5 تکنیک حرفهای بازاریابی برای جذب بیماران به کلینیک پزشکی
صاحب یک کلینیک پزشکی نوپا هستید؟ از تعداد مراجعان به کلینیک یا مطب خود رضایت ندارید؟
در این مقاله روشهای بازاریابی و جذب بیمار به مطب شما را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا روشهای نوین مدیریت کلینیک را به شما آموزش دهیم. همچنین در ادامه شما را با بهترین نرم افزار پذیرش مطب آشنا خواهیم کرد تا شاهد تحول عظیمی در حرفه و کسبوکار خود باشید.
1. در شبکههای اجتماعی فعال باشید.
با توجه به دسترسی راحت به شبکههای اجتماعی، ساخت گروه و کانال در فضای مجازی و جذب افراد به این بستر، میتواند در شناساندن کلینیک شما به بیماران کمک بزرگی کند. شما میتوانید پزشکان مشغولبهکار در کلینیک و خدمات ارائهشده همچون نرم افزار پذیرش مطب خود را معرفی کرده و اطلاعرسانیهای لازم را سریعتر از هر روش دیگری انجام دهید. همچنین داشتن یک راه ارتباطی مستقیم با منشی، میتواند به یک ویژگی منحصربهفرد برای کلینیک شما تبدیل شود و پاسخگویی، برنامهریزی و مسئولیتپذیری بالای شما در مدیریت کلینیک را نشان دهد که نتیجهاش رضایتمندی بالای بیماران است.
2. نیازسنجی دقیقی از جامعهٔ هدف خود داشته باشید.
چه شما یک کلینیک دندانپزشکی باشید، چه مجموعهای از پزشکان متخصص در حوزههای مختلف و حتی یک آزمایشگاه خدمات درمانی، باید بتوانید آنچه را که بیماران انتظار دارند، ابتدا بشناسید و سپس در ارائهٔ این خدمات به بهترین شکل ممکن، عمل کنید.
از دکوراسیون محیط کلینیک شما گرفته تا هماهنگی و پاسخگویی درست به بیمار، همگی باید تشخیص داده و برنامهریزی شود. محیطی که فضای لازم برای انتظار بیماران را نداشته باشد و حس مثبتی در او ایجاد نکند و باعث استرس بیشتر او شود، همچنین بیماری که بهخوبی راهنمایی نشود یا حتی برای نوبت بعدی مراجعه خود یا انجام آزمایشهای لازم، سردرگم شود، مدیریت ضعیف کلینیک شما را نمایش خواهد داد.
3. تجربهٔ متفاوت برای بیماران، بسیار خوشایند و مهم است.
ساده بگوییم، آنچه دیگران نکردهاند را شما انجام دهید. اگر بتوانید علاوهبراینکه خدمات کاملی را به بیمار ارائه میدهید، تجربهٔ خاص و منحصربهفردی برای بیماران ایجاد کنید، برندهٔ رقابت با همحرفههای خود، خواهید شد. برخی کارهای ساده، میتواند نتایج خیرهکنندهای در عملکرد کلینیک شما و افزایش رضایت بیماران، بههمراه داشته باشد. مثلاً داشتن محل انتظار خاص و آرام برای بیمار، اطلاعرسانی لحظهبهلحظه پیامکی و همراهی کامل بیمار تا پایان مراحل درمان او با استفاده از نرم افزار پذیرش مطب، باعث جلب اعتماد و اطمینان بیماران خواهد شد.
4. نیروی انسانی خبره، کیفیت و عملکرد کلینیک شما را مشخص میکند.
جدای هر از روشهای مختلف برای بازاریابی، یک کلینیک پزشکی، بدون داشتن پزشکان و کارمندان باتجربه و حرفهای، محکوم به شکست است. بیمار با یک بار مراجعه به مطب یا کلینیک شما، میفهمد که پزشک معالج او، واقعاً کاربلد است یا دانش و مهارت کافی برای درمان ندارد. همچنین داشتن یک منشی مسئولیتپذیر و باهوش، عملکرد مدیریتی کلینیک را افزایش میدهد؛ بهطوریکه بیمار، سرعت ارائهٔ خدمات و کیفیت پاسخگویی به نیازهای خود را میبیند و ارزیابی میکند.
5. از روشهای هوشمندی چون نرم افزار پذیرش مطب استفاده کنید.
شما بهعنوان صاحب کلینیک یا مطب پزشکی، باید از بهترین امکانات موجود در حوزهٔ سلامت استفاده کنید. نرمافزار مدیریت کلینیک و مطب کیمیا آفیس، نمونهای از بسترهای ارائهٔ خدمات نوین در حوزه درمانی به حساب میآید.
یک سیستم مدیریت پذیرش مطب، از یک سو باید بتواند بهخوبی نوبتدهی بیماران را ساماندهی کند و اسناد و پروندهٔ پزشکی بیماران را ذخیره و سازماندهی کند و از سویی دیگر، مدیریت امور مالی و حسابداری مطب را آسان کند و درنهایت با داشتن دسترسی سریع و مدیریت بهینهٔ کلینیک، خدمات کاملی را برای بیمار بههمراه آورد.
سیستم مدیریت پذیرش مطب کیمیا آفیس، با ارائهٔ کاملترین خدمات پزشکی، تحولی شگرف در عملکرد و کیفیت ارائهٔ خدمات درمانی برای کلینیک شما ایجاد میکند.
برای دریافت نسخه دمو نرم افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس میتوانید به صفحه ثبت نام مراجعه کنید.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.
پرسش خود را مطرح کنید: