نرم‌ افزار مطب زنان و زایمان

نرم‌ افزار مطب زنان و زایمان

تغییرات قوانین و مقررات نظام سلامت، به‌روز شدن روند پیگیری امور پزشکی در مطب‌ها و کلینیک‌های عمومی و خصوصی و همچنین پیشرفت تکنولوژی، راه را برای استفاده از نرم‌افزارهای مدیریتی یکپارچه در مراکز درمانی باز کرده است. با توجه به حجم زیاد کار مراکز ناباروری و کلینیک‌های تخصصی زنان و زایمان، استفاده از نرم‌ افزار مطب زنان می‌تواند روند پیگیری امور این مراکز را بسیار ساده‌تر از گذشته نماید. 

به کمک این نرم‌افزارها می‌توانید به‌آسانی به ایجاد پرونده بیماران بپردازید. سوابق پزشکی یا اطلاعات مهمی مانند تاریخچه بارداری مراجعان را در آن ثبت نمایید. در حین درمان بیمار یا دوره تحت نظر بودن مادران باردار، نتایج آزمایش‌ها، تصویربرداری‌ها، سونوگرافی و... را به شکل الکترونیک ثبت کنید. توصیه‌های پزشکی لازم را به مراجعان منتقل کنید و کارهای حسابداری را به سادگی فشردن چند کلیک انجام دهید.

پرونده سلامت بیماران و مراجعین مطب بهمراه فرم های اختصاصی

نوبت‌دهی آنلاین و تشکیل پرونده الکترونیک از مزیت‌های اصلی نرم‌افزارهای مطب به‌شمار می‌رود. اما بعضی از این ابزارهای اتوماسیون مراکز پزشکی، از جمله نرم‌افزار مدیریت مطب زنان کیمیا آفیس به امکانات دیگری مجهز شده‌اند که روند ایجاد و فراخوانی پرونده را به مراتب ساده‌تر و سریعتر می‌کند.

در برخی مسائل پزشکی یا در مورد بعضی از بیماری‌ها، لازم است روند درمان یا بررسی وضعیت پزشکی مراجعه‌کنندگان مطب‌ها یا کلینیک‌های درمانی با همکاری خود افراد و به‌طور دقیق پیگیری شود. از آنجا که مطب‌ و کلینیک زنان و زایمان نیز در بسیاری از موارد، وضعیت مادران باردار یا تحت نظر پزشک و همچنین بیماران مبتلا به بیماری‌های زنان باید به شکل دوره‌ای، و در فواصل منظم و مشخص بررسی شود؛ نیاز به همکاری مراجعان اینگونه مراکز در تکمیل پرونده پزشکی‌شان ضروری است.

بنابراین، یکی از مهم‌ترین امکانات نرم‌افزارهای مدیریت مطب زنان، داشتن ماژول پرسشنامه است. در قسمت تنظیمات نرم‌افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس امکان طراحی فرم‌های مخصوصی به شکل پرسشنامه‌های دارای پاسخ‌های متنوع، در اختیار شما قرار می‌گیرد. پزشک و منشی‌ها می‌توانند پس از فشردن دکمه «طراحی فرم پرسشنامه»، عنوان و توضیحات فرم را وارد نمایند. سپس پرسش‌های لازم و نوع پاسخ به آنها را برای نرم‌افزار تعریف کنند. پس از طراحی، لینک فرم از طریق پیامک به بیماران یا مادران باردار و تحت مراقبت پزشک مطب یا پزشکان کلینیک فرستاده می‌شود تا افراد، خودشان بخشی از پرونده را تکمیل کنند. 

در هر کلینیک‌ یا مطبی می‌توان با توجه به تخصص پزشک و نوع داده‌های مورد نیاز، فرم‌های متفاوتی طراحی کرد. به عنوان مثال فرم‌های مطب زنان و زایمان را می‌توانید با نام «فرم ثبت سوابق مراجعین» تنظیم نمایید و در آن اطلاعاتی مانند مشخصات فردی بیمار، گروه خونی و علت مراجعه او، وضعیت بارداری، نوع زایمان، تعداد فرزند، تاریخ مراجعات و... شخص را لحاظ کنید.

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس پشتیبانی: 09384487404 | 05632422904

مدیریت بیماران با امکان ماژول مشاوره

مشاوره پزشکان با مراجعان و بیماران از مهمترین اقداماتی است که در هر کلینیک درمانی و به ویژه کلینیک‌های تخصصی زنان و زایمان و مراکز کنترل بارداری باید انجام شود. از این رو، نرم‌افزار متخصص زنان و زایمان مورد استفاده در این کلینیک‌ها یا مطب‌های خصوصی باید طوری طراحی شده باشند که حتی در ساعات غیرکاری نیز امکان دسترسی بیمار به پزشک وجود داشته باشد. 

در ماژول مشاوره آنلاین نرم‌افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس، پزشک می‌تواند به لیست درخواست‌های مشاوره بیماران دسترسی داشته باشد تا به آنها پاسخ دهد. بیمارانی که نیاز به مشاوره دارند یا می‌خواهند پرسش‌هایشان را از پزشک بپرسند، می‌توانند پس از پرداخت هزینه مشاوره، سوالات خود را به شکل نوشته یا در قالب فایل ارسال کنند. هر پزشک می‌تواند افزون بر پاسخ به سوالات بیماران، مراقبت‌ها و توصیه‌های لازم را با توجه به شرایط اشخاص به اطلاع آنها برساند. برای آشنایی بیشتر با این ماژول نرم‌افزار مطب زنان کیمیا آفیس می‌توانید ویدیوی راهنمای سیستم مشاوره غیر حضوری را ببینید.

امکانات نرم افزار متخصص زنان

ارائه‌دهندگان سرویس‌های آنلاین مدیریت مراکز پزشکی بر سر سفارشی‌سازی خدمات نرم‌افزارهای خود رقابتی دائمی دارند. بخش مهمی از روند به‌وزرسانی‌ها، رفع باگ و توسعه نرم‌افزار این شرکت‌ها به ایجاد ماژول‌های ویژه متناسب با فعالیت کلینیک‌ها یا مطب‌های خدمات گیرنده از شرکت اختصاص دارد. نکته جالب و مهم این است که برخی از این سفارشی‌سازی‌ها براساس نوع تخصص پزشک، زمینه فعالیت کلینیک و شرایط مختلف می‌توانند نتایجی فراتر از تصور پزشکان و مدیران مراکز درمانی داشته باشند.

به عنوان مثال، پنل «اقلام پرکاربرد» نرم‌افزار مدیریت درمان کیمیا آفیس یکی از بخش‌های مهمی است که کارآمدی و ارزشمندی آن به‌ویژه در مطب‌های تخصصی و کلینیک‌های زنان و زایمان مشخص می‌شود. این پنل افزون بر داروهای پرکاربرد، امکان تشخیص و تعیین سریع آزمایش‌های پزشکی را نیز فراهم می‌کند.

بنابراین پزشک می‌تواند براساس مشکلات و بیماری‌های رایج منطقه خدمت خود، محدودیت‌های درمانی و دارویی شهر و استان و نیز، شرایط همه‌گیری بیماری‌ها، تشخیص و تجویزهای خود را با سرعتی بالاتر در نسخه الکترونیک بیمار وارد کند. این ویژگی در کنار قابلیت اعمال فیلتر پرونده بیماران می‌تواند در گزارشگیری‌ها و ارائه آمار به مراجع ذیصلاح نیز مفید باشد.

به عنوان مثال، ممکن است تکرار تشخیص یافته‌های ژنتیکی و کروموزومی غیرطبیعی در آزمایش‌های غربالگری مادران باردار یا سونوگرافی آنها، در شهر یا استانی خاص دلیل مشترک داشته باشد. از این رو، دسترسی سریع به پرونده‌ بیماران براساس فیلترهای مبتنی بر تشخیص‌ در نرم ‌افزار متخصص زنان و زایمان، می‌تواند مسئولان درمان هر منطقه را پیش از وقوع رخدادهای ناخوشایند بعدی، از وجود مشکل آگاه کند. برای آشنایی با تنظیمات و تغییرات گزینه‌های این پنل می‌توانید، با شرکت تماس بگیرید و دموی نرم‌افزار را دریافت نمایید.

 

نصب نرم افزار مطب

مدیریت مطب‌های زنان و زایمان با توجه به حجم گسترده مراجعات و شمار فراوان مراجعان آنها نیازمند بهره‌گیری از سیستم‌های نوین و دیجیتال است. برای این منظور نرم‌افزارهای تخصصی مختلفی تهیه شده است که نرم‌افزار مطب زنان کیمیا آفیس با قابلیت ارائه پرونده و سابقه حرفه ای بیماران، انجام امور حسابداری و مالی مطب، مدیریت نوبت‌ها، سیستم مشاوره و... از جامع‌ترین آنها محسوب می‌شود. 

در این مطلب به شماری از ویژگی‌های این نرم‌افزار از جمله قابلیت همکاری بیمار در تشکیل یا تکمیل پرونده خود از راه پر کردن الکترونیکی پرسشنامه پرداختیم. لازم به یادآوری است، امکان تکمیل این فرم‌‌ها توسط منشی و هنگام مراجعه حضوری یا تماس تلفنی بیمار نیز وجود دارد. اما با توجه به اینکه یکی از دلایل اصلی استفاده از این نرم‌افزارها در کلینیک‌ها و مطب‌های گوناگون، صرفه‌جویی در زمان است، بسیار بهتر خواهد بود که کار ثبت بخشی از داده‌های سلامتی بیماران را به خود افراد بسپارید. در نهایت، اگر پزشک یا مدیر کلینیک بخواهد از وضعیت مراجعان با درصد اطمینان بالاتری آگاه شود، منشی تنها، اطلاعات وارد شده توسط بیمار را پیش از هر ویزیت با کمک و در حضور وی چک خواهد کرد.

جهت نصب و و راه اندازی نرم افزار در مطب خود، کافیست فرم ثبت نام را تکمیل کنید یا از طریق اطلاعات تماس زیر با پشتیبانی کیمیا آفیس در تماس باشید:

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس پشتیبانی: 09384487404 | 05632422904

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code