سیستم مدیریت اسناد پزشکی

سیستم مدیریت اسناد پزشکی

همانطور که می دانید در کلینیک ها و مراکز درمانی منبع اصلی اطلاعات بیماران، اسناد پزشکی می باشند. تا به امروز این اسناد به صورت پرونده های کاغذی در مطب ها جمع آوری و نگهداری می شدند. در این مقاله قصد داریم مشکلات پرونده های کاغذی و سرعت و سهولت استفاده از پرونده های الکترونیک را بررسی کنیم.

مشکلات عدم استفاده از سیستم بایگانی اسناد پزشکی

دستی و کاغذی بودن فرآیند تولید و نگهداری اسناد پزشکی بیماران، موجب شده است تا مطب ها با مشکلات عدیده ای از جمله نگهداری و بازیابی این اطلاعات روبرو باشند. ورود دستی اطلاعات بیماران در این پرونده ها مراحلی زمان بر با دقت پایین است و امکان مفقود شدن عمدی و سهوی اسناد وجود دارد. از طرفی پرونده ها و اسناد کاغذی گرد آوری شده در اثر مرور زمان و شرایط محیطی دچار خردگی می شوند و احتمال از بین رفتن آن ها در حوادث غیرمترقبه از قبیل آتش سوزي، زلزله و ... وجود دارد. همچنین باید فضای نسبتا زیادی برای نگهداری اسناد و پرونده های بیماران اختصاص داده شود. در اینگونه سیستم ها امکان برنامه ریزی برای بیماران و روند درمان آن ها وجود ندارد چرا که اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

مدیریت اسناد پزشکی در پرونده الکترونیک

پرونده الکترونیک بیمار، بخشی از سامانه کیمیا آفیس می باشد که قابلیت ثبت اطلاعات سلامت بهمراه آپلود مدارک پزشکی را دارد. کیمیا آفیس برای هر بیمار، بهنگام اولین پذیرش، یک پرونده بصورت الکترونیک ایجاد می کند. اطلاعات پرونده با ماژول نسخه نویسی بصورت یکپارچه در تعامل می باشد و پزشک می تواند با توجه به اطلاعات ذخیره شده در پرونده بیمار (شامل نتایج آزمایشات، سابقه های بیماری، مستندات آپلود شده و...) در روند درمان بیمار، تصمیم گیری کند. اسناد ذخیره شده در پرونده بیمار در هر لحظه و هر مکان در اختیار پزشک قرار خواهد گرفت که این اسناد براساس نوع فایل یا زمینه کاربرد طبقه بندی می شوند و پزشک با کلیک بر روی هرکدام می تواند محتوای آن را مشاهده یا دانلود کند. همچنین منشی میتواند فایل ها را از طریق موبایل به راحتی آپلود کند.

 

از دیگر امکانات پرونده الکترونیک کیمیا، بارگزاری فایل ها و اسناد پزشکی در فرمت های مختلف jpg,pdf و .. می باشد که از این طریق میتوان بدون نگرانی از نوع فایل، اسناد را ثبت کرد. همچنین این اسناد بدون محدودیت در تعداد، در پنل کیمیا قابل درج می باشند و میتوان هزاران اسناد پزشکی مطب را بدون محدودیت ثبت نمود.

همانطور که اشاره کردیم، عدم دسترسی سریع به اسناد پزشکی از جمله مشکلات سیستم های کاغذی است. ما در مجموعه کیمیا، تلاش کرده ایم تا پزشکان عزیز بتوانند در پنل نسخه نویسی، به پرونده بیمار و اسناد پزشکی دسترسی داشته باشند. این اسناد میتوانند توسط منشی در پنل بارگزاری شوند تا پزشک بتواند در کمترین زمان و به سهولت به آن ها دسترسی داشته باشد. از طرفی پرونده های بیماران پس از هر ویزیت، به صورت خودکار آپدیت شده که این امر موجب کاهش اتلاف وقت پزشک و پرسنل درمانگاه و کلینیک می شود.

همچنین در سیستم مدیریت اسناد کیمیا، علاوه بر طبقه بندی داده ها در سامانه کیمیا آفیس، این امکان را فراهم کرده ایم تا فایل های بیماران در سیستم مطب یا سرور درمانگاه ذخیره گردد و با پرونده بیمار و سیستم نسخه نویسی در سامانه کمیا آفیس بصورت یکپارچه در دسترس قرار گیرند. فایل های آپلود شده در این روش، پس از ارسال، بدون ذخیره در سامانه کیمیا آفیس مستقیما در سیستم شما بصورت طبقه بندی ذخیره خواهند شد. جهت اطلاعات بیشتر با بخش توسعه و پشتیبانی کیمیا آفیس در ارتباط باشید.

 

جهت دریافت سیستم مدیریت مطب یا کلینیک کیمیا آفیس، از صفحه ثبت نام  اقدام نمایید.

 

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code