نرم افزار پذیرش مطب: راهکارهای برآورده کردن انتظارات بیمار
چگونه انتظارات بیمار را برآورده کنیم؟
احتمالاً زیاد دیدهاید که بیماران از درمان خود راضی نبودهاند یا از مراجعه به کلینیک شما یا دیگر مطبها احساس نارضایتی کردهاند. دلایل مختلفی سبب میشود که انتظاراتی که بیمار از پزشک خود دارد، برآورده نشود. در این مقاله به بررسی این انتظارات میپردازیم. از ایجاد حس مثبت و پاسخگویی مناسب گرفته تا داشتن یک نرم افزار پذیرش مطب برای ساماندهی بهتر فرایندهای پزشکی. همچنین از تأثیرات منفی و مثبت عملکرد یک کلینیک در مراجعهٔ بیمارِ شما خواهیم گفت.
به صحبتهای بیمار کامل گوش دهید.
یکی از ایرادهای اساسی که در بعضی پزشکان دیده میشود این است که پزشک بدون اینکه توجه کند، بیمار چه میگوید، نسخه میپیچد؛ یعنی فقط اولِ صحبت او را گوش میدهد و هنگامی که بیمار صحبت خود را ادامه میدهد، شروع به نوشتن نسخه میکند و اجازه نمیدهد حرف او کامل شود.
فرد وقتی دچار بیماری میشود، نگران و مضطرب میشود؛ اعتماد به نفسش کاهش پیدا میکند؛ بهخصوص اگر علائم خاص و درکناپذیری را در خود مشاهده کند. در این حالت او همواره بهدنبال فردی است که سخن او را بشنود؛ به او دلداری بدهد و برای او راهکار بدهد. چه کسی بهتر از پزشکی که در ذهن او معتمدترین فرد است، میتواند به او کمک کند؟
وقتی شما بیاهمیتی نشان دهید و برای بیمار خود ارزش قائل نشوید، هم نتوانستهاید حس مثبتی در بیمارتان ایجاد کنید و هم اینکه دیگر این بیمار حاضر نخواهد شد به کلینیک شما مراجعه کند و اگر پزشک همردهای با شما پیدا کرد، دیگر شما انتخابش نخواهید بود.
مشاوره و توصیههای مهم پزشکی را از بیمار دریغ نکنید.
شما بهعنوان یک پزشک متخصص، بیشک اطلاعات زیادی دربارهٔ بیماریهای مختلف و راهکارهایی جهت بهبود روند سلامتی و سبک زندگی سالم دارید؛ اما مشاهده میشود بسیاری از پزشکان در انتقال این تجارب و توصیههای پزشکی از بیمار، بخل میورزند.
بسیار برای بیمار ارزشمند است که پزشک او، هر آنچه را که برای سلامتیش نیاز است، به او منتقل کند؛ او را مانند خود ببیند و بهجای اکتفا به تجویز دارو، از هرگونه مشاوره و توصیه در طی ویزیت و در ادامهٔ فرایند درمان، دریغ نکند. نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب کیمیا آفیس با دارا بودن قابلیت ثبت بازخورد، در فرایند و مسیر درمانِ بیمار، حتماً کمکتان خواهد کرد؛ ویژگی که یک نرم افزار پذیرش مطب جامع، باید از آن برخوردار باشد.
اطلاعات صحیح در اختیار بیمار قرار دهید.
داشتن صداقت برای بیمار بسیار حیاتی است؛ چراکه بهطورمستقیم با جان او در ارتباط است. رویکردهای متفاوت و آسیبزنندهای در برخی پزشکان وجود دارد. برخیها بهخاطر دلداریِ بیهوده دادن به بیمار و بیاهمیت نشان دادن علائم او، درمان درستی برای بیمار در پیش نمیگیرند. گاه باعث میشود که بیمار این دلگرمی دروغین را باور نکند و وقتی با علائم خاص یا اذیتکنندهای روبهرو شود ولی پزشکش از نبود هیچ مشکلی خبر دهد، باعث نگرانی بیشتر بیمار شود.
از سوی دیگر بعضی پزشکان دوست دارند افراط کنند و همیشه اوضاع را وخیم و خطرناک نشان دهند. آنها با تجویز انواع آزمایشهایی که شاید بهدردی هم نخورد و داروهای زیاد و بیفایده، بخواهند به بیمار القا کنند که یک مشکل بزرگی دارد و جز با این انجام کامل روشهایی که تجویز میکنند، درمانی برای بیمار حاصل نخواهد شد.
طبیعتاً ایجاد این اضطراب بیدلیل و در ادامه، طولانی و سخت کردن فرایند درمان، تأثیر بسیار منفی در درمان بیمار خواهد داشت. واضح است پزشکی هوشمندانه و درست عمل میکند که براساس تجربه و تخصصش، احساس تعهد به بیمار خود داشته باشد و نگذارد هیچ رویکرد اشتباهی باعث ایجاد تأخیر یا مشکل در فرایند درمان او شود.
رازدار باشید و به حریم شخصی بیمار احترام بگذارید.
بیمار نباید احساس کند که از اطلاعاتی که به پزشک میدهد، سوءاستفاده میشود. دراختیار گذاشتن اطلاعات به فرد دیگری، چه آشنای بیمار باشد و چه پرسنل کلینیک، نباید اتفاق بیوفتد؛ چراکه احساس اعتماد بیمار را به پزشک از بین میبرد و میتواند باعث زیرسوال رفتن تخصص و اخلاق پزشک و اعتبار مطبش شود.
این اطلاعات میتواند بهطور دستی یا حتی از طریق پرسنل مطب نشت کند که شما با استفاده از سیستمهایی مانند نرم افزار پذیرش مطب می توانید اطلاعات پزشکی بیمار را در آن ثبت و ذخیره کنید و از پخش شدن این اطلاعات جلوگیری کنید همچنین هیچ شخصی جز شما نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند مگر اینکه خودتان در نرم افزار، سطح دسترسی به این اطلاعات را برای او ایجاد کنید.
از طرفی دیگر، سعی کنید کمترین اطلاعات لازم یا خواستهای را از بیمار، جهت درمان او بهکار بگیرید. بسیاری از بیماران، بر روی حریم خصوصی خود، بسیار حساس هستند؛ بهطوریکه وارد شدن بیدلیل به حریم شخصیشان، منجر به دلخوری و حتی برخورد پیشبینینشدهای خواهد شد.
در ارائه خدمات و پاسخگویی، سریع و قوی عمل کنید | نرم افزار پذیرش مطب
بیمار را معطل نکنید. اینکه در ثبت پروندهٔ پزشکی او، زمان زیادی تلف کنید و همیشه در معرض خطر از بین رفتن اطلاعات شخصی و پزشکی او باشید، عملکرد شما را زیرسوال خواهد برد. بهطورکلی یک نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب برای راحتی و سرعت پزشکان و پرسنل کلینیکها وارد بازار شده است تا با تسریع در ارائهٔ خدمات و فعالیتهای کلینیک، رضایت بیماران را افزایش داده و به سمت رشد و ارتقای خود حرکت کنند.
نرم افزار پذیرش مطب کیمیا آفیس مفتخر است به ارائهٔ سیستمی جامع، جهت مدیریت و ساماندهی امور درمانی، پروندههای سلامت بیماران و قابلیتهای فراوان و کاربردیِ دیگر که در اختیار شما قرار داده است.
برای دریافت نسخه دمو نرم افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس میتوانید به صفحه ثبت نام مراجعه کنید.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.
پرسش خود را مطرح کنید: