6 نکته کلیدی افزایش مراجعین مطب

6 نکته کلیدی افزایش مراجعین مطب

ناگفته پیداست که یکی از دغدغه های اصلی پزشکان و مدیران کلینیک ها، افزایش مراجعین مطب است. این روزها اقدامات گسترده ای به شکل هدفمند در راستای افزایش مراجعین مطب صورت می پذیرد. برخی پزشکان و مدیران شروع به تبلیغات وسیع در فضای مجازی کرده اند و برخی دیگر از بلاگرها و اینفلوئنسرهای فضای مجازی برای ترغیب مخاطبان کمک می گیرند. با این حال تا زمانی که روش های اصولی و پایه ای را برای افزایش مراجعین مطب را در پیش نگیرید، شاهد افت و ریزش تعداد مخاطبین و مراجعین خواهید بود. اما سوال اینجاست که اصلی ترین راه ها برای افزایش مراجعین مطب چیست؟ چگونه می توان به شکلی پایدار و ریشه ای اقدام به جذب بیمار نمود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره گفتگو کنیم.

بهترین راه افزایش مراجعین مطب.

1.مخاطب پسند ترین راه افزایش مراجعین مطب؛ پیاده سازی سیستم درخواست مشاوره

عصر مدرن به عصر تکنولوژی معروف است و دیگر کمتر کسی به روش های سنتی برای انجام امور خود متوسل می شود. مراجعه به پزشک آن هم به شیوه آنلاین یکی از دستاوردهای عصر مدرن است. از بزرگترین دلایل عدم مراجعه بیماران به مطب پزشک را می توان دور بودن مطب، کمبود وقت و حضور پزشک در شهری دیگر دانست. پس اگر پزشکی حاذق هستید و می دانید که مراجعین شما از شهرهای دیگر در انتظار مراجعه به شما هستند، کافیست کمی هوشمندی به خرج دهید و سیستم درخواست مشاوره آنلاین راه بیندازید. آنگاه شاهد افزایش مراجعین مطب با یک نرخ نجومی خواهید بود.

مراجعین می توانند از طریق خدمات ویزیت آنلاین، پرونده های پزشکی خود را با پزشک به اشتراک بگذارند و مشاوره آنلاین دریافت کنند. پرداخت ها در این روش به امن ترین شکل ممکن با کارمزد استاندارد صورت می پذیرد. این قابلیت عالی که منجر به افزایش مراجعین مطب می شود را می توانید با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب در اختیار داشته باشید.

2.مهمترین راه افزایش مراجعین مطب؛ اهمیت دادن به وقت و هزینه بیمار

افزایش مراجعین مطب در عین حال که امری تخصصی به نظر می رسد، بسیار سهل و ساده است. یکی از راه های افزایش مراجعین مطب، این است که مراجعین متوجه اهمیتی شوند که شما برای وقت و سرمایه آن ها قائل هستید.

کلینیک هایی که هیچ گونه مدیریتی روی تایم دهی به مراجعین ندارند، نرخ های غیر استاندارد تصویب می کنند، ارتباط ضعیفی با بیمه های پایه دارند، اسناد پزشکی بیماران را گم می کنند، تاریخچه دقیقی از مراجعه های بیمار ندارند، در نسخه نویسی ضعیف هستند و در هر بار مراجعه از بیمار مدارک تکراری می خواهند دیر یا زود شکست می خورند.

به واسطه یک نرم افزار مدیریت مطب خوب می توان این نقاط ضعف و تهدید ها را به نقاط قوت و فرصتی خوب برای افزایش مراجعین مطب تبدیل کرد.

3.شفاف سازی سوابق پزشک

یکی از راه های افزایش مراجعین مطب، شفاف سازی سوابق پزشک می باشد. مراجعین زمانی با اطمینان به مطب شما مراجعه می کنند که از رزومه شما اطلاع داشته باشند. با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب میتوانید رزومه دقیق خود را به عنوان یک پزشک ثبت کنید. در نتیجه بیماران و مراجعین با رویت کردن این رزومه اطمینان بیشتری بابت توانایی های شما پیدا می کنند و نرخ مراجعه ها به مراتب بیشتر خواهد شد.

4.کارآمدترین راه افزایش مراجعین مطب؛ اطلاع رسانی بهینه و سریع به بیمار

اگر می خواهید در فرآیند افزایش مراجعین مطب شکست نخورید و سربلند از این پروسه بیرون روید، باید در اطلاع رسانی به مراجعین دقیق و سریع عمل کنید. ارسال پیامک به بیمار بابت ساعت مراجعه، پیگیری بیمار برای برگزاری جلسات بعدی مراجعه و اطلاع رسانی به بیمار بابت موارد مربوط به بیمه و آزمایش های انجام شده همگی از جمله مواردی است که باعث ایجاد حس اعتماد و آسودگی خیال در مراجعین می شود. در نتیجه افزایش مراجعین مطب را به وضوح حس خواهید کرد. یک نرم افزار مدیریت مطب خوب می تواند این قابلیت ها را در اختیار شما قرار دهد.

5.توانمندسازی پرسنل به منظور افزایش مراجعین مطب

یکی از کلیدی ترین راه های افزایش مراجعین مطب، توانمندسازی پرسنل است. تا زمانی که پرسنل مطب ابزارهای مناسب برای مدیریت و ساماندهی مراجعین در اختیار نداشته باشند، اوضاعی نه چندان خوشایند در مطب برپا خواهد بود. از به هم ریختگی ساعات مراجعه بیماران گرفته تا افسارگسیختگی هایی که در ارتباط با مدیریت پرونده بیماران وجود دارد، همه و همه شرایط را نا به سامان خواهد کرد.

یکی از راه های توانمندسازی پرسنل مطب، استفاده از نرم افزار مدیریت مطب می باشد. پرسنل شما به واسطه استفاده از این نرم افزار و قابلیت های بی شمار آن می توانند دقت بیشتری داشته باشند، تسلط بیشتری به امور پیدا کنند و مراجعان را به خوبی هدایت و مدیریت کنند. در نتیجه نرخ رضایت مراجعین بالا خواهد رفت که خود منجر به افزایش مراجعین مطب می شود.

بهترین راه برای افزایش تعداد مراجعین به مطب.

6.حفظ روابط صمیمانه با بیماران قبلی

یکی از مواردی که همچون یک مانع بزرگ جلوی افزایش مراجعین مطب را می گیرد، غفلت از مراجعین و بیماران قبلی است. این در حالی است که حفظ روابط صمیمانه با بیماران و مراجعین منجر به ایجاد حس خوب در مخاطب شده و پای او را بار دیگر به مجموعه شما باز می کند.

با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب می توانید به اطلاعات مراجعین قبلی، مانند پرونده های پزشکی، نسخه ها، شماره تماس و تعداد مراجعه ها دسترسی داشته باشید. در نتیجه می توانید رابطه خود را با مراجعین همیشگی تان شخصی سازی کنید که منتج به رابطه ای پایدار خواهد شد. ارائه خدمات خاص و آفرهای ویژه با توجه به دلیل مراجعه، می تواند تاثیر فوق العاده ای در افزایش مراجعین مطب داشته باشد.

کلام پایانی

مواردی که در این مقاله جهت افزایش مراجعین مطب معرفی شد، مواردی هستند که اگر جدی گرفته شوند می توان به کمک آن ها انقلابی اساسی در نرخ مراجعه ها ایجاد کرد. نرم افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس به عنوان یکی از قوی ترین نرم افزارهای موجود در ایران، این قابلیت ها و امکانات را با بالاترین دقت و ضریب اطمینان در اختیار شما قرار خواهد داد. این نرم افزار با عبور از فیلترهای قوی و تست شدن توسط تیم های حرفه ای، به عنوان یکی از نرم افزارهای بدون خطا در این عرصه شناخته می شود.

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code