نرم افزار مدیریت درمانگاه پاره وقت

نرم افزار مدیریت درمانگاه پاره وقت

فارغ از تخصصی یا عمومی بودن کلینیک ها و مطب ها، روند مدیریت بیماران و ساماندهی امور درمانی و مالی آنها را می توان به نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی سپرد. با توجه به ماهیت کار درمانگاه های پاره وقت، نظم، دقت و سرعت انجام کارها سه اصل کارآمدی این مراکز به شمار می روند. برای تکمیل این مثلث لازم است از روش های سنتی فاصله گرفت و ابزارهای درست را به کار گرفت. 

باید حقیقت را پذیرفت! در دنیای امروز بدون کمک فناوری نمی توان سرعت انجام کارهای درمانگاه و مطب را به حد بهینه رساند. هر چقدر هم در جذب نیروی انسانی ماهر و کارآزموده دقت شود و آموزش های لازم به ایشان داده شود، خطای انسانی همواره محتمل است. اما نرم افزارها می توانند با خطای بسیار کمتر و در کسری از ثانیه، کارهای جزئی و در عین حال دقیقتری مانند زمان بندی نوبت ها، فراخوانی پرونده بیمار، بررسی تداخلات دارویی، محاسبات مالی و تعیین تعرفه و همچنین تعیین وضعیت بیمه درمانجو را انجام دهند. 

ضمن اینکه کارهای فرساینده ای چون بایگانی پرونده و اسناد پزشکی بیمار را نیز می توان با خاطری آسوده و بدون هیچگونه نگرانی بابت گم شدن مدارک یا از بین رفتن آنها به نرم افزار مدیریت مطب یا کلینیک سپرد. در ادامه به پرسش مهم مدیران مراکز درمانی درباره ویژگی های یک نرم افزار خوب درمانگاه پاره وقت پاسخ خواهیم داد. در عین حال، بعضی از امکانات نرم افزار درمانگاه کیمیا آفیس برای خدمات رسانی بهتر به آن مجهز شده است را معرفی می کنیم.

پنل های متفاوت نرم افزار مدیریت درمانگاه برای پرسنل مختلف و بیماران

یکی از مهمترین امکانات هر نرم افزار درمانگاه، قابلیت تعیین سطوح دسترسی گوناگون به افراد متفاوت است. جدا از پرسنل و درمانگران، درمانجویان نیز باید امکان دسترسی به برخی بخش ها و ماژل های نرم افزار درمانگاه پاره وقت را داشته باشند. 

سیستم مشاوره نرم افزار درمانگاه کیمیا آفیس امکان مبادله داده ها و پرسش و پاسخ بین پزشک و بیمار را به شکل کاملا مستقیم و بدون واسطه فراهم می آورد. با توجه به ساعات کم حضور پزشکان در درمانگاه های پاره وقت، این قابلیت بسیار کاربردی خواهد بود. پزشکانی که در ساعاتی از روز به عنوان اعضا هیئت علمی در مراکز آموزشی حضور دارند، می توانند بیشترین بهره را از این ویژگی ببرند. آنها می توانند در ساعاتی که در کلینیک حضور ندارند نیز به صورت مستقیم با بیمارانشان در ارتباط باشند؛ و با پاسخگویی به پرسش های بیماران خود، آنها را راهنمایی کنند و از نگرانی هایشان بکاهند.

تعیین ساعت و روزهای حضور پزشک در درمانگاه

با توجه به محدودیت ساعت کاری درمانگاه های پاره وقت، روند نوبت دهی به بیماران باید با دقت بیشتری انجام شود. بسیاری از نرم افزارهای کلینیک و مطب امروزی قابلیت نوبت دهی آنلاین را دارند. اما در پنل نوبت دهی نرم افزار درمانگاه کیمیا آفیس، می توانید روند ثبت نوبت را با دقت و نظم بسیار بیشتری انجام دهید.

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس پشتیبانی: 09384487404 | 05632422904

اگر حجم کاری و تعداد مراجعه کنندگان کلینیک پاره وقت شما بسیار زیاد است، می توانید به راحتی فرآیند نوبت دهی را مدیریت کنید. هر پزشک می تواند از طریق پنل مشترک پزشکان و کارکنان ساعات حضور خود در کلینیک را به نرم افزار وارد نماید. منشی و مسئول پذیرش نیز می تواند هنگام نوبت دهی و از طریق ماژول اختصاصی این فرآیند، از برنامه دقیق حضور پزشک در درمانگاه آگاه شود و براساس آن اقدام به نوبت دهی نماید. 

مزیت دسترسی همزمان پزشک و مسئول پذیرش به جدول ساعات حضور پزشک در مرکز درمانی پاره وقت این است که اگر هرکدام از پزشکان به دلیل مشغله بسیار، فراموش کنند ساعت کاری خود در درمانگاه را برای نرم افزار تعریف کنند، منشی ها یا مسئولان پذیرش می توانند این کار را از طریق پنل نوبت دهی انجام دهند. روز و ساعت حضور پزشک از طریق دکمه ویرایش ماژول مدیریت نوبت ها به سادگی قابل تغییر است. برای آگاهی بیشتر درباره شیوه کار با نرم افزار و ماژول های متنوع آن، می توانید از ویدیوهایی بهره ببرید که با هدف آموزش نرم افزار کلینیک در ماژول «آموزش/راهنما» آمده است.

گزارشگیری و رصد همزمان همه خدمات ارائه شده در درمانگاه 

در نرم افزار کلینیک پاره وقت کیمیا آفیس، برای مدیریت بهتر بیماران و افزایش سرعت کارها، پنلی جداگانه با نام «خدمات ارائه شده» طراحی شده است که از طریق آن به ریز اطلاعات موجود درباره خدمات کلینیک و مطب به هر بیمار دسترسی خواهید داشت. منشی یا مسئول پذیرش درمانگاه یا مطب می تواند تمامی خدمات را به تفکیک نوع خدمت، نام ارائه دهنده آن و همچنین براساس تاریخ ارائه خدمت به نرم افزار وارد کند و تا زمانی که پرونده بیمار در نرم افزار درمانگاه وجود دارد، آن را مشاهده نماید. 

در لیست کامل خدمات ارائه شده به هر بیمار افزون بر توضیحات فنی، اطلاعات دقیق مالی شامل هزینه خدمات و نحوه پرداخت شامل پرداخت نقدی یا کارتخوان(ها) و پرداخت به شیوه کارت به کارت نیز ثبت می شود. به این ترتیب، اگر مشکل یا پرسشی برای پرسنل امور مالی و حسابداری کلینیک یا برای بیماران پیش بیاید، می توان به سرعت و تنها با یک کلیک روی نام پنل به آن دسترسی پیدا کرد. امکان گزارشگیری از فرآیندهای مالی به تفکیک نوع خدمت یا نام پزشک و چاپ آنها از دیگر امکانات ماژول خدمات ارائه شده این نرم افزار است. گزارش ویزیت، گزارش صندوق و گزارش دسته بندی خدمات و...، هم به شکل الکترونیکی و آنلاین و هم به صورت نسخه قابل چاپ در دسترس خواهند بود.

نصب نرم افزار کلینیک ساده ترین روش مدیریت درمانگاه پاره وقت

بدون تردید نرم افزارهای مدیریت کلینیک مهم ترین ابزارهایی هستند که مدیران کلینیک های پاره وقت برای رسیدگی به امور درمانی و غیردرمانی یا اقتصادی درمانگاه خود به آن نیاز دارند. بهره گیری از روش های نوین الکترونیکی و نرم افزاری می تواند به مدیران و کارمندان مرکز درمانی در انجام وظایف مالی و حسابداری، مدیریت بیماران، نسخه نویسی الکترونیکی و نگهداری و بایگانی سوابق پزشکی بیماران کمک کند.

در شرایطی که همه اقشار جامعه و حتی پزشکان برای تامین مخارج خود دچار مشکلات ریز و درشت فراوان هستند؛ بهره گیری از ابزارهایی که بتواند از حجم کار پزشکان و دیگر پرسنل کلینیک درمانی و فشارهای روانی بر آنها کم کند، بسیار مهم و حیاتی است. نصب و استفاده از نرم افزارهایی مانند نرم فزار درمانگاه کیمیا آفیس در کلینیک های پاره وقت، حجم کار و همچنین فشار مشکلات اقتصادی بر کارکنان مراکز درمانی را به شکل چشمگیری کاهش خواهد داد. 

اگر آرامش کارکنان کلینیکتان و کیفیت خدمات رسانی مرکز درمانی تحت نظرتان برای شما اهمیت دارد، می توانید همین حالا با همکاران ما در کیمیا آفیس تماس بگیرید تا درباره نصب نرم افزار درمانگاه به صورت دائمی یا دمو و نسخه آزمایشی آن راهنمایی های لازم را به شما بدهند.

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code