سیستم مدیریت اسناد پزشکی

سیستم مدیریت اسناد پزشکی

همانطور که می دانید در کلینیک ها و مراکز درمانی منبع اصلی اطلاعات بیماران، اسناد پزشکی می باشند. تا به امروز این اسناد به صورت پرونده های کاغذی در مطب ها جمع آوری و نگهداری می شدند.

برای آشنایی بیشتر با سیستم مدیریت اسناد پزشکی پیشنهاد میکنیم حتما ویدیو زیر را تماشا کنید.

 


 

در ادامه قصد داریم مشکلات پرونده های کاغذی و سرعت و سهولت استفاده از پرونده های الکترونیک را بررسی کنیم.

مشکلات عدم استفاده از سیستم بایگانی اسناد پزشکی

دستی و کاغذی بودن فرآیند تولید و نگهداری اسناد پزشکی بیماران، موجب شده است تا مطب ها با مشکلات عدیده ای از جمله نگهداری و بازیابی این اطلاعات روبرو باشند. ورود دستی اطلاعات بیماران در این پرونده ها مراحلی زمان بر با دقت پایین است و امکان مفقود شدن عمدی و سهوی اسناد وجود دارد. از طرفی پرونده ها و اسناد کاغذی گرد آوری شده در اثر مرور زمان و شرایط محیطی دچار خردگی می شوند و احتمال از بین رفتن آن ها در حوادث غیرمترقبه از قبیل آتش سوزی، زلزله و ... وجود دارد. همچنین باید فضای نسبتا زیادی برای نگهداری اسناد و پرونده های بیماران اختصاص داده شود. در اینگونه سیستم ها امکان برنامه ریزی برای بیماران و روند درمان آن ها وجود ندارد چرا که اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

مدیریت اسناد پزشکی در پرونده الکترونیک

پرونده الکترونیک بیمار، بخشی از سامانه کیمیا آفیس می باشد که قابلیت ثبت اطلاعات سلامت بهمراه آپلود مدارک پزشکی را دارد. کیمیا آفیس برای هر بیمار، بهنگام اولین پذیرش، یک پرونده بصورت الکترونیک ایجاد می کند. اطلاعات پرونده با ماژول نسخه نویسی بصورت یکپارچه در تعامل می باشد و پزشک می تواند با توجه به اطلاعات ذخیره شده در پرونده بیمار (شامل نتایج آزمایشات، سابقه های بیماری، مستندات آپلود شده و...) در روند درمان بیمار، تصمیم گیری کند. اسناد ذخیره شده در پرونده بیمار در هر لحظه و هر مکان در اختیار پزشک قرار خواهد گرفت که این اسناد براساس نوع فایل یا زمینه کاربرد طبقه بندی می شوند و پزشک با کلیک بر روی هرکدام می تواند محتوای آن را مشاهده یا دانلود کند. همچنین منشی میتواند فایل ها را از طریق موبایل به راحتی آپلود کند.

 

مدیریت اسناد پزشکی در پرونده الکترونیک - کیمیا آفیس

از دیگر امکانات پرونده الکترونیک کیمیا، بارگزاری فایل ها و اسناد پزشکی در فرمت های مختلف jpg,pdf و .. می باشد که از این طریق میتوان بدون نگرانی از نوع فایل، اسناد را ثبت کرد. همچنین این اسناد بدون محدودیت در تعداد، در پنل کیمیا قابل درج می باشند و میتوان هزاران اسناد پزشکی مطب را بدون محدودیت ثبت نمود.

همانطور که اشاره کردیم، عدم دسترسی سریع به اسناد پزشکی از جمله مشکلات سیستم های کاغذی است. ما در مجموعه کیمیا، تلاش کرده ایم تا پزشکان عزیز بتوانند در پنل نسخه نویسی، به پرونده بیمار و اسناد پزشکی دسترسی داشته باشند. این اسناد میتوانند توسط منشی در پنل بارگزاری شوند تا پزشک بتواند در کمترین زمان و به سهولت به آن ها دسترسی داشته باشد. از طرفی پرونده های بیماران پس از هر ویزیت، به صورت خودکار آپدیت شده که این امر موجب کاهش اتلاف وقت پزشک و پرسنل درمانگاه و کلینیک می شود.

همچنین در سیستم مدیریت اسناد کیمیا، علاوه بر طبقه بندی داده ها در سامانه کیمیا آفیس، این امکان را فراهم کرده ایم تا فایل های بیماران در سیستم مطب یا سرور درمانگاه ذخیره گردد و با پرونده بیمار و سیستم نسخه نویسی در سامانه کمیا آفیس بصورت یکپارچه در دسترس قرار گیرند. فایل های آپلود شده در این روش، پس از ارسال، بدون ذخیره در سامانه کیمیا آفیس مستقیما در سیستم شما بصورت طبقه بندی ذخیره خواهند شد.

ویژگی‌های سیستم اسناد پزشکی کیمیا


مهم‌ترین ویژگی نرم افزار اسناد پزشکی کیمیا را می‌توان یکپارچه بودن با پرونده الکترونیک و سیستم استعلام مشخصات هویتی بیماران بهمراه نسخه نویسی دانست. قابلیت اتصال به این سیستم باعث می‌شود از ورود اطلاعات تکراری در فرم‌ها جلوگیری شود. با پیاده‌سازی این سیستم کلیه اسناد و داده ها در قالب پرونده الکترونیک بصورت یکپارچه توسط کارکنان ذخیره می‌شود. ازاین‌رو دسترسی به پرونده‌های بایگانی‌شده برای پزشکان و سایر کاربران راحت‌تر و سریع‌تر است. همچنین امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات در هر مکان و زمانی وجود دارد. بهتر است بدانید که این نرم‌افزار کاملاً منطبق بر تحلیل نیازمندی‌های چندین بیمارستان تولیدشده است. با این سیستم می‌توان اطلاعات را به‌صورت یکپارچه مدیریت کرد. این سامانه به وجود آمد تا دغدغه‌های مدیران مانند حجم عظیم فعالیت‌های پذیرش، بستری، مراقبت و ترخیص بیماران را کاهش دهد.  از دیگر فواید آن می‌توان به بالا رفتن دقت در درج داده‌ها و رضایت در ارائه سریع‌تر خدمات به کارکنان و بیماران اشاره کرد. سایر امکانات این سیستم در بخش معرفی نرم افزار اسناد پزشکی کیمیا تشریح شده است.

 

جهت دریافت سیستم مدیریت مطب یا کلینیک کیمیا آفیس، از صفحه ثبت نام  اقدام کرده یا با ما در تماس باشید.

 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code