10 روش طلایی تبلیغات و بازاریابی مطب و کلینیک

10 روش طلایی تبلیغات و بازاریابی مطب و کلینیک

مقدمه

تبلیغات و بازاریابی مطب و کلینیک با شیوه های اصولی و حرفه ای تضمین‌کننده بقای شما در حوزه پر رقابت سلامت و بهداشت هستند. بهترین راه های تبلیغات و بازاریابی مطب برای جذب مشتریان بیشتر و سودآوری بالاتر چیست؟ آیا استفاده از نرم افزار مدیریت کلینیک یا مطب در بازاریابی نقش دارد؟

بهترین شیوه های بازاریابی و تبلیغات مطب

تبلیغات و بازاریابی کلینیک و مطب با طراحی وب سایت

طراحی وب سایت امروزه که اینترنت حرف اول را می زند موثر ترین راه برای تبلیغات و بازاریابی کلینیک و مطب می باشد. در واقع وب سایت مرجع و پایگاه اینترنتی تمام کسب و کار ها را تشکیل می دهد. بهینه سازی وب سایت از لحاظ پیمایش آسان، سازگاری با موبایل، بروز رسانی محتوای وب با توجه به کلمات کلیدی پرسرچ و همچنین لینک سازی داخلی و خارجی در تبلیغات و بازاریابی کلینیک و مطب نقش بسزایی دارد. همچنین طراحی وب سایت مطب باید به گونه باشد که نیاز های بیماران را به صورت کاملا کاربردی رفع نماید. با تعریف کردن امکانات زیر در وب سایت کلینیک یا مطب به رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل و جذب مشتریان بیشتر برسید:

  • ارائه فرصتی برای مشاوره آنلاین با پزشک یا پزشکان مطب
  • امکان نوبت دهی به صورت اینترنتی
  • امکان ارسال اسناد و مدارک پزشکی توسط بیماران
  • امکان تکمیل پرسشنامه های سلامت توسط بیماران داخل سایت
  • ارائه محتوای کاربردی و توصیه های درمانی برای بیماران
  • پاسخ به سوالات بیماران در صفحات عمومی وب سایت

 

بهینه سازی سایت

آیا طراحی سایت به تنهایی کافی است؟ قطعا داشتن یک سایت به تنهایی نمی تواند بهترین روش تبلیغات و بازاریابی برای کلینیک و مطب باشد. شما نیاز دارید تا وب سایت تان از سئو خوبی برخوردار باشد و بتواند ورودی بیشتری را جذب نماید. به عبارت دیگر برای تبلیغات مطب باید با ترفند های سئو، کاری کنید که نام مطب شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری را به خود اختصاص دهد. با این کار مطمئنا تعداد جذب مراجعه کنندگان تان به طور قابل توجهی بالاتر خواهد رفت. با این حال این نکته را در نظر داشته باشید که بهینه سازی سایت مستلزم دانش و تخصص است که توسط سیستم مدیریتی کیمیا آفیس ارائه می شود.

تبلیغات و بازاریابی مطب از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی

هیچ کسب و کاری نمی تواند برای رسیدن به موفقیت و سودآوری از بازاریابی در شبکه های اجتماعی ساده بگذرد. بازده این شیوه از تبلیغات کلینیک و مطب بسیار بالا است. همان طور که آمارها نشان می دهند در کشور ایران یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی اینستاگرام می باشد. اینستاگرام با فراهم کردن بستری کاملا مناسب کمک می کند تا در کمترین زمان و با حداقل بودجه به تبلیغات و بازاریابی مطب خود اقدام نمایید. شناخت مخاطبان هدف، انتخاب بهترین شبکه اجتماعی و آماده سازی محتوای مناسب برای تبلیغات مطب از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند.

تبلیغات مطب از طریق رسانه های اجتماعی محبوب

در تبلیغات مطب بازاریابی محتوا اهمیت فوق العاده ای دارد

بهترین شیوه در بازاریابی محتوا خلق محتوای ارزشمند می باشد تا در صورت نیاز و جستجو، مخاطب به محتوا شما دست یابد. در این حالت فرصت خوبی در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب نشان دهید و در نهایت او را به یکی از مشتریان خودتان تبدیل نمایید. پس این نکته طلایی را در تبلیغات و بازاریابی مطب به یاد داشته باشید که در کنار تولید محتوا، مهارت توزیع آن را هم کسب کنید. محتوا بدون مخاطب هیچ ارزشی نخواهد داشت.

در وب سایت های ویزیت آنلاین ثبت نام کنید

برای معرفی خود به مخاطبان بیشتر حتما اقدام به ساخت پروفایل و تکمیل اطلاعات خود در وب سایت های آنلاین نمایید. با این کار می توانید بیماران را به صورت آنلاین ویزیت کنید و آن ها را به مشتریان بالقوه مطب خود تبدیل نمایید.

ثبت نام در وب سایت های نوبت دهی آنلاین

نوع دیگری از تبلیغات و بازاریابی کلینیک و مطب این است که در وب سایت های نوبت دهی اینترنتی ثبت نام کنید. با ثبت‌نام در این وب سایت‌ها بیماران می‌توانند بدون دردسر از مطب شما نوبت اینترنتی بگیرند و برای معالجه به مطب شما مراجعه نمایند. با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب به راحتی می توان تمام کارهای مطب را مانند نوبت دهی، ارائه مشاوره های پزشکی، دسترسی به پرونده های بیماران و غیره را در کمترین زمان ممکن و با افزایش کارایی بیشتر انجام داد.

تبلیغات و بازاریابی مطب در انجمن های پزشکی

از فعال بودن در انجمن ها و فروم های پزشکی غافل نشوید. یکی از راه های رسیدن به شهرت و اعتبار بالا در میان مردم فعالیت در انجمن های مخصوص پزشکی برای پاسخ دادن به سوالات بیماران است.

بازاریابی مطب از طریق تبلیغات در گوگل ادوردز

مهم ترین مزیت این نوع تبلیغ این است که نیازی به بهینه سازی وب سایت خود ندارید، بلکه می توانید با پرداخت هزینه به گوگل از همان ابتدا به لینک اول گوگل تبدیل شوید. حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که برای تبلیغات و بازاریابی مطب در گوگل نیاز به داشتن وب سایت با محتوای مناسب دارید.

تبلیغات و بازاریابی مطب با تبلیغات محیطی

تبلیغات سنتی یعنی تبلیغات محیطی همچنان جایگاه خوبی در تبلیغات و بازاریابی مطب دارد. این نوع تبلیغات برای مطب هایی که گسترۀ فعالیت شان مقیاس بزرگی دارد گزینه ای عالی است. چاپ بنر، تراکت، بیلبورد و اطلاع رسانی از طریق مراکز مرتبط مثل آزمایشگاه ها، داروخانه ها و غیره را انجام دهید.

ارائه خدمات با کیفیت از طریق نرم افزار مدیریت مطب به افزایش مراجعه کنندگان کمک می کند.

 

باهوش ها هیچ وقت اینفلوئنسر های مارکتینگ را نادیده نمی گیرند

این افراد بهترین گزینه برای تبلیغات کلینیک و مطب شما در شبکه های اجتماعی هستند. تعداد فالوور ها، نوع فعالیت اینفلوئنسر، میزان فعالیت پیچ او و جنس مخاطبانش را حتما در نظر بگیرید.

نرم افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس

نرم افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس توسط برترین و متخصص ترین مهندسان و پزشکان طراحی شده است تا در سهولت اجرای امور و صرفه جویی در زمان و هزینه به کمک پزشکان و متخصصان بیاید. هدف ما در طراحی نرم افزار مدیریت کلینیک مطب بهبود تشکیل پرونده الکترونیک بیماران و همچنین ارائه برترین و تخصصی ترین خدمات نرم افزاری و سلامت الکترونیک به جامعه پزشکان است. اگر بدنبال دستیار هوشمند برای کلینیک و مطب خود هستید، کیمیا آفیس گزینه مناسب می باشد.

10 مزایای نرم افزار مدیریت مطب

برخی از مهم ترین ویژگی های بی نظیر نرم افزار مدیریت مطب کیمیا آفیس عبارتند از:

  1. سیستم پذیرش انعطاف پذیر
  2. سیستم ثبت بدون نیاز به کاغذ
  3. سهولت در دسترسی به سوابق تک تک بیماران و سایر داده ها در کمترین زمان ممکن
  4. بهبود هماهنگی بین پزشکان بخش های مختلف برای ارزیابی بهتر وضعیت بیماران
  5. بهبود مدیریت مالی
  6. ثبت درخواست مشاوره غیرحضوری به بیماران
  7. مدیریت نوبت دهی و ایجاد نظم در مراجعات به مطب
  8. مدیریت پرسنل و گزارش ها
  9. مدیریت اسناد پزشکی
  10. قابلیت رزرو و نوبت دهی آنلاین و آفلاین

همه این موارد در کنار مزایای گسترده ای که برای جامعه پزشکان دارند، با جلب رضایت مشتریان به بازاریابی مطب و جذب مراجعه کنندگان بیشتر کمک بزرگی خواهند کرد. البته شما می توانید تمامی این خدمات را در سایت اختصاصی خود داشته باشید.

برای دریافت مشاوره های تخصصی و کسب اطلاعات بیشتر و حرفه ای تر از برترین نرم افزار مدیریت مطب با ما در کیمیا آفیس در تماس باشید.

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code