اتصال کارت خوان به سیستم پذیرش

اتصال کارت خوان به سیستم پذیرش

اتصال درستگاه کارت خوان به سیستم پذیرش یکی از نیاز های مراکز درمانی جهت مدیریت کلینیک یا مطب و هممچنین تسهیل فرآیند پرداخت و اطمینان خاطر از مبلغ پرداختی توسط بیمار می باشد. به طور کلی میتوان گفت تمامی مراکزی که مبالغ ریز یا نیاز به افزایش سرعت پرداخت دارند، باید کارت خوان خود را به نرم افزار متصل کنند. تیم پشتیبانی کیمیا آفیس طی بررسی های انجام شده و مکاتبات مورد نیاز با شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، امکان ارسال مبلغ به کارت خوان از طریق پنل مدیریت کلینیک را ارائه داده است تا شما بتوانید مبلغ سهم بیمار را به کارت خوان ارسال نمایید. جهت استفاده از این ویژگی، لازم است اتصال کارت خوان به اینترنت و تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

اتصال کارت خوان به سیستم پذیرش - کیمیا آفیس

روش های اتصال:

ما در این مقاله یک دستگاه کارت خوان سامان کیش را در نظر گرفته ایم و اقداماتی که مورد نیاز می باشد را مرحله به مرحله بررسی میکنیم:

1- با توجه به این که سامانه کیمیا، تحت وب و بر بستر اینترنت فعال است، دستگاه کارت خوان شما نیز باید قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد. بدین منظور می توانید کارت خوان خود را با کابل شبکه یا LAN به مودم متصل نمایید. بعد از اتصال با کابل شبکه، سیم تلفن را از دستگاه خارج کنید و یک تراکنش پرداخت انجام دهید تا از صحت ارتباط با اینترنت و سالم بودن شبکه دستگاه مطمئن شوید.

2- پیشنهاد می کنیم جهت اعمال تنظیمات به شرکت پشتیبانی دستگاه تماس گرفته و از آنها بخواهید تا امکان CentralPcPos را برای کارت خوان شما فعال و تنظیمات را برای شما انجام دهند. یا خودتان تنظیمات دستگاه را طبق مراحل زیر انجام دهید:

  • از منو عملیات => ترمینال => پیکربندی => پیکربندی دستگاه وارد شوید و رمز سوپروایزر را وارد کنید.
  • سپس از گزینه تنظیمات ارتباط، شبکه را انتخاب نمایید و دکمه تایید را بزنید.
  • گزینه انتظار اتصال را 15 قرار دهید و دکمه تایید را بزنید.
  • سایر تنظیمات را تایید کرده و گزینه پروتکل اتصال را به Central PcPos تغییر دهید.
  • آدرس سرور سنترال را به 091240180189 تغییر داده و تایید را بزنید.
  • شماره درگاه را به 6000 تغییر داده و تایید بزنید.
  • وضعیت حساب را به تک حسابی تغیر داده و تایید نمایید.
  • خرید آزاد را فعال کرده و تایید نمایید.
  • سایر مراحل را تایید کرده تا به مرحله نهایی برسید.

 

تنظیمات سامانه:

پس از اعمال تنظیمات و بررسی ارتباط کارت خوان با اینترنت و فعال نمودن امکان Central PcPos لازم است تا شماره پایانه/ترمینال دستگاه در پنل مدیریت کیمیا آفیس ثبت شود. بدین منظور از منو تنظیمات => سایر تنظیمات => گزینه شماره پایانه را ثبت نمایید:

تنظیمات سامانه - کیمیا آفیس

 

با درج شماره ترمینال، گزینه ارسال به کارت خوان در جزئیات پذیرش ها فعال شده و می توانید از این امکان استفاده نمایید:

چگونگی اتصال به کارت خوان - کیمیا آفیس

 

با زدن دکمه ارسال به کارت خوان، صفحه به حالت انتظار رفته و پیام "در انتظار کشیدن کارت" فعال می شود، در این شرایط بیمار باید کارت خود را کشیده و رمز کارت خود را وارد نماید. سپس نتیجه عملیات را در همین صفحه مشاهده خواهید کرد.

در صورتی که نیاز به پیگیری یا رفع مشکلات مربوط به اتصال کارت خوان برای سیستم کیمیا آفیس می باشید، با ما در تماس باشید.

 

 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code