استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و پذیرش: 6 راه برای افزایش رضایت بیماران
رضایت بیماران یک پارامتر مهم برای پزشکان است که با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب میتوان آن را افزایش داد. این ویژگی به تنهایی، میتواند کیفیت ارائه خدمات پزشکی و عملکرد مالی مطب را بالا ببرد. خوشبختانه، جلب رضایت بیماران نیازمند تلاش زیادی نیست، با این 6 روش ساده میتوانید بیماران مطب خود را راضی نگه دارید:
1. ارتباط بین رضایت بیمار و آموزش نرم افزار پذیرش به بیمار
ارتباط مستقیمی بین رضایت بیمار و ارزشی که آنها از ویزیت خود دریافت میکنند، وجود دارد. پزشک یا منشی میتوانند با اختصاص زمانی برای آموزش نرم افزار پذیرش به بیماران، ارزش آنها را بالا ببرد. نیازی نیست مدت زمان ویزیت را افزایش دهید، کافیست با ارائه اطلاعات آموزشی برای نرم افزار پذیرش، تماس یا ارسال پیامک جهت پیگیری، تضمین پاسخگویی به سوالات بیماران در طول ویزیت و استفاده از نرم افزار نسخه نویسی را فراهم سازید.
2. استفاده از نظرات بیماران در نرم افزار مدیریت مطب
به طور ناگزیر، بیماران در برخی موارد ممکن است با وجود تلاشهای شما از ویزیت خود راضی نباشند. فراهم کردن راهی که بیماران بتوانند نارضایتی شان را بیان کنند، موثر خواهد بود و حتی کمک میکند بیماران دائمی شوند. نرم افزار مدیریت مطب، امکان دسترسی به نظرسنجیهای آنلاین، اجازه برای صحبت با پزشک یا مدیر کلینیک و اضافه کردن یک سوال به فرآیند ترخیص یا ویزیت را برای اینکه بیماران احساسات و سوالات خود را بیان کنند، فراهم میکند.
3. پیگیری بیماران، کلیدی برای رضایت آنها
حفظ مشارکت بیماران در نرم افزار مدیریت مطب پس از ویزیت، یکی دیگر از راههایی است که پزشکان میتوانند رضایت عمومی بیماران را بالا ببرند. ارسال یادآوریهای به موقع و مشاوره مفید، باعث ایجاد احساس ارزشمندی در بیماران میشود و احتمال بازگشت و معرفی آنها را بیشتر میکند. در دوران COVID-19، زمانی که پزشکان با فشار روبرو بودند، با تنظیم نرم افزار مدیریت مطب به صورت خودکار و تماس با بیماران و جویا شدن از حال افراد، باعث افزایش رضایت عمومی بیماران شد.
حفظ حریم خصوصی بیماران در نرم افزار مطب نه تنها امری درست است، بلکه مسئولیت قانونی شما نیز میباشد. عدم رعایت از این موضوع میتواند تأثیرات قابل توجهی بر روی مطب پزشکی شما داشته باشد. در صورت درز اطلاعات شخصی بیماران، رضایت بیماران را از بین برده و حتی ممکن است منجر به عواقب قانونی و مالی جدی شود.
5. شفافیت درباره انتظارات ویزیت
شفافیت یک پارامتر با هزینه بسیار کم است که ارائهدهندگان میتوانند انجام دهند تا رضایت بیماران را افزایش دهند. اگر فکر میکنید بیمار باید یک ساعت یا بیشتر صبر کند، کافی است با استفاده از نرم افزار مدیریت کلینیک در پنل بیمار به او اطلاع دهید. این صداقت به او کمک میکند تا وقت خود را مجدداً تنظیم کند و معطل نشود، که منجر به احساس ارزشمندی برای زمان بیمار میشود.
ارتباطات اغلب یکی از حوزههایی است که برای بیماران مشکلاتی به وجود می آورد که با استفاده از نرم افزار مطب میتوانید این قبیل مشکلات را حل کنید. پرسیدن سوالات کلیدی از بیماران میتواند به شما کمک کند تا ارتباط بین مطبتان و بیماران را بهبود بخشید. به عنوان مثال از بیمار خود بپرسید، آیا برایتان آسان بود با استفاده از نرم افزار پذیرش نوبت بگیرید؟ آیا بیماران بیش از یک روش برای برقراری ارتباط دارند؟ آیا لوکیشن مطب واضح بود؟ و بسیاری از موارد دیگر.
نرم افزار مدیریت مطب و پذیرش کیمیا آفیس
استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و پذیرش کیمیا آفیس به پزشک و بیمار کمک میکند تا ارتباط سریع تر و راحت تری با یکدیگر برقرار کنند. بیماران پس از ویزیت میتوانند نظرات و پیشنهادات خود را در نرم افزار مطب ثبت نمایند، همچنین میتوانند دستورالعمل ها و نسخه خود را به طور آنلاین دریافت کنند و پزشکان میتوانند پیگیر روند درمان بیمارانشان باشند.
برای دریافت نسخه دمو نرم افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس میتوانید به صفحه ثبت نام مراجعه کنید.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.
پرسش خود را مطرح کنید: