جوابدهی و ثبت بازخورد در پرونده بیمار

جوابدهی و ثبت بازخورد در پرونده بیمار

مراکز خدمات درمانی و توانبخشی و همچنین کلینیک ها و مطب هایی با خدمات محدود یا گسترده، برای ثبت برخی داده ها از فرم ها و گواهینامه های آماده و از پیش طراحی شده استفاده می کنند. از گذشته و زمان کاغذی بودن مدارک پزشکی، متخصصان و درمانگران به فرم های پیش نویس جوابدهی آزمایشگاه و مرکز تشخیص طبی نیاز داشته اند تا روند درمان مراجعه کنندگان، ثبت داده های ایشان و نیز تکمیل پرونده پزشکی بیماران یا توان خواهان با سرعت بیشتری طی شود.

گونه دیجیتالی فرم های گزارش و جوابدهی، برتری هایی به نسخه های کاغذی دارند که استفاده از آنها را توجیه می کند. کیمیا آفیس در نرم افزار مدیریت درمانگاه و مطب خود امکانی را فراهم آورده تا مراکز و متخصصان گوناگون بسته به نیاز و شرایط خود، اقدام به طراحی فرم های ثبت بازخورد نمایند. در ادامه با این ویژگی دستیار هوشمند پزشک کیمیا آفیس بیشتر آشنا می شویم و شیوه تعریف الگوهای گوناگون در نرم افزار را برای تهیه فرم های گزارش های مختلف از وضعیت سلامتی بیماران بررسی می کنیم.

ثبت بازخورد برای بیمار

پس از پذیرش بیمار و از لحظه ای که نام او به عنوان بیمار مرکز شما در سامانه ثبت شود، می توانید در ماژول ثبت بازخورد، توضیحات و دستور العمل ها، پرهیز ها و پیشنهادهای سبک زندگی را برای بیمار بنویسید. همچنین نتایج تست های تشخیصی و تجویزهایی مانند نتایج سونوگرافی، رادیوگرافی ها و اسکن و MRI را در آن ثبت کنید.

در این قسمت از نرم افزار، فضایی وجود دارد که شما می توانید همه توضیحات را برای بیمار یا پزشک او یادداشت کنید. برای افزایش زیبایی و خوانایی نوشته، نوع فونت، استایل و رنگ متن قابل تنظیم است. همچنین امکان طراحی جدول و بارگذاری و افزودن تصویر انواع مدارک پزشکی بیمار در این بخش امکانپذیر است. برای آشنایی بیشتر با این ماژول بسیار کاربردی و شیوه کار با نرم افزار جوابدهی آنلاین کیمیا آفیس، می توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید:

 

 

از تشخیص و جوابدهی تا تجویز و آموزش بیمار

مراکز سونوگرافی و تصویربرداری می توانند از این ویژگی نرم افزار کلینیک و درمانگاه کیمیا آفیس برای جوابدهی به شیوه آنلاین و الکترونیک بهره ببرند. هریک از بخش ها و زیرواحدهای آزمایشگاه های تشخیص طبی می توانند جواب آزمایش های گوناگون پاتولوژی، سیتولوژی، هماتولوژی، بیوشیمی، هورمون شناسی انگل شناسی و... را در این قسمت وارد کنند و نمودارها و جدول ها را در همین بخش از پرونده الکترونیک بیمار وارد نمایند.

مراکز توانبخشی نیز می توانند توصیه ها و ورزش ها یا تمرین های گوناگون داده شده به بیمار را ثبت کنند. به این ترتیب ارزیابی درستی از روند درمان و بهبود یا اصلاح وضعیت درمان جو و توانخواه خواهند داشت. افزون بر این، آنها می توانند توضیحات و تصاویر تکمیلی مربوط به شیوه انجام درست تمرین ها، ورزش ها و همه حرکات کاردرمانی یا تمرین های گفتاردرمانی و... را در سامانه ثبت کنند و با ارسال پیامک به بیمار یا مراقب او، روند حمایت از توانخواهان و فالوآپ بیمار را به بهترین شکل مدیریت کنند.

پزشکان مطب و کلینیک هم می توانند نحوه استفاده از داروها و تجهیزاتی که پزشک برای بیمار تجویز کرده است را از همین راه و با ارسال پیامک به بیمار اطلاع دهند. با این روش بیمار می تواند حتی اگر موردی را فراموش کرد، به لینک درون پیامک مراجعه کند و به راحتی و بدون تماس با مرکز درمانی و پزشک، شرح دقیق شیوه مصرف دارو یا استفاده از تجهیزات تجویز شده را بخواند و تصاویر آن را ببیند.

طراحی فرم همگانی برای گزارش انفرادی

نوشتن نتیجه همه تشخیص ها و ثبت همه توصیه ها و دستورهای پزشک یا درمانگر برای هر بیمار و به شکل انفرادی، کاری زمانبر است. اما کیمیا آفیس با توجه به تجربه کار با پزشکان و مراکز پزشکی، با زیر و بم کارها و همچنین مشکلات و چالش های فرآیندهای پزشکی آشناست؛ از این رو راه حل مناسبی برای رویارویی با چالش ها ارائه داده است. جالب است بدانید، بسیاری از این دست مشکلات تنها از راه تهیه الگوهای مخصوص حل می شوند.

به کمک قابلیت طراحی و تعریف الگوهای کلی برای فرآیندهای تشخیصی یا تجویزی، می توانید بدنه یا پیکره اصلی فرم های گزارش پزشکی را آماده کنید. سپس همه توضیحات لازم را در پرونده همه بیماران دارای مشکل مشابه یا نیازمند توصیه های پزشکی یکسان وارد کنید. در این حالت، تنها چیزی که باید هنگام جوابدهی آزمایش یا نوشتن توصیه ها و تشخیص ها به متن اضافه کنید، مشخصات فردی بیماران است. پس از وارد کردن اطلاعات هر بیمار در بخش مخصوص آن در فرم پیش نویس، نتیجه تست ها و سنجش های پزشکی یا توصیه های پزشک برای هر بیمار، به طور کاملا اختصاصی در پرونده او ذخیره می شود.

امکان تعریف چندین الگو برای هر مرکز درمانی از جذاب ترین امکانات نرم افزار مدیریت پزشکی کیمیا آفیس است. در واقع شما می توانید برای هر نوع تشخیص یا آزمایش متفاوت، یک نمونه فرم اختصاصی و دارای کلیات و چهارچوب اصلی آماده کنید تا هر زمان خواستید، هرکدام را که لازم بود از لیست الگوهای ثبت بازخورد نرم افزار باز کنید.

به عنوان مثال، پس از انتخاب الگوهای مجزایی که برای سونوگرافی های دوران بارداری، غده تیروئید یا اندوسکوپیک و... تهیه کرده اید، می توانید به کل فرم ریپورت آن سونوگرافی خاص و شاخص های مورد بررسی آن دست پیدا کنید. پس از آن تنها کافی است، گزارش بررسی های سونولوژیست و توضیحات او را برای هر بیمار ثبت کنید. با استفاده از این الگوها دیگر نیاز نیست هر بار و برای هر بیمار یک فرم جداگانه تهیه کنید و به این ترتیب در زمان پزشکان و دستیاران ایشان یا مسئولان پذیرش کلینیک ها، آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری و توانبخشی و نیز بیماران صرفه جویی می شود.

مزایای بهره برداری از قابلیت جوابدهی آنلاین کیمیا آفیس

استفاده از الگوهای از پیش تعریف شده برای جوابدهی، سرعت پیگیری فرآیندها را بیش از پیش افزایش می دهد. همچنین ارتباط بخش های گوناگون مراکز درمانی و روند ارجاع بیماران به متخصصان و مراکز مختلف را ساده می کند. ضمن اینکه دقت ثبت نتایج فرآیندهای تشخیصی و کیفیت خدمت دهی را بالا می برد. اما مزیت های دیگری نیز دارند که عبارتند از:

ثبت آنی داده ها

تنها کافی است مشخصات بیمار را در فرم آماده جوابدهی وارد کنید و بلافاصله پس از شرح جواب و اعلام نتیجه آزمایش یا تصویربردای و اسکن بیمار، همه گزارش ها را در پرونده پزشکی او ثبت و بایگانی کنید.

ارسال پیامک به بیمار برای خبررسانی درباره گزارش ها و توضیحات پزشک

درصورت تمایل و ضرورت، می توانید لینک جواب و توضیحات ثبت شده در بخش بازخورد نرم افزار را از طریق پیامک برای بیمار بفرستید. در این حالت، بیمار می تواند پس از باز کردن لینک صفحه بازخورد، افزون بر مشاهده گزارش تصویربرداری ها و فایل عکس ها و همچنین جواب آزمایش ها، به همه توضیحات، توصیه ها و آموزش های پزشک یا درمانگر در مورد طرز مصرف داروها، سبک زندگی و آموزش تمرین ها و ورزش های مختلف دسترسی یابد.

امکان چاپ همه اطلاعات

شما می توانید همه اطلاعات ثبت شده در بخش مربوط به جوابدهی را چاپ کنید. همچنین خود بیمار نیز می تواند اطلاعات همان لینکی را که به شکل پیامکی دریافت کرده است، برای خود چاپ کند تا حتی اگر برگه جواب آزمایش یا تصویر رادیولوژی را گم کرد، در روند ویزیت و بررسی مدارک او توسط پزشک مشکلی پیش نیاید.

ویرایش فرم ها و الگوها و حذف کاغذ

شما می‎توانید همه فرم ها و الگوهای پیش نویس را در لحظه ویرایش کنید و دیگر نیاز نیست به دلیل یک اشتباه کوچک، برگه های از پیش چاپ شده را دور بریزید. اتفاقی که در روش های سنتی جوابدهی و گزارش دهی (کاغذی) بسیار تکرار می شد.

 

نرم افزار جواب دهی آنلاین

جوابدهی آنلاین، بخشی از یک ماژول بزرگتر

به کمک ابزارهای مدیریت آنلاین مراکز درمانی و با بهره گیری از ماژول های ویژه جوابدهی به بیماران می توانید روند خدمت دهی، تشخیص بیماری، ثبت و شرح تجویزها، تکمیل پرونده پزشکی، فالوآپ بیمار و به طور کلی پیگیری درمان او را سریع تر و دقیق تر از هرزمانی مدیریت کنید.

ماژول ثبت بازخورد نرم افزار کیمیا آفیس امکان ثبت توضیحات و ذخیره محتواهای گوناگون شامل متن، تصویر، جدول، نمودار و... را در پرونده بیمار فراهم کرده است. افزون بر امکان گزارش دهی و جوابدهی آنلاین و سریع می توانید از دیگر امکانات این ماژول شامل طراحی و صدور فرم استعلاجی و فرم دریافت وجه نیز بهره مند شوید.

در پنل «آموزش/راهنما» فضای نرم افزار کیمیا آفیس، در ویدیوی «ثبت نتیجه و بازخورد به بیمار» می توانید توضیحات بیشتر و نحوه کار با این نرم افزار جوابدهی بیمار را ببینید. همچنین تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به همه سوالات شما درباره این ویژگی نرم افزار هستند.

ارسال پیامک بازخورد برای بیمار:

پس از ثبت توضیحات در بخش بازخورد کیمیا آفیس، درصورتی که مایل باشید می توانید آن را برای بیمار پیامک کنید. در این شرایط، لینک صفحه نمایش بازخورد به شماره موبایل بیمار پیامک شده و خواهد توانست توضیحات ثبت شده را مشاهده یا چاپ نماید. از این امکان می توانید جهت ارائه توضیحاتی در خصوص بیماری، مصرف دارو ها، سبک زندگی، نتیجه سونوگرافی و... به بیمار استفاده کنید و در کمترین زمان ممکن اطلاعات مورد نیاز را به بیمار منتقل کنید. همچنین می توانید توضیحات درج شده را پرینت گرفته و تحویل بیمار دهید.

 

 

ثبت بازخورد - کیمیا آفیس

جهت کسب اطلاعات بیشتر از شما دعوت میکنیم تا جزئیات بیشتری در خصوص سیستم نسخه نویسی یا نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب کیمیا آفیس مطالعه نمایید. در صورت نیاز به پشتیبانی از مشخصات موجود در صفحه تماس با ما استفاده نمایید.

 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code