نرم افزار اسناد پزشکی کیمیا

نرم افزار اسناد پزشکی کیمیا

امروزه نگهداری اسناد پزشکی در مراکز درمانی مهم و حساس نظیر آزمایشگاه‌ها، واحد مدارک پزشکی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها اهمیت بالایی دارد. با توجه به حجم بالای پرونده‌های جدید استفاده از روش سنتی برای تولید و نگهداری این اسناد کاری سخت و طاقت فرسا است. علاوه بر این فهرست‌سازی و خلاصه نویسی سنتی پرونده‌های بیماران جزو مراحل زمانبر با دقت پایین محسوب می‌شود. همچنین ممکن است در زمان‌هایی پزشکان، بخش‌ها و دانشجویان درخواست‌های زیادی برای دسترسی به سوابق بیماران داشته باشند. پس حجم عظیمی از این قبیل کارها می‌تواند در واحد مدارک پزشکی اختلال ایجاد کند و حتی باعث مفقود شدن پرونده بیماران شود. از این رو برای حل این مشکلات می‌توان از نرم افزار اسناد پزشکی استفاده کرد تا کارها به جای روش سنتی به صورت سیستمی و سریعتر انجام شود. در ادامه این نوشتار تصمیم داریم اطلاعات بیشتری از نرم افزار تحت وب کیمیا در اختیارتان قرار دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.


اسناد پزشکی کلینیک - کیمیا آفیس


معرفی نرم افزار اسناد پزشکی کیمیا
احتمالا می‌دانید که محرمانه نگهداشتن مدارک پزشکی و رعایت دستورالعمل‌های حوزه سلامت کار بسیار مهمی به شمار می‌آید. این موضوع و گرفتن امتیاز بالای بایگانی به قدری اهمیت دارد که در اعتباربخشی مراکز درمانی تاثیر زیادی می‌گذارد. از این رو استفاده از نرم افزار اسناد پزشکی کیمیا پیش از پیش حیاتی است. این سیستم هزینه‌های بالای تامین فضا برای نگهداری اسناد پزشکی کلینیک یا بیمارستان را کاهش می‌دهد. بایگانی الکترونیک مدارک پزشکی توسط مراکز درمانی امری مهم تلقی می‌شود. این نرم افزار تخصصی کاملا ایرانی است که امکانات بسیار مهمی از قبیل نسخه نویسی و پرونده الکترونیک سلامت دارد. در سیستم تحت وب کیمیا می‌توان بی نهایت مراکز بایگانی تعریف کرد. علاوه بر این قابلیت ثبت نامحدود فایل‌ها با فرمت دلخواه، پذیرش‌ها، پرونده‌ها، بیماران و کاربران نیز وجود دارد. در این سامانه امکان انجام فرآیندهای بخش مدارک پزشکی بیمارستان مانند تولید پرونده و اسکن آن وجود دارد. با این نرم افزار می‌توان دسترسی به پرونده‌ها را مدیریت و فایل‌های قدیمی را حذف کرد. این سیستم قابلیت ارائه گزارشات اطلاعاتی، آماری و انواع داشبوردها را فراهم کرده است.


چرا باید از سیستم بایگانی اسناد پزشکی کیمیا استفاده کرد؟
فرآیند سنتی نگهداری اسناد پزشکی کلینیک و بیمارستان باعث بروز مشکلات زیادی در بازیابی و ذخیره‌سازی اطلاعات می‌شود. از سوی دیگر ثبت دستی اطلاعات بیماران در پرونده‌ها زمانبر و احتمال مفقود شدن پرونده‌ها زیاد است. به علاوه استفاده از روش کاغذی باعث خوردگی و از بین رفتن پرونده‌ها در حوادثی مانند آتش سوزی می‌شود. از طرف دیگر فضای فیزیکی زیادی برای نگهداری اسناد نیاز است. همچنین نمی‌توان برای درمان بیماران برنامه ریزی کرد چون اطلاعات دقیقی وجود ندارد. از این رو بهتر است به جای روش سنتی از سیستم مکانیزه کیمیا استفاده کرد.


اسناد پزشکی بیمارستان - کیمیا آفیس
 

مزایای نرم افزار مدیریت اسناد کیمیا
نرم افزار مدیریت اسناد پزشکی مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها را در بخش‌های قبلی بیان کردیم‌. این سیستم هزینه‌های پرسنلی و تجهیزات را کاهش می‌دهد. به علاوه در فضای ذخیره سازی برای نگهداری پرونده‌ها صرفه جویی می‌شود و نیازی به فضای فیزیکی وجود ندارد. همچنین اطلاعات با امنیت کامل در نرم افزار ثبت می‌گردد و نیاز به تعداد زیاد نیروی منابع انسانی نیز از بین می‌رود. هزینه‌و زمان مربوط به دسترسی و بازیابی پرونده‌ها نیز به صورت قابل توجهی کم می‌شود. امنیت و حفاظت از پرونده‌ها در نرم افزار مدیریت اسناد افزایش پیدا می‌کند. از مزایای دیگر آن می‌توان به پردازش سریع‌تر و خطای کم‌تر اشاره کرد. در نتیجه با تمام مزیت‌های این سیستم، بیماران شادتر و سالم‌تر خواهند بود و کارکنان خدمات را بهتر ارائه می‌دهند. جالب است بدانید که این نرم افزار را می‌توان به صورت‌های مختلف متمرکز یا تک بیمارستانی بر روی سیستم‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز نصب و راه اندازی کرد.

ویژگی‌های سیستم اسناد پزشکی کیمیا
مهم‌ترین ویژگی نرم افزار اسناد پزشکی کیمیا را می‌توان یکپارچه بودن با پرونده الکترونیک و سیستم استعلام مشخصات هویتی بیماران بهمراه نسخه نویسی دانست. قابلیت اتصال به این سیستم باعث می‌شود از ورود اطلاعات تکراری در فرم‌ها جلوگیری شود. با پیاده‌سازی این سیستم کلیه اسناد و داده ها در قالب پرونده الکترونیک بصورت یکپارچه توسط کارکنان ذخیره می‌شود. ازاین‌رو دسترسی به پرونده‌های بایگانی‌شده برای پزشکان و سایر کاربران راحت‌تر و سریع‌تر است. همچنین امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات در هر مکان و زمانی وجود دارد. بهتر است بدانید که این نرم‌افزار کاملاً منطبق بر تحلیل نیازمندی‌های چندین بیمارستان تولیدشده است. با این سیستم می‌توان اطلاعات را به‌صورت یکپارچه مدیریت کرد. این سامانه به وجود آمد تا دغدغه‌های مدیران مانند حجم عظیم فعالیت‌های پذیرش، بستری، مراقبت و ترخیص بیماران را کاهش دهد.  از دیگر فواید آن می‌توان به بالا رفتن دقت در درج داده‌ها و رضایت در ارائه سریع‌تر خدمات به کارکنان و بیماران اشاره کرد. پس تا اینجا متوجه اهمیت و مزیت استقرار سیستم کیمیا آفیس در مراکز درمانی شده‌اید. در ادامه تصمیم داریم به امکانات بیشتری از این نرم افزار اشاره کنیم.

 

اسناد پزشکی کیمیا - کیمیا آفیس

 


امکانات نرم افزار مدیریت اسناد کیمیا
سامانه کیمیا آفیس امکانات مختلفی مانند پرونده سلامت الکترونیک فراهم کرده است. با این سامانه می توان اطلاعات را همراه مدارک پزشکی آپلود کرد. زمانی که پذیرش بیمار صورت می‌گیرد همزمان پرونده الکترونیک ساخته می‌شود. تمامی اطلاعات و نسخه‌های بیماران ذخیره می‌شود؛ بنابراین پزشکان قادر خواهند بود در روند درمان بیماران، تصمیم گیری سریع‌تر و صحیح تری داشته باشند. اسناد بر اساس نوع و زمینه کاربرد در سیستم ذخیره می‌شود پس پزشکان می‌توانند سریع‌تر به داده‌ها دسترسی پیدا کنند. امکان آپلود فایل‌ها با فرمت‌های مختلف بدون هیچ محدودیت و نگرانی وجود دارد. در پنل نسخه نویسی سامانه الکترونیک کیمیا امکان ثبت اطلاعات توسط منشی نیز فراهم شده تا در زمان پزشک و پرسنل صرفه جویی شود. علاوه بر طبقه بندی داده‌ها و اسناد پزشکی، پرونده بیمار و سیستم نسخه نویسی به صورت یکپارچه در دسترس قرار داده می‌شود. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از این نرم افزار داشته باشید بهتر است ثبت نام کرده یا با ما در ارتباط باشید.

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code