نرم افزار کلینیک و درمانگاه خوب

نرم افزار کلینیک و درمانگاه خوب

استنباط هر کاربر از نرم افزار ممکن است با کاربر دیگر تفاوت های زیادی داشته باشد. وجود امکانات و ویژگی های مهم و کاربردی یکی از شاخص هایی است که می توان کیفیت یک نرم افزار را با آن بررسی کرد. در حوزه درمان و پزشکی «خوب» تلقی شدن یک نرم افزار در حالت عادی، جای بحث بیشتری دارد.

یک نرم افزار کلینیک و درمانگاه خوب باید دارای ظرافت هایی در طراحی و توسعه باشد. کاربران نرم افزارهای مراکز درمانی متشکل از افراد گوناگونی هستند که برای جلب رضایت همگی آن ها باید چالش دشواری را پشت سر گذاشت. در این مطلب قصد داریم به ویژگی ها و مشخصه هایی از کیمیا آفیس بپردازیم که آن را به یک نرم افزار کلینیک و درمانگاه خوب تبدیل کرده است.

ویژگی های نرم افزار کلینیک و درمانگاه خوب 

هر نرم افزار مطب و کلینیک برای جلب رضایت کاربران خود مسیر پیچیده ای پیش رو دارد. مدیریت، پرسنل مرکز درمانی و پزشکان و همچنین مراجعان و بیماران، انتظارات متفاوتی از یک نرم افزار کلینیک و درمانگاه خوب دارند. نرم افزار درمانگاه یا مطب قرار است نقش یک میانجی را برای پیوند دادن تمام کاربران با مرکز بر عهده بگیرد و به طور جامع فرآیندها را پوشش دهد. کیمیا آفیس از همکاری های متعدد با پزشکان و معاونت درمان دانش و تجربه ای به دست آورده است. شناخت عمیق خود را از نیازها و مشکلات سیستم سلامت و درمان در نرم افزار کلینیک کیمیا آفیس به نمایش گذاشته است. نسخه نویسی آنلاین، مدیریت پرونده بیماران، نوبت دهی و امکانات دیگر شاید در تمامی نرم افزارها مشاهده شود. اما نحوه طراحی تعامل با آن ها اهمیت ویژه ای دارد. در ادامه مطلب به ویژگی ها و نقاط تمایز نرم افزار کلینیک کیمیا آفیس با دیگر نرم افزارهای مدیریت هوشمند کلینیک و مطب نگاهی خواهیم داشت.

مدیریت جامع نوبت دهی و زمانبندی 

پزشکان و کلینیک ها با فعال کردن نوبت دهی آنلاین کیمیا آفیس، انتخاب بیشتری به بیماران و مراجعان برای دریافت نوبت می دهند. فراهم کردن روش های متنوع دریافت نوبت بیماران معمولا هزینه بر است و زمان بیشتری از پرسنل خواهد گرفت. کیمیا آفیس با طراحی رابط کاربری ساده این مشکل را حل کرده است و ضمن دسترس پذیری بیشتر بیماران، حجم کار منشی و پرسنل مطب و کلینیک را کاسته است. با کاهش حجم کاری، درمانگاه و کلینیک می تواند با نیروی انسانی کمتر به فعالیت بپردازد که صورت های مالی مرکز درمانی را بهبود می بخشد. 

از ویژگی های متمایز کیمیا آفیس در این زمینه، یکپارچه کردن پنل پذیرش و نوبت دهی است. بیمارانی که به طور آنلاین نوبت ویزیت خود را رزرو می کنند، آن هایی که به روش های قدیمی مانند تلفن پایبندند و مراجعه کنندگانی که بدون وقت قبلی برای پذیرش مراجعه کرده اند، همگی در یک محیط و با چند کلیک در برنامه زمانی کلینیک مدیریت می شوند. همچنین شما می توانید سایت نوبت دهی آنلاین بصورت اختصاصی داشته باشید. با استفاده از پنل پیامکی متصل به نرم افزار کیمیا آفیس، امکان ارسال یادآور نوبت ها پیاده سازی شده است و هماهنگی در حداکثر ممکن انجام می شود.

مدیریت مالی و حسابداری

پنل های مالی و حسابداری بخش جدانشدنی نرم افزارهایی است که در کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرند. کلینیک ها و درمانگاه ها نیز خدمات بسیاری را با تعرفه های مختلفی ارائه می کنند. تراکنش های مالی فراوان، بررسی های مالی با توجه به تفاوت تعرفه ای و به طور کلی مدیریت هزینه ها و اقلام مصرفی، زمان زیادی را از مدیران و پرسنل یک مرکز درمانی می گیرد. روندهای مالی انجام شده در این زمان طولانی ممکن است تنها با یک خطای محاسباتی کوچک به نقطه صفر بازگردد.

در نرم افزار مدیریت کلینیک و درمانگاه کیمیا آفیس تراکنش های مالی به گونه ای خودکار در صورت های مالی محاسبه می شوند. مدیریت میزان اقلام مصرفی بر اساس شیوه های مرسوم مصرف در حسابداری (LIFO و FIFO و ... ) به سادگی قابل انجام است. در هنگام نیاز به گزارش های مالی نیز کافیست تا فیلترها را تنظیم کنید و در بازه های مورد نیازتان به گزارش ها دسترسی پیدا کنید. تمامی این کنترل به شکل آنلاین و در هر ساعت از شبانه روز در اختیار شما خواهد بود. 

درگاه پرداخت مستقیما در صورت های مالی لحاظ می شود اما در خصوص پرداخت های آفلاین مشتریان چطور است؟ کیمیا آفیس قابلیت اتصال به کارت خوان ها را دارد. از بابت ثبت دستی مبالغ توسط اپراتور پذیرش کلینیک نیز جای نگرانی نخواهد بود و این کار به سرعت انجام می شود. بنابراین می توانید مدیریت خدمات و صدور و ثبت خودکار فیش های مالی قابل چاپ مربوط به همه خدمات ارائه شده را به این دستیار هوشمند پزشکی بسپارید.

نسخه نویسی آنلاین و هوشمند با کمک نرم افزار

مهم ترین بخش روند درمان را می توان به تعامل میان بیمار و پزشک مرتبط دانست. بیمار اطلاعاتی را درباره شرایط جسمی و ذهنی خود به پزشک می دهد و پزشک با بررسی نشانه ها و آزمایش های تشخیصی، درمان را تجویز می کند. تمامی اطلاعات مطرح شده در نرم افزار به شکلی بهینه مدیریت می شود. پزشک می تواند با کمک قابلیت فرم ساز نرم افزار کلینیک و طراحی پرسشنامه، پیش از حضور بیمار، اطلاعاتی را به صورت دسته بندی شده دریافت کند. این شیوه موجب صرفه جویی زمانی بسیار و سودآوری بیشتر مرکز درمانی بدون کاهش کیفیت (حتی با افزایش همراه خواهد بود) می شود. 

زمانی که بیمار به مرکزی مراجعه می کند، اطلاعات او فقط با ارائه کد ملی، در پنل پزشک نمایش داده می شود. اگر مراجعه نخست بیمار به درمانگاه یا مطب نباشد، نخست خلاصه پرونده پزشکی بیمار و مراجعات پیشین او برای پزشک نمایش داده می شود که به او در تشخیص بهتر کمک خواهد کرد. اسناد و مدارک پزشکی در فرمت های مختلف پیوست می شوند و نتایج آزمایش ها به همراه توضیحات پزشک در پرونده مراجعه کننده قابل ذخیره سازی است. 

کیمیا آفیس برای تجویز دارو و دستورالعمل های مصرف آن، ابزارهای مختلفی را توسعه داده است که در کمینه کردن زمان نسخه نویسی تاثیر به سزایی دارند. اقلام و نسخ پرکاربرد را می توان با برچسب های دلخواه تعریف کرد و لیبل های متنوعی در پرونده بیماران قرار داد تا در گزارشگیری ها مورد استفاده قرار گیرد.  همچنین موتور جستجوی دارو در یافتن سریع اقلام نسخه وارد عمل می شود. نحوه مصرف هر دارو را می توان در همان زمان در کنار نام دارو درج کرد. 

با اتصال پنل کیمیا آفیس به چاپگرها می توانید نسخ و گواهی ها را به اسناد کاغذی تبدیل کنید. اگر از دوست داران محیط زیست هستید نیز، می توانید تمامی این موارد را با زدن یک دکمه به بیمار پیامک کنید.

سایر امکانات نرم افزار کلینیک و درمانگاه

درمانگاه و کلینیک ممکن است هیئت مدیره یا هیئت امنا داشته باشد و تصمیم ها پس از برگزاری جلسه به مصوبات تبدیل شوند. ثبت و ذخیره سندهایی از این دست به همراه سایر امور مدیریت پرسنل مانند امور پرداختی پرسنل در نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب خوب کیمیا آفیس قابل انجام است.

ثبت این اطلاعات ممکن است نگرانی های امنیتی را در ذهن شما پدیدار کند. نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک کیمیا آفیس قابلیت امکان تعریف سطوح دسترسی را برای کاربران دارد و اطلاعات بر اساس دسترسی تعریف شده در اختیار اپراتورهای نرم افزار خواهد بود. همچنین کیمیا آفیس دارای مجوز و گواهینامه امنیتی معتبر است و حفاظت از داده ها و تامین امنیت آنها را تضمین می کند.

اگر باز هم نگرانی شما برطرف نشده است، برایتان خبر خوبی داریم. شما می توانید برای کار با نرم افزار آن را تحت شبکه داخلی خود مستقر کنید و تمامی داده ها را روی سرورهای متعلق به خودتان نگهداری کنید. تهیه نسخه پشتیبان پیچیدگی فنی ندارد. پس می توانید به سادگی خروجی داده ها را گرفته و آن را در نرم افزارهای دیگر بازیابی کنید. 

در نهایت هیچ چیز مهم تر از نظرات بیماران راهنمای موفقیت شما در خدمت رسانی نخواهد بود. در صورتی که در درمانگاه و کلینیک خود، فرآیندها را با کیمیا آفیس به پیش می برید، می توانید با قابلیت ثبت نتیجه و بازخورد، نظرات بیماران و مراجعان را به شکل مستقیم دریافت کنید تا ضمن تقویت نقاط قوت مجموعه خود، نقاط ضعف را نیز برطرف کنید.

اکنون با مشخصه های یک نرم افزار کلینیک و درمانگاه خوب آشنایی دارید. اگر نقطه ای برای شما به صورت ابهام وجود دارد، همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی کیمیا آفیس منتظر پیام ها و تماس شما هستند. 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code