نرم افزار مدیریت کلینیک توانبخشی با پرونده سلامت

نرم افزار مدیریت کلینیک توانبخشی با پرونده سلامت

کلینیک ها و مراکز درمانی با اینکه از بیرون به نظر رویه های یکسانی دارند اما در واقعیت تفاوت های زیادی را در دل خود دارند. مدیریت مرکز توانبخشی یکی از چالشی ترین فعالیت ها در بخش بهداشت و درمان است. کلاس بندی خاص مراجعین و طول درمان متفاوت آن ها نسبت به سایر مراکز درمانی، خدمات پاراکلینیکی که بخش لاینفک سرویس های این مراکز به شمار می رود و مدیریت پزشکان و متخصصان هر رسته فقط بخشی از تفاوت های مدیریت مرکز توانبخشی با سایر درمانگاه ها و مراکز درمانی است که باید به کمک ابزارهای نوین مدیریتی کنترل شود. مدیریت مالی و اداری مراکز توانبخشی و تنظیم برنامه کاری بخش های مختلف آن را می توان با نرم افزارهای مدیریت این درمانگاه ها با نام هایی مانند نرم افزار مدیریت کاردرمانی به سادگی انجام داد. نرم افزار کیمیا آفیس نرم افزار جامعی است که بخش های گوناگون مرکز توانبخشی تحت مدیریت شما را یکپارچه می کند.

نرم افزار توانبخشی؛ چالش بیشتر یا آسودگی خاطر؟

بخشی از چالش مدیریت کلینیک توانبخشی مرتبط با مددجویان یا مراجعین آن است. افرادی که برای گفتاردرمانی، کاردرمانی یا مسائل و چالش های مهارت ذهنی به این مراکز مراجعه می کنند، در تعامل با با تکنولوژی، با افراد دیگر تفاوت هایی دارند. بهره بردن از تکنولوژی یکی از بهترین مسیرهای بهینه کردن زمان و مصارف مالی است و نکته ای که سال های اخیر مورد توجه گرفته است، لزوم دسترس پذیری و کاربردپذیری آن برای همه اقشار است. نرم افزار توانبخشی باید شرایط خاص مراجعین به این مراکز را در نظر داشته باشد و جهت رفاه حال آنان و مددکارانشان گام بردارد.

 تشکیل سریع و دسترسی آسان به پرونده سلامت مراجعان با نرم افزار در هر زمان

با استفاده از نرم افزار مدیریت کلینیک گفتاردرمانی یا نرم افزار جامع مرکز توانبخشی می توان به راحتی پرونده تشکیل داد یا در هر زمان از شبانه روز و در هرکدام از بخش ها و سالن های درمانی درمانگاه به اطلاعات تاریخچه بیمار دسترسی پیدا کرد. همچنین می توان نسخه نویسی الکترونیک انجام داد و خطای مددجو را در پازل درمانی که باید تکمیل کند به کمترین میزان رسانید. برای آسودگی خاطر پرسنل درمان و مراجعین و با مدیریت تبادل درست اطلاعات بین سیستم درمان و مراجعه کننده، می توان در کار مدیریت زمان و نظارت بر روند درمان، ارزش هایی خلق کرد. در واقع، مدیریت نوبت های فیزیوتراپی یا جلسات کاردرمانی و هر خدمتی که در مرکز توانبخشی قابل ارائه است، با کمک نرم افزارهای امروزی بسیار ساده شده است.

چه ویژگی هایی در نرم افزار می تواند به آسودگی و بهینگی منجر شود؟

ممکن است مراکز در دسته بندی های تخصصی تقسیم شده باشند و یا خدمات را به صورت تجمیع شده در اختیار مددجویان قرار دهند. بسته به نوع کارکرد آن ها، گزینه های متفاوتی پیش روی آن ها وجود دارد. انتخاب ماژول ها می تواند تا جایی اختصاصی شود که در نهایت بتوان آن را مشخصا نرم افزار مدیریت کاردرمانی یا نرم افزار مدیریت گفتاردرمانی نامید. انتخاب برخی مراکز نیز به نرم افزار نسخه نویسی توانبخشی، یا نرم افزار پرونده الکترونیک توانبخشی محدود می شود که به معایب آن اشاره خواهیم کرد. 

همانطور که توضیح دادیم استفاده از ابزارهای روز و داخل کردن آن ها به فرآیندهای جاری باید در جهت تسهیل کار و آسایش بیشتر در مواجهه با فرآیندها باشد. اگر نگاه جامعی به فرآیندها نداشته باشیم ممکن است با دردسرهای بیشتری مواجه شویم. برای مشخص شدن اهمیت یکپارچه شدن مدیریت کلینیک توانبخشی، به موارد زیر اشاره می کنیم:

  • مدیریت اسناد مرتبط با انبار، اموال، قراردادهای پرسنل و نامه های اداری با سطوح دسترسی متفاوت برای مدیریت متمرکز فراهم می شود.
  • در بخش حسابداری و بررسی صورتحساب های مالی، می توان میزان بهره مندی مرکز از مشارکت های اجتماعی، کمک های سازمانی و سایر موارد مالی را تجمیع کرد.
  • دریافت نتایج تست های تشخیصی بیمار به شکل آنلاین و ذخیر ه آن در سیستم ممکن می شود و این، به صرفه جویی در زمان و ایجاد نظم بیشتر در مراجعات کمک خواهد کرد. 
  • استفاده از پرونده سلامت برای دنبال کردن طول درمان به مددکار و پزشک کمک می کند تا نگاه جامع و کاملی به پروسه درمان داشته باشد و بتواند بهترین شیوه ها را با توجه به پیشرفت مددجو به کار گیرد. 
  • محاسبات مالی و حسابداری متنوع خدمات مرکز توانبخشی، دیگر پیچیدگی پیشین را نخواهد داشت و می توان منابع، مصارف و درآمدها را به صورت گزارش های دقیق، با داده های تصویری برای خوانش سریع، به دست آورد.
  • اگر اطلاع رسانی و یادآوری نوبت دهی به مددجویان به شکل کامل با برنامه زمانی مرکز همگام باشد، زمان غیر بهره ور پرسنل به شدت کاهش می یابد و مراجعین احساس رضایت بیشتری از راهنمایی ها دریافت شده خواهند داشت. 
  • شرح حال نویسی و نسخه نویسی سرعت می یابد و پیشنهادهای مربوط به هر پرونده به شیوه هوشمند و با توجه به شرایط مددجو، خدمات جانبی و پاراکلینیکی ارائه خواهد شد.در نتیجه، مراجعات بعدی نیز با خطای کمتر و تشخیص بهتر دنبال می شود. 

 

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس پشتیبانی: 09384487404 | 05632422904

 

تمرکز در نرم افزار مدیریت کلینیک توانبخشی می تواند یک شمشیر دولبه باشد

جدال موافقین و مخالفین سیستم های متمرکز و غیرمتمرکز کلینیک، موضوع تازه ای نیست. در این مطلب مجال بررسی نکات این دو نوع نگرش نیست اما نمی توان به تهدید های استفاده از یک سیستم متمرکز اشاره نکرد. نگهداری داده ها و بازخوانش آن ها در موقع لزوم اگر با پروتکل های مناسبی انجام نشود، نه تنها کمکی به صرفه جویی زمان و سایر منابع کمکی نخواهد کرد، بلکه می تواند به پاشنه آشیل سیستم بدل شود. به این منظور، ارائه دهندگان سرویس های نرم افزاری راهکارهای متفاوتی در نظر گرفته اند.

خدمات رایانش و ذخیر ه سازی ابری، می تواند نگهداری و یکپارچه کردن فرآیندهای داخلی با فرآیندهای بیرونی و اتصال به وب سرویس ها را با درصد بسیار خوبی تضمین کند. متاسفانه این موضوع ممکن است با توجه به زیرساخت های نامناسب اینترنتی در کشور، خود به یک چالش جدید تبدیل شود. پس بهترین نرم افزار مدیریت مرکز توانبخشی برای شما، نرم افزاری است که اجازه پشتیبان گیری آفلاین را در کنار پشتیبان گیری آنلاین فراهم کند. در این صورت اگر در بازه های منظم اقدام به پشتیبان گیری کنید، ریسک خطا در فراخوانی به حداقل خواهد رسید. 

پیچیدگی های استقرار و به روزرسانی می تواند مرکز توانبخشی را با چالش وابستگی به مسائل فنی مواجه کند. این مشکل را هم می توان با استفاده از نسخه های وب اپلیکیشن در سمت مرکز یا کلینیک برطرف کرد. مزیت سرویس های مبتنی بر وب نیز امنیت بیشتر داده ها و کاهش ریسک از دست دادن پرونده ها و سایر داده ها است. گروه پشتیبانی کیمیا آفیس توانسته با ارائه زیر ساخت قوی و رعایت تمامی الزامات امنیتی، تمامی چالش های بیان شده را پوشش و در این راستا به کاربران خود اطمینان خاطر دهد.

 

سخن پایانی

یک مرکز توانبخشی، سیستمی با اجزای بسیار است و فراوانی اجزا سیستم ها می تواند منجر به هدر رفت منابع مالی و زمانی منجر شود. کیمیا آفیس با استفاده از علم محصول، مدیریت و فناوری اطلاعات، محصولی ارائه کرده است تا مدیریت یک مرکز توانبخشی را با استفاده از چند کلیک، ممکن سازد. رابط کاربری آن بر اساس کارسنجی های دقیق و تست های کاربردپذیری، طوری طراحی شده است تا پرسنل برای استفاده از نرم افزار نیاز به یادگیری مسائل پیچیده نداشته باشند.

قابلیت اتصال به سرویس های مبتنی بر وب مانند بیمه ها نیز باعث می شود تا در استقرار آن با مشکل مواجه نشوید و بتوانید با سرعت هر چه بیشتر، از یک نرم افزار بهینه و کارا بهره مند شوید. نرم افزار مرکز توانبخشی با در برگرفتن نیازهای جامع یک مرکز توانبخشی، می تواند آثار اجتماعی نیز داشته باشد و اصطکاک های پیش آمده برای مددجویان، پرسنل، پزشکان و مددکاران به حداقل برساند و قابلیت اطمینان و تاب آوری مرکز توانبخشی را به عنوان یک سیستم پیچیده افزایش دهد. طبیعی است که این موضوع در نهایت منجر به افزایش رضایت همه افراد درگیر در پروسه درمان خواهد شد. 

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس پشتیبانی: 09384487404 | 05632422904

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code