8 نکته طلایی مدیریت کلینیک های زیبایی

8 نکته طلایی مدیریت کلینیک های زیبایی

نکاتی که برای مدیریت کلینیک زیبایی به دردتان می خورند!

مدیریت کلینیک زیبایی از آن دسته کارهایی است که انجام درست و ثمربخش آن مهارت های زیادی می طلبد. محال است برای مدیریت سالن زیبایی تان برنامه ای نداشته باشید و مراجعانتان از شما رضایت کافی داشته باشند. اصلا رضایت مشتری در گرو مدیریت درست و حسابی شماست. اگر پزشک هستید و برای جلب نظر مراجعان مطبتان از جان مایه می گذارید یا مدیر یک مرکز درمانی هستید و تمام تلاشتان را می کنید تا وظیفه خطیر مدیریتتان را به نحو احسن انجام دهید، این مطلب مختص شماست. آن را به هیچ قیمتی از دست ندهید که حسابی ضرر خواهید کرد.

مدیریت کلینیک زیبایی

در راستای مدیریت پرسنل، پرسنلتان را آموزش دهید!

یکی از مهم ترین نکاتی که توجه به آن در راستای مدیریت کلینیک زیبایی الزامی به نظر می رسد، آموزش پرسنل است. شما به عنوان مدیر یک مجموعه زیبایی موظفید با برگزاری مرتب و به موقع جلسات آموزشی نحوه صحیح برخورد کارکنان با مراجعان را به آنان آموزش دهید. همچنین می بایست جویای مشکلات و نارضایتی های مشتریان شده و با همکاری پرسنل، برای رفع آنان چاره ای اساسی بیندیشید. برگزاری این جلسات و آموزش این نکات پس از استخدام نیرو به افراد تازه وارد یکی دیگر از الزاماتی است که عدم توجه به آن نحوه مدیریت شما را زیر سوال می برد. تشویق پرسنل به یادگیری مهارت های جدید، کمک به آن ها در جهت تقویت تجارب و تخصص ها، آموزش نرم افزار مدیریت کلینیک زیبایی به آنان و... از دیگر اقدامات یک مدیر قوی در راستای ارتقای مدیریت کلینیک و مطب است.

فناوری های نوآورانه را به خدمت بگیرید!

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اکثر قریب به اتفاق مطب ها و کلینیک های زیبایی با آن دست و پنجه نرم می کنند، عدم استفاده از فناوری های نوآورانه است. اگر فکر می کنید مدیریت کارآمد مطب ها و کلینیک های زیبایی در پذیرش مراجعین و ارائه خدمات به آن ها خلاصه می شود، سخت در اشتباهید. شاید باورتان نشود، اما حقیقتا بسیاری از مهارت هایی که کسب آن ها بر کارکنان مجموعه شما واجب است؛ ربطی به امور پزشکی ندارند. با این حال می توانند باعث بهبود فعالیت کارکنان و مجموعه و در نتیجه جلب رضایت مشتریان شوند. برای مثال می توانید از مدرن ترین، کاربردی ترین و نوآورانه ترین تجهیزات و فناوری های روز بهره گرفته و گامی بلند در راستای ارتقای مدیریت کلینیک زیبایی بردارید. مهم ترین اقدام، امکان فالو آپ مراجعین و دریافت بازخورد از آنها و در نتیجه به جذب بیماران بیشتر ختم می شود.

یک استراتژی ارتباطی خلق کنید و پرسنل را برای برخورد با مشتریان آماده سازید! 

اگر پرسنل مجموعه شما نتوانند ارتباط موثری با مراجعه کنندگان برقرار نموده و آن ها را به سوی استفاده از خدمات کلینیک سوق دهند، در روند کار دچار مشکل خواهید شد. شما به عنوان مدیر کلینیک یا مطب می بایست یک استراتژی ارتباطی موثر ایجاد نموده و بدین ترتیب میان پرسنل و مراجعین را بهبود بخشید. این مسئله را بی اهمیت نشمارید. چرا که عدم ارتباط موثر کارکنان مجموعه با مراجعه کنندگان می تواند حسابی به ضررتان تمام شود.

 

کلینیک زیبایی

مشتری محور باشید!

همان طور که در جریان هستید، اصلی ترین هدفی که یک کلینیک یا مطب زیبایی برای تحقق آن تلاش می کند، جلب نظر و رضایت بیماران است. اگر کارکنان شما موفق به کسب رضایت بیماران نشوند، هرچه رشته اید؛ پنبه خواهد شد. چرا که عدم برآورده نمودن نیاز مراجعین، موجبات رنجش مشتریان را فراهم ساخته و از میزان رضایت آنان می کاهد. این گونه است که کلینیک شمار قابل توجهی از مراجعین خود را از دست می دهد. این یعنی آغاز شکست مجموعه!

استفاده از نرم افزار مدیریت کلینیک زیبایی نمونه بارزی از مشتری محوری است که به راحتی مشتریان و در نتیجه رضایت آنان می انجامد.

کارکنان را به مسئولیت پذیری تشویق کنید.

این نکته را به ذهنتان بسپارید که مسئولیت پذیری کلید موفقیت مجموعه شماست. اگر مدیر و سایر کارکنان مطب یا کلینیک زیبایی وظایف و مسئولیت هایتان را به درستی انجام ندهید، مراجعین از عملکردتان راضی نبوده و این برایتان گران تمام خواهد شد. از همین رو توصیه می شود که آموزش مسئولیت پذیری به کارکنان را در دستور کارتان قرار دهید و آنان را به این امر مهم تشویق کنید.

یک سیستم مراقبتی مدیریتی خلق کنید.

وجود یک سیستم مراقبتی مدیریتی زمینه ای را فراهم می سازد که شما و دیگر پرسنل مجموعه در انجام وظایف خود کوشا باشید. با وجود این سیستم کنترل شما بر روی عملکرد پرسنل بیشتر خواهد بود. حتما می پرسید منظور از چنین سیستمی چیست؟

یک سیستم مراقبتی مدیریتی که از پارامترهای متعدد و متنوع تشکیل شده، سیستمی متشکل از مجموعه ای از قانون ها برای بهبود عملکرد کارکنان می باشد.

به اطلاع رسانیتان سرعت ببخشید!

اطلاع رسانی سریع به مراجعان یکی دیگر از مهم ترین نکات مدیریت کلینیک زیبایی است. برای این کار لازم است پیشرفته ترین ابزارهای موجود را به خدمت گرفته و بدین ترتیب مشتریان بیشتری جذب نمایید. نرم افزار مدیریت کلینیک همه آن چیزی است که برای اطلاع رسانی سریع به مراجعه کنندگان نیاز دارید.

یک نرم افزار مدیریت قوی را به کار بگیرید!

 نرم افزار مدیریت کلینیک زیبایی تمام آن چیزی است که برای یک مدیریت بی عیب و نقص نیاز دارید. یک نرم افزار مدیریت کلینیک خوب و جامع نرم افزاری است که از قابلیت ثبت و ذخیره سازی اطلاعات مراجعه کنندگان برخوردار باشد. ثبت نوبت و مشاوره آنلاین از دیگر امکانات این دسته از نرم افزارها کاربردی است. با وجود این نرم افزار شما می توانید در وقت و هزینه های خود صرفه جویی به عمل آورده و کار مراجعان را نیز ساده کنید!

اگر مدت هاست به دنبال یک مرکز معتبر و منصف برای خرید نرم افزار مدیریت کلینیک زیبایی می گردید، پیشنهاد ما به شما، کیمیا آفیس است. با یک بار خرید به جمع مشتریان وفادار ما ملحق خواهید شد!

مدیریت مطب زیبایی

اگر جویای ویژگی های نرم افزار مدیریت کلینیک زیبایی کیمیا آفیس هستید، باید خدمتتان عرض کنیم که این نرم افزار از ویژگی های بی نظیری همچون ویژگی‌های زیر برخوردار است:

  • مدیریت مراکز درمانی: نسخه نویسی، سیستم پذیرش، مدیریت پرسنل و...
  • نسخه نویسی الکترونیک: ثبت نسخه های الکترونیکی مربوط به دارو، آزمایشات، عکس برداری و...
  • مدیریت اسناد پزشکی: بایگانی کردن پرونده ها، طبقه بندی کردن و اسکن آن ها و...   
  • مدیریت پرونده الکترونیک سلامت: ثبت علائم حیاتی، ثبت سوابق بیماری، سوابق مصرف دارو و...

 

با کیمیا آفیس نهایت کاربردی بودن یک نرم افزار مدیریت کلینیک زیبایی را تجربه کنید!

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code