نرم افزار درمانگاه خیریه

نرم افزار درمانگاه خیریه

مدیریت کلینیک‌های درمانی خیریه چه به‌شکل عمومی مشغول به فعالیت باشند و چه در قالب مراکز تخصصی، در مقایسه با درمانگاه‌های خصوصی و دولتی چالش‌های بیشتری دارد. اما در عصر اینترنت و برنامه‌های نرم‌افزاری، مدیریت مراجعین و مددجویان، رسیدگی به امور اداری، ثبت اسناد و معرفی‌نامه‌ها و همچنین انجام حسابداری نسبتا پیچیده این درمانگاه‌ها دشواری‌های پیشین را ندارد.

با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور، تعداد مراجعین و مددجویان مطب‌ها و درمانگاه‌های خیریه افزایش یافته؛  همین موضوع، حجم کار و نیاز به سرعت بالاتر خدمت‌رسانی در این مراکز را  بیشتر کرده است. بنابراین استفاده از نرم افزار درمانگاه خیریه موثرترین راه ارائه خدمات و آسان‌ترن روش مدیریت چنین کلینیک‌هایی است.

نرم‌افزار کیمیا آفیس به‌شکل یکجا نیاز شما به ثبت و مدیریت خدمات قابل ارائه در درمانگاه را رفع می‌کند. ولی امکاناتی مانند گزارشگیری از کارکرد هر پزشک یا خدمت، تعریف اقلام مصرفی، تعیین کاربران متفاوت از جمله مسئول پذیرش، مسئول شیفت و مسئول گزارشات تنها بخشی از امکانات ان نرم‌افزار است. برای آشنایی بیشتر با این بستر خدماتی و باید و نبایدهای انتخاب نرم‌افزار مدیریت درمانگاه خیریه تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

چرا نرم ‌افزار مطب خیریه متفاوت است؟

در قیاس با نرم‌افزارهای عمومی مدیریت مراکز درمانی نرم‌افزار مخصوص درمانگاه و مطب خیریه، باید امکانات بیشتری داشته باشد. چراکه در این مراکز معمولا با رویه‌های اداری پیچیده‌تری مواجهیم. تایید شرایط مددجویان، تشکیل پرونده ویژه و بارگذاری مدارک و معرفی‌نامه‌های آنان، ثبت لیست خیرین و صورتجلسات کمیته‌های بررسی درخواست‌های مددجویی،‌ مواردی نیستند که مورد نیاز کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی باشند؛ اما بخش بزرگی از فعالیت‌های اداری کلینیک‌های خیریه به این کارها اختصاص دارد. بنابراین، مدیریت درمانگاه خیریه با نرم‌افزار تخصصی آن یک ضرورت است.

با توجه به ترافیک کاری و تغییر بیشتر شیفت پزشکان در مراکز درمانی خیریه، برای تنظیم بهتر برنامه‌ زمانی، نیاز به دستیار هوشمند ویژه این مراکز دارید. افزون بر این، چون درمانگاه و مطب خیریه خدمات را برای اقشار مختلف و با شرایط متفاوتی ارائه می‌کند و ممکن است فرم پذیرش بیماران آنها متفاوت باشد؛ همچنین به دلیل اینکه کار حسابداری‌ از محل‌های متفاوتی محاسبه و به روش‌های دیگری انجام می‌شود، نرم‌افزارشان در این بخش‌ها نیز باید متفاوت باشد.

در صورت دارا بودن خدمات جانبی، این پیچیدگی‌ها حتی می‌تواند بیشتر شود و با این شرایط، تردیدی نیست که باید از یک نسخه نرم‌افزار درمانگاه و مطب خیریه کمک گرفت.

 

مزایای استفاده از نرم‌افزار درمانگاه خیریه

مدیریت و کنترل کارهای گوناگون درمانگاه‌ از دریچهای یکتا، می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. مثلا، احتمال بروز خطاهای زمانی به مراتب کاهش خواهد یافت؛ ولی ریسک از دست رفتن اطلاعات نیز وجود دارد.

 

در نرم‌افزار‌هایی که برای درمانگاه و مطب‌ خیریه توسعه داده شده‌اند، برای به حداقل رساندن ریسک‌های این نوع مدیریت تلاش بسیاری انجام شده است. به‌عنوان مثال با امکان تعریف سطوح دسترسی متفاوت برای کاربران مختلف، تعارضات فرآیندها کاهش یافته است. امکانات مهمی که با نصب نرم‌افزارهای مدیریت درمانگاه خیریه می‌توانید از آنها بهره ببرید، عبارتند از:

  • استفاده از پنل اطلاع‌رسانی
  • ایجاد و بازخوانی پرونده بیماران
  • مدیریت زمان‌بندی حضور پزشکان 
  • پشتیبان‌گیری از اطلاعات ثبت شده
  • ثبت بازخورد و رضایتمندی مراجعین
  • اتصال آنی به سرویس‌های مختلف بیمه‌ای 
  • مدیریت درخواست ویزیت‌های خارج از درمانگاه 
  • به‌روزرسانی‌های دوره‌ای و پشتیبانی طولانی مدت
  • پوشش خدمات جانبی درمانی ارائه شده در مطب‌ها
  • مدیریت نوبت‌دهی مراجعین به صورت آنلاین و آفلاین
  • حسابداری یکپارچه و مخصوص با امکانات متناسب نیاز مرکز درمانی خیریه
  • تعریف سطح دسترسی متفاوت برای پزشکان، پرستاران، منشی‌ها و دیگر پرسنل

البته نرم‌افزار مدیریت درمانگاه و مطب منحصر به امکانات بالا نیست و آنها می‌توانند ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشند. مثلا برای کلینیک‌های خیریه دندانپزشکی، به کمک سرویس‌های دریافت نتایج آزمایش و تصویربرداری روی پنل پزشک،‌ هم امکان تقلب کاهش می‌یابد و هم می‌توان با دقت بیشتری به افراد مورد نظر خدمت رساند.

 

باز شدن گره حسابداری مراکز درمانی خیریه با چند کلیک

با توجه به نوع فعالیت درمانگاه‌های خیریه و حسابداری متفاوت آنها، نرم‌افزارهای مخصوص این مراکز امکان پذیرش با معرفی‌نامه و همچنین تعریف نرخ خدمات بر اساس معرفی‌نامه را به شما می‌دهند. ثبت تعرفه خدمات به‌شکل متفاوت و حتی تعریف هزینه‌ صفر یا بسیار اندک، در کنار ساده شدن محاسبه و مدیریت تخفیف بر اساس خدمات و افراد، سرعت خدمت‌رسانی در درمانگاه‌های خیریه را بالا می‌برد.

نرم‌افزار مدیریت مطب و درمانگاه کیمیا آفیس همه این امکانات را در خود جای داده تا درمانگاه خیریه شما راحت‌تر به اهداف تعریف شده خود برسد. لازم به ذکر است، این شرکت برای ارائه سرویس خود به مراکز خیریه تخفیف نیز در نظر گرفته است.

 

موارد مهم، پیش از تهیه نرم‌افزار مطب یا درمانگاه خیریه

نخست نیاز است به فرآیندهای مرکز درمانی خیریه دقت داشته باشید و سرویس متناسب را انتخاب کنید. اگر کلینیک به‌شکل تخصصی فعال است، ابتدا به دنبال نرم‌افزارهای توسعه داده شده بگردید. اگر  موفق به یافتن آن نشدید، می‌توانید نرم‌افزار درمانگاه و مطب خیریه را از شرکتی دریافت کنید که ماژول‌های اختصاصی را در کنار نسخه عمومی ارائه می‌کند.

اگر نام مطرحی در این زمینه نمی‌شناسید، در مورد نحوه پاسخگویی و سرویس‌دهی موارد موجود جستجو کنید، زیرا تمرکز در مدیریت فرآیندها توسط نرم‌افزار، می‌تواند به یک گلوگاه برای سیستم تبدیل شود و خدمات‌رسانی به بیماران را دچار اختلال کند.

مورد بسیار مهم دیگر، مساله استقرار ساده و پشتیبان‌گیری است. اگر هر بار که نرم‌افزار درمانگاه یا مطب با مشکل مواجه شود، نیاز به حضور کارشناس یا نماینده متخصص شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار باشد،‌ به جای صرفه‌جویی در زمان، با انبوهی از بی‌برنامگی و تشدید فعالیت مواجه خواهید شد که نارضایتی پزشکان و بیماران را به دنبال دارد.

پس، امکان پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات نیز باید تا جای ممکن ساده و سریع باشد تا بتوان در بازه‌های کوتاه از داده‌های نرم‌افزار درمانگاه مطب و خیریه،‌ بک‌آپ تهیه کرد. کیمیا آفیس یکی از نرم‌افزارهای شاخه سلامت و مدیریت مراکز درمانی است که می‌تواند ضمن پاسخ به همه نیازهای تخصصی درمانگاه خیریه، این امکان را نیز برای شما فراهم کند.

 

سخن پایانی

جمعیت ایران به سمت مسن‌تر شدن پیش می‌رود. از سوی دیگر، اوضاع اقتصادی کنونی شرایط درمان را برای بسیاری از افراد نیازمند این خدمات با چالش روبرو کرده است. پس مهم است کلینیک‌ها و مطب‌هایی که در راستای مسئولیت اجتماعی ایجاد شده‌اند،‌ با بهره‌برداری از نرم‌افزارهای مدیریت درمانی، توانمندی بیشتری در ارائه و کیفیت خدمات به دست آورند. کمتر شدن دغدغه و  فشار کاری پزشکان و پرسنل مرکز درمانی که از دیگر اهداف اصلی این مراکز است، با کمک این ابزارها محقق می‌شود و این به سهم خود باعث افزایش رضایت بیماران و مراجعین خواهد شد.

نرم‌افزار درمانگاه و مطب خیریه کیمیا آفیس دارای امکانات متنوعی است تا صرفه‌جویی زمانی، عملیاتی، مالی و بهبود فرآیندها را برای مراکز درمانی خیریه فراهم آورد. افزون بر امکاناتی که در این مطلب به آنها اشاره شد، این نرم‌افزار قابلیت هشدار تداخلات دارویی و پیشنهاد هوشمند دارو نیز در آن وجود دارد که سرعت و دقت نسخه‌نویسی را افزایش می‌دهد.

ناگفته نماند این نرم‌افزار دارای گزار‌ش‌های مالی و مراجعین است؛ بنابراین می‌توان در یک نگاه وضعیت عملکرد مجموعه را در آن مشاهده کرد. در پایان بد نیست به قابلیت‌ ارسال پیامک آن به صورت گروهی و تکی اشاره کنیم که راهکاری قدیمی و مطمئن برای اطلاع‌رسانی است.

 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code