مدیریت درمانگاه دولتی

مدیریت درمانگاه دولتی

مدیریت مطب ها و درمانگاه ها برای بسیاری از پزشکان چندان دلچسب نیست و آن ها را از علاقه ی اصلی شان که طبابت است باز می دارد. درمانگاه های دولتی در این زمینه با چالش های بیشتری نیز روبرو هستند. نرم افزارهای مدیریت پزشکی با ایفای نقش مرکز برای ثبت و پیگیری امور ستادی، راهگشای این مشکلات خواهند بود. نرم افزار درمانگاه دولتی با امکاناتی چون، زمانبندی و مدیریت رزرو نوبت ها، نوبت دهی آنلاین، ارتباط با وب سرویس های مختلف بیمه ای و معاونت درمان، ساده سازی فرآیندهای پیچیده حسابداری، کمک می کنند تا پرسنل اداری و درمانی درمانگاه های دولتی زمان و انرژی زیادی را پس انداز کنند. تمام ارزش افزوده ایجاد شده توسط این ابزارها، به سمت بیمار یا سرویس گیرنده اصلی از سیستم سرریز خواهد شد و رضایت خاطر آنان را در پی دارد.

 

مدیریت درمانگاه دولتی

سرویس قطع نیست!

«سیستم قطع است»، جمله معروفی که در اماکن دولتی به وفور شنیده می شود. سرویس های دولتی به دلیل حساسیت اطلاعات موجود در سیستم، مانند نرم افزارهایی که روزانه مورد استفاده قرار می دهیم قابلیت به روزرسانی و افزایش ظرفیت ندارند. افزون بر این دسته از مشکلات، بسیاری از مشکلاتی که در قطع سیستم این کلینیک ها و درمانگاه ها بروز می کند، در سمت سرور و مدیریت پایگاه داده بازمی گردد.

اما بسیاری دیگر به دلیل توسعه نامناسب نرم افزار در سمت کاربر یا به اصطلاح کلاینت است. استفاده از نرم افزار کلینیک دولتی کیمیا آفیس، با طراحی و توسعه مناسب قابلیت بکارگیری در هر ابعادی برای درمانگاه دولتی را دارد. این نرم افزار با قابلیت اطمینان بالا در کارکرد، ریسک ها را تنها به مشکلات احتمالی زیرساختی محدود می کند. اتصال به درگاه های دولتی در معماری توسعه این نرم افزار گنجانده شده است. همین مساله، استعلامات مرتبط با پرونده الکترونیک سلامت بیماران و ارتباط آسان با سازمان های بیمه گر و سرویس های بیمه سلامت یا تامین اجتماعی را ممکن می کند.

دسترسی به تعداد و به اندازه

بروکراسی دولتی در کلینیک های درمانی دولتی نیز نمود دارد و انبوه فرآیندهای پیچیده، مراجعین و پرسنل را به زحمت می اندازد. فرآیندهای اضافی نیاز به اپراتور انسانی مضاعف خواهد داشت. در نتیجه، نرم افزار مدیریت کلینیک دولتی باید از چند کاربر همزمان برای کار با نرم افزار پشتیبانی کند.

مدیریت صندوق و پذیرش، ویزیت در اتاق پزشک و دریافت دارو و خدمات جانبی درمان، هر کدام کاربر متفاوتی خواهد داشت. نرم افزار مدیریت درمانگاه دولتی کیمیا آفیس به شما اجازه می دهد تا دسترسی های متعددی ایجاد کنید. این دسترسی ها بر اساس تنظیماتی که مدیر سیستم اعمال می کند، دارای محدودیت خاص برای هر کاربر است. این شیوه عملکرد نرم افزار، امنیت داده ها را تضمین می کند. استقرار نرم افزار برای هر کاربر به سادگی و حتی به صورت وب وجود دارد.

از جمله قابلیت های مهم نرم افزار کلینیک درمانی دولتی، ارائه و صدور فاکتورهای کاغذی است که در دسترسی های پنل هر کاربر قابل اعمال است. درمانگاه های دولتی می توانند داده های ثبت شده را بر روی سرورهای خود نگهداری کنند و داده های کاربران نرم افزار در هر مرکز تحت شبکه همگام شود.

 

چگونگی تامین امنیت داده های ثبت شده در نرم افزار درمانگاه دولتی

داده های سلامت در همه کشورها از جمله اطلاعاتی هستند که حفظ محرمانگی آن ها، ملاحظات خاصی را طلب می کند. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و حفاظت از اطلاعات و پرونده بیماران درجه اهمیت بالایی دارد. نرم افزار مدیریت کلینیک دولتی کیمیا آفیس در زمینه امنیت دارای همه گواهینامه های معتبر در این زمینه است و به کارگیری آن به صورت جامع یا ماژول های مجزا، هیچگونه نگرانی خاصی پیرامون صیانت از اطلاعات بوجود نمی آورد. 

پشتیبانی گرفتن از اطلاعات ثبت شده در نرم افزار با چند کلیک و در فرمت های متنوعی چون xls و csv انجام می شود و در موقع نیاز به سرعت می توانید آن ها را بازیابی کنید. فضای ذخیره سازی ابری کیمیا آفیس و یا سرورهای شخصی و محلی، از گزینه های پیش روی شما برای پشتیبان گیری از حجم بالای داده های ثبت شده در نرم افزار درمانگاه دولتی هستند.

مراجعین فراوان و ضرورت نسخه نویسی آنلاین

تقریبا تمامی نرم افزارهای مدیریت مطب و کلینیک از نسخه نویسی آنلاین پشتیبانی می کنند. کیمیا آفیس علاوه بر پشتیبانی از این ویژگی در نرم افزار مدیریت درمانگاه دولتی خود، رابط کاربری آن را به گونه ای تغییر داده است که سرعت نسخه نویسی پزشک تحت تاثیر قرار نگیرد. در ماژول نسخه نویسی، نسخ و اقلام پرکاربرد یا پرتکرار بسیار ساده تر و سریع تر در دسترس آنها قرار می گیرد. همچنین، امکان افزودن برچسب ها برای گزارش گیری ها آتی، اضافه کردن عکس ها و سایر اسناد تشخیصی، خلاصه وضعیت مراجعات قبلی و ارائه دستورالعمل مصرف دارو تنها بخشی از ویژگی های متمایز این نرم افزار است. امکانات مذکور توسط نیازسنجی و همکاری تیمی از پزشکان، مهندسین نرم افزار و کارشناسان فرآیند طراحی و توسعه داده شده است تا حداکثر بهینگی در استفاده را فراهم کند.

جعبه ابزار مدیریت کلینیک دولتی

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال قوی در پی یافتن بهترین نرم افزار مدیریت درمانگاه دولتی هستید و اکنون اشراف بیشتری به محصول مورد نیاز خود دارید. استفاده از نرم افزار باید منجر به ساده سازی و سرعت بخشی فرآیندهایی شود که در حال حاضر به شکل بهینه انجام نمی شوند. متاسفانه تصور بسیاری از متولیان و راهبران درمانگاه های دولتی این است که هر چه امکانات یک نرم افزار بیشتر باشد، آن نرم افزار از رقبای خود برتر است.

امکانات زیاد در نرم افزارها بدون توجه به پیچیدگی تعامل کاربر و افزایش زمان آموزش پرسنل در کار با نرم افزار، می تواند به طور قابل توجهی، کارایی سیستم را کاهش دهد. نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب کیمیا آفیس همزمان با امکانات بی شماری که با هر بار به روزرسانی افزایش می یابد، رابط ساده و کاربرپسندی را در اختیار کاربر می گذارد. 

انجام امور حسابداری در نرم افزار به طور خودکار انجام می شود و کاربر با اعمال فیلترهای مورد نظر به گزارش مالی مد نظر دست می یابد. داده های زمان بندی و دسته بندی مراجعین برای برنامه ریزی های آتی حیاتی به حساب می آیند، زیرا نواقص و مشکلات جریان کار را آشکار می کنند. 

قطعا ترسیم چشم اندازهای آتی هر سازمان بدون در نظر گرفتن بازخورد سرویس گیرندگان، غیرممکن است. بیماران و مراجعین درمانگاه های دولتی پس از دریافت خدمت از مراکز درمانی مجهز به نرم افزار مدیریت درمانگاه دولتی کیمیا آفیس می توانند، برداشت خود را از کیفیت خدمات دریافت شده از طریق نرم افزار با مدیران درمانگاه در میان بگذارند. 

همگی مواردی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم بدون پشتیبانی مناسب، می توانند به یک چالش جدید بدل شوند. کیمیا آفیس در زمینه پشتیبانی فنی نیز مورد تحسین کارشناسان و کاربران نرم افزار خود است. در صورت بروز هرگونه مشکل با تماس تلفنی یا ثبت تیکت الکترونیکی، در کمترین زمان مشکل پیگیری و برطرف می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نرم افزار مدیریت کلینیک دولتی می توانید از صفحه امکانات محصول بازدید کنید و یا با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید.

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code