نرم افزار تحت وب کلینیک با قابلیت نوبت دهی آنلاین

نرم افزار تحت وب کلینیک با قابلیت نوبت دهی آنلاین

بسیاری از مدیران کلینیک‌ها و مراکز درمانی امروزه برای افزایش رضایت مشتریان، کاهش حجم کار مسئولین پذیرش، منشی‌ها، حسابداران و دیگر پرسنل، از سیستم‌های مدیریت سنتی فاصله گرفته‌اند. بعضی از فرآیندهای کلینیک را از برنامه کاری نیروی انسانی حذف کرده‌اند و به ابزارهای غیرانسانی سپرده‌اند. به عنوان مثال کارهای مختلف از جمله نوبت‌دهی را به عهده سیستم‌های مدیریت صف فیزیکی یا پیامکی گذاشته‌اند. با همه اینها، هنوز بعضی از مدیران به‌درستی با بهترین ابزار مدیریت کلینیک آشنا نیستند. 

در حال حاضر درمانگاه‌های مختلف از نرم افزار تحت وب کلینیک با قابلیت نوبت دهی آنلاین به عنوان بهترین و به‌روزترین سیستم‌های مدیریت مراکز درمانی استفاده می‌کنند. با وجود امکانات متفاوت این سامانه‌ها در مقایسه با یکدیگر، نتایج بهره‌برداری از آنها به حدی مثبت و کارآمد بوده که تعداد مراکز بهره‌ور آنها روز به روز در حال افزایش است. بدون تردید، هر چه امکانات ابزار مدیریت خودکار یا نیمه‌خودکار کلینیک بیشتر باشد، نظم و سرعت کارها بیشتر، و چالش‌های مدیریتی کمتر خواهد شد. 

نرم‌افزار کلینیک کیمیا آفیس از مهمترین ابزارهای مدیریت مراکز درمانی است که‌ امکانات فراوانی برای اداره کارهای کلینیک و درمانگاه در اختیار کاربران می‌گذارد. به همین دلیل، در ادامه مطلب به بررسی بیشتر قابلیت نوبت‌دهی اینترنتی این نرم‌افزار و امکاناتی که برای شما و مراجعین کلینیک‌تان فراهم می‌کند می‌پردازیم.

 

تنظیم دقیق‌ترین برنامه نوبت‌دهی و تبادل آنی همه اطلاعات لازم

روزانه زمان زیادی از شیفت کاری منشی‌های مراکز درمانی به توضیح جزئیات مربوط به ساعت نوبت، هزینه پذیرش و تفاوت ساعت حضور در مطب یا کلینیک با ساعت ویزیت توسط پزشک سپری می‌شود.‌ همین مساله باعث می‌شود نظم کارها از کنترل خارج شود و بهره‌وری پرسنل کاهش یابد. از سوی دیگر، کاهش توان پرسنل در اجرای منظم برنامه‌ها باعث فرسودگی زودتر نیروی نسانی می‌شود و به تبع آن، هزینه‌های کلینیک نیز بالا خواهد رفت. در حالی‌که همه این مشکلات را می‌توان به‌سادگی و تنها با کمک نرم‌افزار مدیریت آنلاین کلینیک برطرف کرد.

در ابزارهای تخصصی مانند نرم‌افزار نوبت‌دهی کیمیا آفیس، تنظیماتی شامل تعیین روز یا تاریخ مراجعه، روز و ساعت آغاز و پایان نوبت‌دهی، نوع ویزیت، زمان ویزیت و نمایش نوبت‌های خالی به‌شکلی کاملا دقیق قابل اجراست؛ که همه جزئیات مربوط به مدیریت زمان مراجعه و ویزیت و مشخصات بیمار شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس را در کوتاه‌ترین زمان ممکن نمایش می‌دهد. افزون بر این، امکان افزودن توضیحات اضافی مانند یادآوری همراه داشتن نتایج آزمایش‌ها یا سی‌دی و برگه رادیولوژی و دیگر تصویربرداری‌ها به بیمار وجود دارد. به این ترتیب در همان لحظه نوبت‌دهی می‌توان همه اطلاعات لازم را به بیمار داد یا گزارش‌هایی درباره آنها از نرم‌افزار دریافت کرد.

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس پشتیبانی: 09384487404 | 05632422904

 

سفارشی‌سازی روند نوبت‌دهی بر اساس سیستم کاری کلینیک

یکی از مهمترین فاکتورهایی که هنگام انتخاب سیستم نوبت‌دهی آنلاین باید به آن توجه کنید انعطاف‌پذیری سامانه و قابلیت یکپارچه‌سازی آن با سیستم کاری و مدیریتی کلینیک شماست.

به عنوان مثال اگر در کلینیکی افزون بر نوبت‌دهی آنلاین از سیستم نوبت‌دهی سنتی حضوری یا تلفنی نیز استفاده می‌شود، به منظور حفظ نظم در کلینیک و جلوگیری از ایجاد نارضایتی مراجعین می‌توان تنظیماتی را در سامانه تحت وب انجام داد تا بیماران صرفاً از اطلاعاتی آگاه شوند که مربوط به شخص ایشان می‌شود. یا برعکس، می‌توان برنامه را طوری تنظیم کرد که شماره نوبت نیز به مراجعین داده شود تا بتوانند هنگام حضور در کلینیک تخمین بهتری از زمان ویزیت خود داشته باشند.

در مواردی نیز ممکن است کلینیک‌های مختلف به شکل دوره‌ای یا به مناسبت‌های گوناگون تخفیف‌هایی برای مراجعین خود در نظر گرفته باشند‌. در این حالت، نرم‌افزار تحت وب کلینیک شما باید بتواند این مورد را هنگام نوبت‌دهی به بیماران اعلام نماید. همچنین هنگام مراجعه و حضور آنها در مطب نیز این موضوع را به منشی‌ها یادآوری کند. خوشبختانه همه این موارد در بخش تنظیمات نوبت‌دهی نرم‌افزار مدیریت کلینیک کیمیا آفیس لحاظ شده است.

 

تنها باید تنظیمات لازم را یکبار برای همیشه انجام دهید. البته با توجه به اینکه همیشه این احتمال وجود دارد که شیفت‌های کاری پزشکان تغییر کند یا در دیگر بخش‌ها و برنامه‌های کلینیک تغییرات و جابه‌جایی‌هایی انجام شود، امکان ویرایش همه اطلاعات از جمله ساعات حضور پزشک در کلینیک، تنظیم ساعت نوبت‌دهی، سقف رزرو نوبت در هر روز و... را در این نرم‌افزار خواهید داشت.

ناگفته نماند، در بخش آموزش نرم‌افزار مدیریت کلینیک کیمیا آفیس می‌توانید همه راهنمایی‌های مربوط به نوبت‌دهی و تنظیمات دیگر پنل‌ها را در قالب ویدیو آموزشی مشاهده کنید.

 

چرا بهتر است نرم افزار تحت وب کلینیک پنل نوبت‌دهی آنلاین داشته باشد

بسیاری از کلینیک‌ها و مراکز درمانی برای ارتباط با بیمار در خارج از مطب، از شبکه‌های اجتماعی استفاده‌ می‌کنند. این راه برتری‌هایی به سیستم سنتی دارد اما دردسرهای خود را نیز دارد و گاهی حتی وقت پزشک و منشی را بیشتر خواهد گرفت. 

مثلا ممکن است منشی‌ها فراموش کنند پیام‌های یادآوری نوبت را برای بیماران بفرستند یا درباره تغییرات احتمالی و ناگهانی برنامه پزشکان و ساعات حضور آنها در مطب به مراجعان خبر دهند. از سوی دیگر، با توجه به کندی سرعت اینترنت و مشکلات فراوان مربوط به فیلتر بودن شبکه‌های اجتماعی، بیماران نیز نمی‌توانند همیشه به این شبکه‌ها متصل شوند تا به موقع از برنامه مطب و یادآورهای ارسالی منشی یا پزشک با خبر شوند. اینجاست که استفاده از نرم‌افزار مدیریت کلینیک دارای پنل نوبت‌دهی می‌تواند کار نوبت‌گیری و یادآوری نوبت را ساده و روان کند. نرم‌افزار حرفه‌ای می‌تواند تنها با چند تنظیم ساده، کارها را با ضریب اطمینان بالاتری انجام دهد. با این تنظیمات، پنل نوبت‌دهی امکانات زیر را برای بیماران و منشی‌ها فراهم می‌کند:

  • لغو نوبت توسط بیماران
  • فرستادن پیامک‌های پیگیری نوبت به بیماران
  • دسترسی بیماران به پزشکان کلینیک بر اساس تخصص هر پزشک
  • حفظ نظم و آرامش در مطب و کلینیک و جلوگیری از ازدحام جمعیت 
  • پرداخت هزینه رزرو نوبت بیمار از طریق اتصال مستقیم سامانه نوبت‌دهی به درگاه بانکی
  • گزارشگیری از نوبت‌های گرفته شده بر اساس فیلترهای مختلف مانند تعداد بیماران یا تاریخ نوبت و …
  • تنظیم ساعات نوبت‌دهی سیستم برای ساعات مختلف شبانه‌روز با توجه به برنامه زمانی کلینیک و برنامه پزشکان و منشی‌ها

 

 

سخن پایانی

نوبت‌دهی به مراجعین کار بسیار مهمی است و یکی از پایه‌های ایجاد نظم در محیط‌های کاری و به‌ویژه مراکز درمانی به‌شمار می‌رود. مکانیزه شدن این فرآیند و دادن نوبت اینترنتی به بیماران کمک می‌کند تا از زمان صرفه‌جویی شده، برای کارهای مهم دیگر استفاده شود. برای نوبت‌دهی اینترنتی می‌توان از نرم‌افزارهایی استفاده کرد که به‌شکل تخصصی تنها به ارائه نوبت می‌پردازند. اما از آنجا که تنظیم نوبت‌ها با بسیاری از کارهای دیگری که در کلینیک انجام می‌شود ارتباط دارد، راه بهتر این است که از نرم‌افزارهای مدیریتی دارای پنل نوبت‌دهی استفاده کنید. به این ترتیب امکان گزارشگیری و یکپارچه‌سازی فرآیند نوبت‌دهی با امکانات مدیریتی درمانگاه نیز فراهم می‌شود.

در شرایطی که بیماران نوبت خود را به شکل آنلاین و از سامانه دریافت کنند، احتمال اعتراض ایشان به عملکرد منشی کمتر می‌شود. همچنین دیگر نیازی به توضیحات فرد به فرد و تلفنی یا حضوری منشی به بیماران درباره سیستم پذیرش و ویزیت نخواهد بود. بنابراین، هزینه‌های کلینیک کم می‌شود و بهره‌وری پرسنل هم بالا می‌رود.

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس پشتیبانی: 09384487404 | 05632422904

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code