نرم افزار مدیریت درمانگاه ارتوپدی

نرم افزار مدیریت درمانگاه ارتوپدی

بدن ما مهیای مواجهه با سبک زندگی امروز شامل تحرک کمتر، نشستن های طولانی مدت و استفاده ساعت های متمادی از تلفن های همراه هوشمند نیست. هر چه سال های بیشتری از پدید آمدن این سبک زندگی می گذرد، مراجعه به ارتوپدها بیشتر می شود. اخیرا درمانگاه های ارتوپدی برای ارائه خدمات متنوع به صورت متمرکز پا به عرصه گذاشته اند تا در زمان و هزینه پزشکان و بیماران صرفه جویی کنند و رضایت و آسایش بیشتری برای پرسنل درمان و مراجعین فراهم کنند.

برای کمینه کردن زمان ارائه خدمت با حفظ بالاترین کیفیت، نرم افزار مدیریت درمانگاه ارتوپدی به کمک این مراکز درمانی می آید و در جایگزینی اتوماسیون با فرآیندهایی که پیش تر به صورت دستی انجام می شدند، آن ها را یاری می دهد. در ادامه نگاهی تحلیلی به این نرم افزارها و نقش آن ها در مدیریت مطب و کلینیک خواهیم داشت.

نسبیت زمان و امور مالی درمانگاه

کمتر کسی وجود دارد که با نظریه نسبیت زمان آشنایی نداشته باشد. اگر بخواهیم آن را درباره موضوع مورد نظر خودمان مطرح کنیم، می توانیم بگوییم زمان برای درمانگاه ارتوپدی که از نرم افزار مدیریت کلینیک ارتوپدی استفاده می کند با درمانگاهی که از این ابزار بی بهره است، متفاوت می گذرد. منظورمان بهره وری در انجام کارها است؛ در مرکز مجهز به امکانات اتوماسیون مانند نرم افزار مدیریت درمانگاه، همه چیز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و تعداد بیمارانی که می توانند خدمت دریافت کنند افزایش می یابد. متعاقبا درآمد درمانگاه ارتوپدی نیز افزایش خواهد یافت که از نگاه اقتصادی برای سهامداران و یا مالکین آن مطلوب است. به این منظور، کیمیا آفیس در نرم افزار مدیریت کلینیک ارتوپدی خود امکاناتی نظیر، نوبت دهی آنلاین و یادآورها را توسعه داده است. در بخش حسابداری و مدیریت پرونده بیماران بسیاری از فرآیندها خودکار شده است و یا زمان آن ها به کسری از زمان رویه قبلی کاهش یافته است.

مدیریت پرونده مراجعین و بیماران کلینیک ارتوپدی

درمانگاه ها بر خلاف مطب های شخصی مراجعین بسیار متنوع تر و زیادی دارند. نگهداری پرونده همه این افراد به شکل فیزیکی، فضای زیادی اشغال می کند و البته روشی اقتصادی نخواهد بود. ضمن اینکه این روش برای بیماران و پزشک نیز تجربه مناسبی را رقم نمی زند. ثبت الکترونیک پرونده علاوه بر بهره وری بالا در مصرف زمان، به دقت و کیفیت طبابت نیز می افزاید.

بیماران ارتوپدی معمولا آزمایشات تشخیصی مثل MRI نیاز دارند و اگر در کلینیک این خدمت نیز ارایه می شود، دستیابی به یکپارچگی با نرم افزار کلینیک ارتوپدی بسیار آسان است. فایل های بیمار با دسترسی تعیین شده می تواند توسط بخش تصویربرداری پزشکی و با فرمت های رایجی از جمله PDF و PNG به پرونده بیمار اضافه شود. همچنین علاوه بر اطلاعات پایه بیمه ای که هر بیمار در پرونده سلامت خود دارد، دانستن موارد بیشتر و پرونده کامل تر از بیمار به روند درمان کمک خواهد کرد. بسیار رایج است که هر بیمار کلینیک ارتوپدی بیش از یکبار به مرکز درمانی مراجعه کند. از این رو، در مراجعات بعدی پزشک می تواند با فیلدهای داده اضافی که از بیمار دریافت شده است به سادگی و با سرعت بیشتری روند درمان وی را بررسی کند. 

در نرم افزار مدیریت درمانگاه ارتوپدی کیمیا آفیس یک ویژگی وجود دارد که اجازه می دهد پرسشنامه هایی را ایجاد کنید و بخشی از اطلاعات را از بیمار پیش از ویزیت شدن دریافت کنید. لازم به ذکر است، تفاوتی نمی کند بیمار به صورت حضوری پذیرش شود و یا به صورت آنلاین نوبت بگیرد.

در این نرم افزار، دسترسی به پرونده الکترونیک بیمار منحصر به پزشک نیست و پرسنل دیگر بخش های کلینیک از جمله بخش خدمات پاراکلینیکی نیز می توانند بر اساس سطح دسترسی تعریف شده، به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

سایر امکانات در نرم افزار مدیریت درمانگاه ارتوپدی

  • پیش نویس ها: 

این ویژگی نرم افزار مدیریت درمانگاه به پزشک اجازه می دهد تا نسخه های پرکاربرد و اقلام پرتکراری را که تجویز می کند در نرم افزار تعریف کند و سرعت در نسخه نویسی و ارائه دستورالعمل های درمانی به بیمار را تا حد ممکن افزایش دهد.

  • گزارش گیری: 

نرم افزار مدیریت درمانگاه ارتوپدی کیمیا آفیس قابلیت ارائه گزارش ها را در بازه های زمانی متنوع در اختیارتان می گذارد. بر اساس برچسب ها (تگ گذاری) یا دسته بندی هایی که پزشک تعریف کرده است می توان اطلاعات را دسته بندی کرد. اگر قصد افزایش کیفیت خدمات خود را دارید با تحلیل گزارش ها می توانید به شکل کارآمدتری از منابع استفاده کنید و نقاط ضعف و قوت کلینیکتان را شناسایی کنید.

  • حسابداری یکپارچه:

بخشی از گزارش هایی که قابل دریافت است مرتبط با امور مالی است و در این بخش هم قابلیت تعریف فیلترهای مختلف وجود دارد تا راهبردهای مالی درمانگاه را به خوبی برنامه ریزی و دنبال کنید. یکی از دلایلی که مراکز درمانی در استفاده با نرم افزارهای اتوماسیون دچار مشکل می شوند، جامع و شامل نبودن سرویس حسابداری آن هاست. نرم افزار کیمیا آفیس از امکانات چاپ فاکتور و صدور صورت حساب مشتری پشتیبانی می کند و به سرویس های بیمه ای برای مشخص شدن کانال های جریان درآمدی، متصل است.

  • دسترسی از طریق مرورگر: 

برای استقرار نرم افزار مدیریت درمانگاه کیمیا آفیس نیازی به تهیه امکانات اضافی ندارید و به سادگی از طریق مرورگر در هر لحظه در دسترس شما خواهد بود. با استفاده از پایگاه داده ها و سرویس های میزبانی متنوع، حداکثر پایداری در ارائه سرویس را خواهید داشت. در مورد اطلاع بیشتر از شرایط توافق نامه سطح سرویس می توانید با همکاران ما در پشتیبانی کیمیا آفیس ارتباط بگیرید.

نکات تهیه نرم افزار مدیریت درمانگاه ارتوپدی

تهیه چک لیست: اگر برای تهیه نرم افزار درمانگاه ارتوپدی خود دچار تردید هستید، لیستی از موارد با اهمیت برای خود تهیه کنید و بر اساس اولویت بندی با امکانات نرم افزارها قیاس کنید. اکثر نرم افزارها نسخه آزمایشی رایگان یا دمو را به مدت محدود در اختیارتان می گذارند. پس از دریافت نسخه دمو، امکانات آن را با موارد لیست خود بررسی کنید.

رابط کاربری ساده: اطمینان یابید که پرسنل به خوبی رابط کاربری آن را درک می کنند و میزان خطای آن ها در کار با پنل حداقل است. 

پشتیبانی: در مورد پشتیبانی نرم افزارها در شبکه های اجتماعی و شبکه های حرفه ای و دوستان و همکاران خود پرسش کنید.اگر پشتیبانی مناسبی در اختیار نداشته باشید مسلما اختلال های زیادی به وجود خواهد آمد که خدمت رسانی مرکز درمانی را فلج می کند. بنابراین از سابقه

پیشتبان گیری (بکاپ): در مورد استفاده از داده هایتان حساسیت لازم را داشته باشید. دسترسی امن و محدود شده بر اساس تعریف مدیریت سیستم و پشتیبان گیری و بازیابی آن ها در زمان مورد نیاز یکی از موارد مهمی است که اغلب نادیده گرفته می شود. 

شخصی سازی و موارد دیگر: شخصی سازی های انجام گرفته در استفاده از نرم افزار و قابلیت ارتباط با وب سرویس های زیرساخت مانند بیمه و ارجاع، اجازه مدیریت و کنترل متمرکزی را به مدیریت خواهد داد.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید با همکاران ما در بخش فروش کیمیا آفیس ارتباط برقرار کنید. 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code