نرم افزار دریافت حق ویزیت و هزینه مشاوره مطب

نرم افزار دریافت حق ویزیت و هزینه مشاوره مطب

نظام سلامت حداکثر تلاش خود را برای استفاده از فناوری های روز به کار گرفته است. دفترچه های بیمه جای خود را به کدهای ملی داده اند و اگر مشکلات فنی و زیرساختی نباشد، همه چیز بسیار ساده تر از قبل خواهد بود. از سوی دیگر مراکز درمانی و مشاوره ای، سعی دارند متناسب با تقاضایی که از سمت مراجعین وجود دارد، پیچیدگی های مراجعات را به حداقل برسانند. بنابراین لازم است تا این مراکز از نرم افزارهای مدیریت مطب یا کلینیک استفاده کنند.

این ابزارها روند پذیرش بیماران، ثبت پرونده بیمار و حتی امور حسابداری مراکز درمانی را ساده تر از همیشه کرده اند. دیگر نیاز نیست مانند گذشته بیمار یا مراجعه کننده برای دریافت خدمات درمانی، با مرکز درمانی تماس بگیرد و پس از رزرو نوبت و حضور در مطب، مبلغ ویزیت و خدمات را پرداخت کند. اکنون و با کمک نرم افزار مدیریت مالی مطب می توان در هر مطب خصوصی یا درمانگاه، کارهای مالی را به سرعت انجام داد.

استفاده از نرم افزار دریافت حق ویزیت، گستره ی متنوع خدمات را شامل می شود. افزون بر ساده کردن فرآیند حسابداری، این نرم افزارها گزینه های دیگری را نیز در اختیار پزشک یا مدیریت کلینیک و درمانگاه، می گذارند. مثلا می توانند در نوبت دهی آنلاین نقش داشته باشند یا شکل های مختلف مراجعه و ویزیت آنلاین و آفلاین را پوشش دهند. 

 

دریافت حق ویزیت پزشک

 

چرا دریافت حق ویزیت به نرم افزار نیاز دارد؟

اگر به مراکز درمانی به چشم یک کسب و کار بنگریم، مانند هر کسب و کار دیگری نیاز است تا جریان های مالی ورودی و خروجی آن را مدیریت کنیم. استفاده از نرم افزارهای عمومی و غیراختصاصی برای مدیریت امور مالی آنطور که باید با نیازهای مراکز درمانی اعم از بیمارستان، درمانگاه، کلینیک، آزمایشگاه، مطب و... منطبق نیستند. برای مثال، اگر نوبت دهی آنلاین با پرداخت هزینه همراه نباشد، می تواند به یک هرج و مرج تبدیل شود و پرسنل مطب و کلینیک را با حجم و خطای کاری بالا مواجه کند.

پس مدیریت یکپارچه نوبت دهی آنلاین و آفلاین، بدون در نظر گرفتن مسائل حسابرسی و ایجاد بخش مالی در نرم افزار، ممکن به نظر نمی رسد. از سوی دیگر، با حرکت زیرساخت نظام سلامت کشور به سوی خدمات یکپارچه، نیازمند درج خدمات تشخیصی، بیمه ، داروخانه و... در نرم افزارها و سرویس ها خواهیم بود. به این ترتیب، الزام استفاده از نرم افزارهای مدرن و ساده برای دریافت تعرفه ویزیت پزشک در مطب یا کلینیک، از روز روشن تر است. از نمونه های این نرم افزارها می توان به نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب کیمیا آفیس اشاره کرد.

 

نرم افزار مدیریت مالی مطب

نرم افزار دریافت حق ویزیت چطور عمل می کند؟

نرم افزار دریافت حق ویزیت، می تواند مبالغ دریافتی از مراجعین را به روش های مختلفی ثبت کند. اتصال به درگاه پرداخت بانکی، استفاده از پایانه های اتوماتیک ارائه سرویس در مراکز درمانی و درج توسط اپراتور، از روش هایی است که می توان با آنها حق ویزیت را در نرم افزار وارد کرد.

برخی بیمه های تکمیلی برای بازپرداخت مبالغ درمانی بیماران، همچنان رسیدهای کاغذی را دریافت می کنند. اطلاعات ویزیت های ثبت شده و تراکنش های انجام شده در نرم افزار، قابلیت دریافت رسید چاپی را هم دارد و مشتری می تواند صورتحساب کاغذی نیز دریافت کند.

اهمیت درگاه پرداخت نیز که کاربران نرم افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس به آن دسترسی خواهتد داشت، در سیستم های نوبت دهی و ویزیت آنلاین نمایان می شود. بیشترین کاربرد ویزیت آنلاین در حال حاضر، برای مطب ها یا کلینیک هایی است که امکان ارائه خدمت غیرحضوری را دارند.

مطب ها و کلینیک های روانشناسی یا دیگر درمانگاه ها با استقرار نرم افزاری که قابلیت حق دریافت ویزیت دارند، می توانند بازه زمانی خدمت دهی خود را بیشتر کنند. بنابراین مراجعین و پزشکان تا حد زیادی از رفت و آمد غیرضروری بی نیاز می شوند. درمانگاه ها و کلینیک ها نیز برای همکاری با پزشکان، مشکلات زمانی کمتری خواهند داشت و از نظر محدودیت فیزیکی، دچار مشکل نمی شوند.

بکاپ گیری یا پشتیبانی گرفتن از داده ها نیز به طور معمول در این نرم افزارها وجود دارد. می توان گفت، امنیت نگهداری از این اسناد دیجیتال اگر بهتر از اسناد کاغذی نباشد، اوضاع بدتری نیز ندارد.

 

امتیازات استفاده از نرم افزار با قابلیت دریافت حق ویزیت

یکی از اولین مزایایی که در این نرم افزارها خود را نمایان می کند، نوبت دهی آنلاین است. با دریافت حق ویزیت یا بخشی از آن به صورت پیش پرداخت، بیمار یا مراجعه کننده تعهد بیشتری به زمان ویزیت دریافت شده نشان می دهد. این موضوع باعث منظم تر شدن برنامه ریزی مطب یا کلینیک خواهد شد.

مزیت دیگر، سهولت در گزارشگیری است. دریافت تعرفه در نرم افزار، امکان تهیه گزارش های مالی را که در کسب بینش بهتر برای مدیریت مطب و کلینیک موثر است، فراهم می کند. می توان تراکنش های مالی افراد و خدمات متنوع دریافتی شان در مطب یا کلینیک را به پرونده پزشکی آنان پیوست کرد؛ و دسترسی و استفاده از خدمات بیمه ای را برای مراجعین تسهیل کرد.

افزون بر این موارد، پرسنل مطب با آرامش بیشتر و صرف زمان کمتر، وظایف خود را انجام می دهند و زمان پرت آن ها به حداقل می رسد. صرفه جویی در زمان معمولا بازدهی سیستم را افزایش می دهد و صرفه جویی در هزینه را به دنبال دارد. زیرا با تعداد نفرات کمتر، نه تنها امور بیشتری به انجام می رسد؛ بلکه فشار کاری بر پرسنل کمتر می شود. ضمن اینکه درصد خطاها نیز کاهش می یابد. ثبت الکترونیک داده های سیستم درمانی در هر مرحله ای از درمان مفید است و دنبال کردن سیر مراجعات هر بیمار را ساده تر می کند. در نهایت، پزشک با دسترسی به داده های زمانی و توصیفی از مراجعات بیمار، می تواند تصمیم گیری بهتری در خصوص درمان داشته باشد.

 

هزینه ویزیت پزشک

سخن پایانی

بهداشت و درمان به دلیل ارتباط مستقیم با جان و سلامت افراد، یکی از نقاط کانونی زندگی بشر است. محدود بودن منابع در این حوزه در کرونا و پساکرونا، نمود دو چندانی پیدا کرد. برای مقابله با این محدودیت باید برای حداکثر کردن بهره وری سیستم تلاش کرد. مطب ها، کلینیک ها، درمانگاه ها و بیمارستان ها نقطه ورود بیماران به سیستم درمان هستند و مهم است تا تجربه راحتی برای ویزیت شدن توسط پزشک در ابتدای فرآیند داشته باشند.

استفاده از نرم افزار با قابلیت دریافت حق ویزیت، رهگیری و پیگیری درمان را برای مراجعین نیز ساده می کند. داده ها می توانند به سرعت از طریق اینترنت و شبکه های مخابراتی منتقل شوند و برای ادامه فرآیند درمان دیگر نیازی به مدارک کاغذی نخواهد بود. با این همه، اگر از این تکنولوژی ها به درستی استفاده نشود، تلاش ها بیهوده خواهد بود و به اصطلاح، قوز بالای قوز می شود. پس در هنگام انتخاب نرم افزار مدیریت مالی مطب دقت کنید که پشتیبانی مناسبی از آن وجود داشته باشد. کیمیا آفیس با تعهد بالا، پشتیبانی نصب و نگهداری از نرم افزار را به مشتریان خود ارائه می کند و با اتصال به سرویس های بیمه ای و دولتی، تمام نیازهای مراکز درمانی از جمله مطب ، کلینیک و درمانگاه را پوشش می دهد. 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code