فالوآپ بیمار با نرم افزار کلینیک و مطب

فالوآپ بیمار با نرم افزار کلینیک و مطب

الکترونیکی شدن فرآیندهای پزشکی، فرصتی ارزشمند در جهت بهبود همه جانبه خدمت رسانی در شاخه سلامت است. منظور از همه جانبه بودن این است که نرم افزارهای مدیریت درمانگاه و مطب افزون بر کنترل روند ارائه خدمات پزشکی، امکانات بسیار خوب دیگری را برای کادر درمان و مدیران مراکز پزشکی به ارمغان آورده اند. قابلیت هایی مانند نوبت دهی آنلاین، ارسال پیامک یادآور نوبت ها، تشکیل پرونده سلامت در لحظه، اتصال به سامانه های بیمه ای و پایگاه های داده سازمان ها بیمه گر برای استعلام وضعیت بیمه مراجعین، نسخه نویسی الکترونیک، حسابداری آنلاین و امکان گزارشگیری از فرآیندهای جاری در هر مطب یا کلینیک، از جمله امکانات مشترک بسیاری از نرم افزارهای مدیریت کلینیک و مطب هستند. اما هر ارائه دهنده سرویسی می تواند در بهبود رابط کاربری و توسعه نرم افزار برای ایجاد ماژول های تخصصی تر تلاش کند.

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که رقابت جدی بین توسعه دهندگان این نرم افزارها را به خوبی نشان می دهد و بر ارزش یک نرم افزار مدیریت کلینیک می افزاید، امکان پیگیری بیمار و وضعیت درمان او پس از خروج از مطب و دریافت خدمات اولیه است. نرم افزارهای مجهز به پنل مشاوره آنلاین و دارای امکان فالوآپ بیمار، گام بزرگتری به سوی پیروزی برداشته اند و یاریگر بهتری برای پزشکان کلینیک شما هستند. در ادامه، به بررسی سامانه فالوآپ بیمار در نرم افزار کلینیک و مطب کیمیا آفیس می پردازیم.

فالوآپ بیمار در نرم افزار کلینیک و مطب

تسهیل ارتباط با پزشک و انتقال سریع تر اطلاعات دوسویه

معمولا زاویه نگاه بیشتر ما به مطب و کلینیک، محلی است که بیمار در آن حضور می یابد تا بتواند اطلاعات و دستورالعمل های لازم را از پزشک دریافت کند و درمان خود را پیگیری کند. ولی آیا چنین مرکزی توسط ابزارهای جدید و پیشرفته قابل جایگزین نیست؟ پاسخ به این سوال می تواند مثبت باشد، ولی سوال دیگری در ذهن وجود می آورد. در یک دنیای غیرفیزیکی و کلینیک دیجیتال یا مطب آنلاین، پزشک چگونه بدون حضور تشخیص و تجویز را انجام دهد؟ 

پزشکان برای تجویز درمان باید از اطلاعاتی که بیمار در قالب شرح حال ارائه می کند و یا تست های تشخیصی اضافی استفاده کند. موارد کمی نیز وجود دارد که نیاز است بیمار شخصا توسط پزشک معاینه شود و علایم مختلف حیاتی و پارامترهای سنجش سلامت وی به طور مستقیم بررسی شود. این دسته از مراجعین با دریافت خدمات جانبی در مطب مانند سونوگرافی، شنوایی سنجی و موارد مشابه، اطلاعات لازم پزشک برای تشخیص را فراهم می کنند. 

با توضیحات ارائه شده، مشخص است که بخش بزرگی از مراجعان درمانگاه ها و مطب ها می توانند از خدمات پزشکی به شیوه آنلاین استفاده کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست. این قابلیت منحصر به ویزیت نخواهد بود و فالوآپ بیمار در نرم افزار مطب و کلینیک قابل انجام است.

 

کیمیا آفیس؛ هاب میان پزشک و بیمار

در قسمت پیشین به ضرورت گردش اطلاعات دوسویه میان مراجعه کننده و پزشک یا مشاور در بستر دیجیتال اشاره کردیم. برای مدیریت بهینه گردش اطلاعات نیاز به نرم افزار مدیریت درمانگاه و مطب داریم تا ماژول های متنوع لازم و رابط کاربری ساده را در کنار یکدیگر برای کاربر فراهم کند.

نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب کیمیا آفیس با امکان اتوماسیون درمان را می توان به عنوان یک هاب یا مرکزی برای تسهیل این ارتباط قلمداد کرد. در واقع، این نرم افزار می تواند با سرعت و به سادگی همه نیازهای پزشک را در زمینه فالوآپ بیمار برطرف نماید. پنل های کاربردی آن، قویترین ابزار و بازوی حمایتی را برای پیگیری بیمار و روند درمان او در اختیار پزشک می گذارد.

پزشک با وارد کردن کد ملی اطلاعات اساسی بیمار را ملاحظه می کند و اگر بیمار، پیش از این نیز به مرکز درمانی مراجعه کرده باشد، سوابق آنان به اختصار به نمایش درمی آید. پس از تشخیص بیماری، تجویز دارو و آزمایشات یا ارائه هر خدمت درمانی دیگر، بیمار می تواند لیست خدمات را در قالب پیامک و با کد پیگیری آن دریافت کند. همچنین پزشک می تواند در زمان نسخه نویسی الکترونیک، دستورالعمل های لازم در خصوص مصرف دارو یا پروسه مراقبتی بیمار را به توضیحات نسخه او اضافه کند.

نرم افزار پزشک و بیمار

پنل مشاوره و فالوآپ بیماران با امکان ثبت یادآور در نرم افزار

نرم افزار کیمیا آفیس محیط اتوماسیون درمانی را فراهم کرده است تا تفاوت کیفیت کار پزشکانی که به مراقبت از بیماران خود و رضایت آنان اهمیت می دهند، برجسته تر شود. به این منظور دو قابلیت وجود دارد که پزشک را یاری می کند. قابلیت اول به ثبت نظر بیمار در خصوص رضایت از خدمت دریافت شده است. این نظرات می تواند راهنمایی برای بالاتر بردن کیفیت درمان بیماران باشد. 

قابلیت دوم به فالوآپ بیمار از طریق نرم افزار ارتباط دارد. زمانی که پنل مشاوره در محیط نرم افزار شما فعال است، بیماران می توانند از طریق سایت یا پنل کاربری مشاوره آنلاین دریافت کنند. دریافت اطلاعات به صورت متن و فایل های با فرمت های رایج خواهد بود. بیماران می توانند در کنار متن پرسش یا مشاوره خود، فایل نتیجه آزمایش و موارد دیگر را پیوست کنند. ویژگی مشاوره نرم افزار، مراجعات حضوری را کاهش می دهد و صرفه جویی زیادی در زمان پزشک دارد. 

حتی بیمارانی نیز که پیشتر به کلینیک یا مطب شما مراجعه نکرده اند، می توانند پس از ثبت نام، خدمات مورد نیازشان را با احراز هویت دریافت کنند. در پنل مشاوره بیمار می توان مبلغی را برای ارائه مشاوره تعیین کرد. این مبلغ پیش از تایید ارسال پرسش و پیام بیمار، از طریق درگاه اینترنتی دریافت خواهد شد. 

بیماران نیز می توانند هنگامی که تحت نظر هستند و توسط پزشک فالوآپ می شوند، پیامک های یادآوری که پزشک تنظیم کرده است را دریافت کنند تا خللی در روند درمانشان ایجاد نشود. این قابلیت برای دستورالعمل های درمان و یادآوری زمان مراجعات بعدی کاربرد فراوانی دارد و نظم زیادی به مدیریت زمان بندی می دهد.

امکان یادآور بیماران تنها برای نوبت دهی یا اطلاع از نوبت نیست، بلکه می توانید در خصوص اعلام نتیجه آزمایش، مراجعه جهت ویزیت مجدد، قطع یا وصل دارو، تزریق دوز های مختلف واکسن و ... تنظیم کنید. صبح روز مشخص شده در یادآور، نرم افزار بصورت خودکار برای بیمار پیامک ارسال می کند و در صورت تیک زدن پزشک، برای پزشک هم پیامک ارسال خواهد شد و داخل پنل کاربری نیز هشدار یادآور را دریافت خواهید کرد.

مشاوره و فالو آپ بیمار

ویژگی های تکمیلی نرم افزار فالوآپ بیمار

بدون شک تعامل بیمار و پزشک نیازمند تراکنش های مالی نیز خواهد بود. اگر شما پزشکی باشید که هم به شکل آنلاین و هم به شیوه حضوری طبابت می کنید، از دردسرهای حسابداری و مدیریت زمان مراجعین اطلاع دارید. نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک کیمیا آفیس در ماژول حسابداری، گزارش های مالی را به شکل خودکار و به گونه ای متمرکز تهیه می کند. برای مشاهده آن ها نیاز است تا فیلترهای مشخص شده را انتخاب کنید. همه پرداخت های آنلاین یا حضوری در محاسبات نرم افزار بررسی می شوند و امکان اشتباه را به حداقل می رسد. 

اگر برای بیمارانی که در نرم افزار فالوآپ می شوند لیبل یا برچسب گذاری خاصی در نظر گرفته اید، با انتخاب آن در فیلتر گزارشگیری، داده های خلاصه، مصور و متمایز این گروه از مراجعین را مشاهده خواهید کرد. این گزارش ها انواع مختلفی دارند و از جنبه های دموگرافیک، مالی یا زمانی می توانید گزارش ها را استخراج کنید. 

ابزارهای بسیار متنوعی برای صرفه جویی زمانی و بهره وری بیشتر در نرم افزار برای فالوآپ بیماران طراحی و توسعه داده شده است. پنل مدیریت زمانبندی مراجعین و نوبت دهی، از نوبت دهی آنلاین پشتیبانی می کند که زمان پذیرش و حجم کاری پرسنل را کاهش می دهد. از سوی دیگر، برای فالوآپ ها که معمولا تکرار پذیر هستند، می توان اقلام و نسخ پرکاربرد تعریف کرد تا زمان نسخه نویسی تا حد ممکن کاهش یابد.

 

 فالوآپ پزشکان در پشتیبانی نرم افزار کیمیا آفیس

برای حداقل کردن ریسک رایج نرم افزارهای سنتی در مطب یا کلینیک، کیمیا آفیس قابلیت اجرا بر روی پلتفرم های مختلفی را دارد. همچنین می توانید در هر بازه زمانی، به طور دستی و یا به شکل خودکار و دوره ای، بکاپ یا پشتیبان داده ها را در سرورهای کیمیا آفیس یا سرور شخصی تهیه کنید.

دغدغه ی پزشکان تنها باید معطوف به درمان بیماران و فالوآپ آن ها باشد. با طراحی و توسعه نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک کیمیا آفیس سعی کردیم تا جامعه ارزشمند پزشکی را در این امر یاری کنیم. ویژگی های ذکر شده در نرم افزار به همراه آموزش کامل کار با ماژول های آن در پنل نرم افزار قابل دسترسی است. ولی اگر در هر مرحله از استقرار و استفاده از نرم افزار، سوال و مشکلی پیش بیاید، همکاران ما در تیم پشتیبانی به سرعت موضوع را پیگیری خواهند کرد. 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code