاد ی مان برسانند. همچنین باید در جلب رضایت مراجعان یاری مان کنند. در مراکز درمانی نیز وضعیت خارج از این قاعده نیست. شاید تفاوت آنها با دیگر بنگاه های اقتصادی در آن باشد که به دلیل ماهیت پیچیده و اهمیت بسیار بالای کارشان، برای پیشبرد فرآیندها در این مراکز به دقت و سرعت اجرایی بسیار بالاتری نیاز است. به همین دلیل، در مطب و درمانگاه به دستیاران قدرتمندتری نیاز داریم. 

دستیار هوشمند پزشک

مسلما نیروهایی انسانی همواره در معرض خطا هستند. همچنین با اینکه نباید، اما احتمال دارد گاهی عواطف و احساسات ایشان در انجام کارها خلل ایجاد کند. صبر و توان تحمل آنها تحت فشار کاری بالا به مرور کاهش می یابد و متعاقب آن، رضایت مراجعان و نظم کلینیک و مطب بهم می خورد. در کنار همه این مشکلات و ناهماهنگی ها، در بسیاری از مواقع مسائل اقتصادی و ضرورت تامین هزینه لازم برای اداره مطب و کلینیک به سادگی اجازه افزایش نیروها را به مدیران مراکز درمانی نخواهد داد.

بدون هیچ تردیدی، بهترین راهکار رویارویی با این چالش ها و برون رفت از این مشکلات و همچنین بهترین روش بهبود فرآیندهای مرکز درمانی در دنیای امروز، استفاده از نرم افزار مدیریت پزشکی کیمیا آفیس است. شما می توانید از نرم افزار درمانگاه و مطب به عنوان یک دستیار همیشه آماده کمک بگیرید و بدون نگرانی، بسیاری از فعالیت های مرکز درمانی زیر نظر خود را مدیریت کنید.

اما این نرم افزار چگونه کار می کند؟ چه ویژگی ها و امکاناتی دارد یا باید داشته باشد؟ در چه جنبه هایی از مدیریت کلینیک یا مطب به شما و کارکنان کلینیک کمک خواهد کرد؟

کیمیا آفیس، دستیار هوشمند برای پزشکان و همه کارکنان کلینیک

شما می توانید انواع نرم افزارهای پزشکی را با امکانات متنوع در بازار پر جنب وجوش و رو به رشد نرم افزارهای پزشکی پیدا کنید. اما شاید کمتر نرم افزاری را ببینید که به شکل همزمان به نیازهای همه کاربران پاسخ می دهد. نرم افزار کلینیک و مطب کیمیا آفیس به این موضوع توجه ویژه ای دارد. این ابزار هوشمند مدیریت مطب، بر پایه جلب رضایت همه افراد حاضر در یک مطب یا کلینیک، از منشی و مسئول پذیرش، تا پزشک و حتی بیماران طراحی شده است. 

نرم افزار کیمیا آفیس نه تنها امکان دسترسی به پرونده کامل بیمار و اسناد پزشکی او را به پزشک معالج فرد می دهد؛ بلکه به او در انجام همه فعالیت های مرتبط با درمان بیماران خود از جمله، ثبت علائم حیاتی و نتیجه معاینات برای مستندسازی گزارش های پزشکی و همچنین نسخه نویسی الکترونیک کمک می کند.

از سوی دیگر، با فراهم آوردن امکان انجام ساده تر کارهایی چون مدیریت اسناد و پرونده ها، امور حسابداری، مدیریت امکانات، ارتباط با مراجعه کنندگان و نوبت دهی آنلاین و همچنین یکپارچه سازی فعالیت کلینیک با اتصال بخش های مختلف آن به یکدیگر، از وارد آمدن بیش از اندازه فشار بار سازمانی بر شانه های دیگر کارکنان مرکز درمانی جلوگیری می کند. 

از دستیار پزشک کیمیا آفیس در چه مکان هایی می توان بهره برد؟

کنترل گردش کار و ردیابی سوابق عملکرد کارکنان، نظارت بر روندهای مالی و به طور کلی، همه فرآیندهای مربوط به مدیریت و اداره مراکز درمانی از طریق این دستیار هوشمند مراکز پزشکی امکانپذیر است. از جمله مراکز درمانی که می توانند از این ابزار بهره ببرند عبارتند از: 

  • مطب مشاوره
  • مراکز توانبخشی
  • درمانگاه ارتوپدی
  • مطب طب سنتی
  • درمانگاه پاره وقت
  • درمانگا ه های دولتی
  • درمانگاه و مطب خیریه
  • درمانگاه جراحی عمومی
  • مطب متخصص و مطب فوق تخصص
  • مطب ها و کلینیک های تخصصی مانند کلینیک زیبایی، کلینیک دندانپزشکی، مطب زنان و زایمان و کلینیک ناباروری

 

دستیار پزشک

نقش نرم افزار کیمیا آفیس در بهبود مدیریت و عملیات درمانی کلینیک

دستیار هوشمند پزشک و مدیران پزشکی کیمیا آفیس در زمینه های بسیاری به کمک پزشکان و مدیران مطب ها و کلینیک ها می آید. موارد زیر تنها بخشی از مهم ترین کارهایی هستن که این ابزار برای شما انجام می دهد.

ثبت دقیق و مدیریت بهینه پرونده سلامت الکترونیک بیماران

پزشکان و درمانگران می توانند با کمک کیمیا آفیس به سوابق پزشکی بیماران یا توانخواهان دسترسی پیدا کنند. همه اسناد پزشکی بیمار از جمله نتایج معاینات، انواع آزمایش ها، تصویربرداری ها، نمونه برداری ها و تست های تشخیصی، مشاوره ها و پرسشنامه ها، گزارش عمل های جراحی ، مراقبت های پیش و پس از عمل، گزارش پرستاران، نمودار شاخص های سلامتی و علائم حیاتی بیمار، گزارش پیشرفت سلامتی او، همچنین تعداد مراجعات و دیگر اطلاعات لازم درباره روند درمان بیمار و نوع خدمات ارائه شده به وی در مرکز درمانی، در پرونده الکترونیک بیماران ثبت می شود.

همه این مدارک و گزارش ها، فرم ها، اسکن های پزشکی و رادیوگرافی ها، معرفی نامه ها، نامه های ارجاع و ... در فرمت (قالب )های الکترونیکی ویژه خود در نرم افزار آپلود، ذخیره و بایگانی می شوند.

پزشک از طریق پنل مدیریت بیماران نخست به لیست بیماران و جدولی شامل مشخصات فردی، شماره پرونده و ستونی به نام عملیات دسترسی می یابد. سپس از طریق لیست کشویی دکمه عملیات به سوی این اسناد، ریز سوابق پزشکی و خدمات ارائه شده به بیمار هدایت می شود. همچنین، فیلترهای گوناگون امکان دسترسی سریعتر به اطلاعات را بر اساس تاریخ، نوع سند پزشکی، فرمت اسناد و ... فراهم می کنند.

افزایش سرعت تشخیص بیماری و تجویز درمان

در کنار دسترسی سریع به اطلاعات ثبت شده بیمار در نرم افزار مدیریت پزشکی کیمیا آفیس، افزایش سرعت نسخه نویسی الکترونیک از دیگر وظایفی است که این دستیار هوشمند کلینیک و مطب شما آن را برعهده می گیرد. 

امکان ایجاد، توسعه و استفاده از لیست اقلام پرکاربرد آن برای سرعت بخشیدن به فرآیند تشخیص طبی و تجویز پزشکی از مهم ترین مزیت های بهره برداری از این ابزار مدیریت پزشکی است. 

در این نرم افزار، هر پزشک یا کاربر کادر درمان بسته به نوع تخصص خود می تواند آیتم های مختلف و فیلدهای گوناگون را برای بررسی پرونده ها به سیستم معرفی کند. همچنین نمودارگیری و گزارشگیری های چندوجهی بر اساس پارامتر های مختلف، از دیگر امکانات مهم و بینظیر دستیار هوشمند پزشک کیمیا آفیس برای ارزیابی پرونده بیماران توسط پزشک و کادر درمان است.

مدیریت ساده تر کاربران با دادن سطوح دسترسی گوناگون و متناسب 

با توجه به وظایف و تخصص کاربران گوناگون نرم افزار مطب و کلینیک کیمیا آفیس، به هرکدام از آنها برای کار با نرم افزار سطوح دسترسی متفاوتی داده می شود. مدیر درمانگاه، پزشک، مسئول پذیرش، منشی، مدیر مالی و مدیر گزارشات از جمله کسانی هستند که می توانید متناسب با فعالیتشان امکان دسترسی و استفاده از پنل های مورد نیازشان را به آنها بدهید. اهمیت این قابلیت در آن است که آنها از یادگیری اجباری شیوه کار پنل های غیرضروری بی نیاز می شوند. به این ترتیب، تنها روی کار اصلی شان متمرکز خواهند شد و با ماژول ها و پنل های کاربردی متناسب با موقعیت شغلی خود در مرکز درمانی کار خواهند کرد. ناگفته نماند، همه کاربران می توانند با رایانه، تبلت یا حتی تلفن همراه با نرم افزار در ارتباط باشند.

مزیت استفاده از نرم افزار کیمیا آفیس

از دیگر مزایای استفاده از نرم افزار کیمیا آفیس، پوشش همگی فرآیندهای اجرایی ضروری در مراکز درمانی است. فرآیندهایی شامل:

  • درخواست مشاوره 
  • نوبت دهی آنلاین و آفلاین
  • مدیریت پزشکان ارجاع دهنده
  • برنامه ریزی و مدیریت ویزیت ها
  • ثبت پرونده الکترونیک با چند کلیک
  • اطلاع رسانی به بیمار از طریق یادآورهای پیامکی
  • ثبت بازخورد و صدور گواهی های مختلف برای بیماران
  • انجام دقیق امور حسابداری و ارائه فیش صندوق قابل چاپ
  • اتصال به درگاه های بانکی برای انجام آنی پرداخت الکترونیک
  • گزارش گیری مالی و درمانی با قابلیت تنظیم فاکتورهای مورد توجه
  • امکان تعریف تمامی کدینگ داروها، آزمایش ها و خدمات پزشکی طبق کدینگ استاندارد برای سامانه 
  • دسترسی به ماژول های نسخ آماده، اقلام پرکاربرد، الگوها و برچسب گذاری داروها برای سهولت تجویز نسخه
  • ارتباط مستقیم با سازمان های بیمه گر برای استعلام استحقاق بیمه ای مراجعه کنندگان و تایید بیمه های پایه ایشان شامل بیمه سلامت یا بیمه تامین اجتماعی
  • یکپارچه سازی کلیه واحدها در مراکز خدمات پزشکی شامل پذیرش، صندوق، داروخانه، واحد پرستاری، تزریقات، رادیوگرافی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و… بر اساس نوع کلینیک و درمانگاه

 

شیوه استقرار نرم افزار کیمیا آفیس 

یکی از مهمترین فاکتورها هنگام انتخاب بهترین نرم افزار مطب و کلینیک، توجه به شیوه پیاده سازی سیستم اتوماسیون است. نرم افزار تحت وب کلینیک و مطب کیمیا آفیس بسته به درخواست شما، به دو شکل در اختیارتان قرار می گیرد که عبارتند از:

  1. حالت Cloud

در حالت کلود یا همان روش رایانش ابری، پردازش اطلاعات روی سرورهای کیمیا آفیس و به صورت ابری انجام می شود. این شیوه اجرا برای مطب ها یا درمانگاه های کوچک بسیار مناسب است.

  1. نصب درون شبکه

برای مدیریت داده هایی با حجم بالا گزینه بهتری است. در این روش، سامانه یا نرم افزار روی سرورها و شبکه داخلی و اختصاصی کلینیک و مطب خودتان پیاده سازی خواهد شد.

در هر حالت، کاربران برای استفاده از این ابزار به سیستم عامل خاصی محدود نخواهد بود. در واقع کارایی این نرم افزار هنگام دسترسی از طریق دستگاه های ویندوزی مجهز به ویندوز 10 و 11 یا حتی XP، مشابه سیستم های عامل Mac و Linux خواهد بود. همچنین، شما برای دریافت خدمات این نرم افزار به مکان یا دستگاه ویژه ای محدود نیستید و در هر جایی و با هر دستگاهی که به اینترنت متصل شود، می توانید به سامانه دسترسی پیدا کنید.

لازم به یادآوری است، تیم پشتیبانی و توسعه کیمیا آفیس برای رفع هرگونه مشکل احتمالی، پاسخ به پرسش ها و بررسی نیازهای جدید شما در کنارتان خواهد بود و با انجام به روزرسانی ها، کارایی و بازدهی دستیار هوشمند کلینیک و مطب شما را ارتقا می دهد. شما می توانید به شکل تلفنی یا تیکت با کارشناسان واحد پشتیبانی ما در ارتباط باشید و از آنها برای عیب یابی، یافتن پاسخ پرسش های خود در مدیریت پنل ها و هر موردی که مربوط به پشتیبانی فنی نرم افزار است، کمک بگیرید. 

آیا می توان نرم افزار کیمیا آفیس را سفارشی سازی کرد؟ 

یکی از نقاط انعطاف و برتری کیمیا آفیس نسبت به برخی از نرم افزارهای مدیریت پزشکی، امکان استفاده از نرم افزار به صورت سفارشی سازی شده است.

اگر شما سایت اختصاصی داشته باشید، می توانید از کیمیا آفیس بعنوان سایت اختصاصی با دامنه های Ir. یا Com. و... بهره ببرید. در این حالت، به امکانات و ماژول هایی با قالب و طراحی ویژه خود دسترسی خواهید داشت. شما می توانید درگاه پرداخت متصل به حساب بانکی خود را نیز داشته باشید. نوبت دهی، ایجاد پرونده، ثبت بازخورد و نتیجه و همچنین درخواست مشاوره از جمله ماژول هایی هستند که می توانید به کمک پشتیبانان فنی کیمیا آفیس به سایت اختصاصی خود بیافزایید. 

همچنین امکان پیکربندی نرم افزار با توجه به نیازهای خاص کلینیک شما وجود دارد. شما می توانید همانگونه که گفته شد، از این نرم افزار برای بسیار از مراکز درمانی با بخش ها و نیازهای گوناگون و متفاوت استفاده کنید. به این ترتیب، خواهید توانست با دیگر افراد دخیل در زنجیره درمان بیمارانتان ارتباط بگیرید.

نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب کیمیا

ثبت مطمئن، انتقال امن و پشتیبان گیری از داده ها با دستیار مدیریت هوشمند مطب و کلینیک کیمیا آفیس

حفظ حریم خصوصی بیماران در کنار تلاش برای بهبود وضع سلامت آنان باید در اولویت نخست روند درمان قرار گیرد. نرم افزار مدیریت درمانگاه و مطب کیمیا آفیس دارای گواهی ارزیابی امنیتی از مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری است. داشتن این گواهی که شمار محدودی از سیستم های فعال در شاخه سلامت الکترونیک آن را دریافت کرده اند، به معنای حفظ امنیت اطلاعات بیماران و مراجعه کنندگان کلینیک و مطب شماست. اما کار به اینجا ختم نمی شود و در فرآیند توسعه نرم افزار و با ارائه هر ماژول جدید، همه پارامترهای امنیتی ارزیابی می شوند.

وارد کردن یا ایمپورت اطلاعات به سامانه تازه استقرار یافته همواره از مهمترین چالش های کاربران نرم افزارهای مختلف است. کیمیا آفیس این چالش را حل کرده است و شما می توانید به سادگی دیتاهای طبقه بندی شده ای مانند داده های Excel و Access یا سایر نرم افزار های موجود را به این دستیار پزشکی جدید انتقال دهید. کارشناسان ما ساختار داده های شما را بررسی می کنند و این کار را بسیار ساده و سریع انجام می دهند.

از سوی دیگر، قابلیت پشتیبان گیری (بک آپ) نرم افزار کیمیا آفیس خیال شما را از بابت حفظ همه اطلاعات درون نرم افزار راحت می کند. با این امکان دیگر نیازی نیست نگران گم شدن و از دست رفتن داده ها و پرونده های بیماران یا اسناد و مدارک پزشکی آنها باشید.

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code