نرم افزار مدیریت مطب پزشک متخصص و فوق تخصص

نرم افزار مدیریت مطب پزشک متخصص و فوق تخصص

در تمامی مشاغل و حرفه ها، با تخصصی تر شدن مهارت ها، رویه ها نیز شاهد تغییراتی خواهد بود. حرفه پزشکی و درمان نیز از این قاعده جدا نیست و پزشکان متخصص و فوق تخصص، نسبت به پزشکان عمومی نیازهای متفاوتی در مطب خود خواهند داشت. به فراخور این تمایز ها، نرم افزارهایی که برای مدیریت مطب فوق تخصص استفاده می شود شاهد تغییراتی نسبت به سایر نسخه ها خواهد بود. در ادامه مطلب به تغییرات مذکور اشاره می کنیم تا هنگام تهیه نرم افزار مدیریت مطب یا کلینیک فوق تخصص، دست به انتخاب درستی بزنید.

 

چرا باید از نرم افزار مطب استفاده کنیم؟

با وجود تحولات نظام ارجاع در سالیان گذشته، کشور همچنان کمبودهای زیادی در خصوص نیروی بهداشت و درمان دارد. یکی از راه های رفع این کمبودها استفاده از ابزارهای فناورانه ای چون نرم افزارهای مدیریت مطب فوق تخصص برای بهره مندی بیشتر از دانش و مهارت نیروهای درمانی اندکمان است.

کمبود نیروی انسانی به دلایلی چون مهاجرت کادر درمان، کاهش تمایل افراد به تحصیل در رشته های پزشکی و... اهمیت استفاده بهینه و حداکثری از زمان را بیش از گذشته می کند. این نرم افزارها با امکانات گوناگون امکان صرفه جویی در زمان ویزیت، نسخه نویسی و همچنین ارجاع و بررسی پرونده پزشکی بیماران را در مطب فراهم می کنند.

بعد دیگر وابسته به زمان در نظام سلامت، زمانبر بودن ورود افراد جدید به سیستم درمانی و سالیان مورد نیاز برای پرورش متخصصان و پزشکان فوق تخصص است. پس در این بخش کمبود بیشتری در مراکز درمانی و کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی خواهیم داشت و نیاز به نرم افزار حیاتی تر خواهد بود.

با کمک ابزار درستی مانند نرم افزار مدیریت مطب فوق تخصص کیمیا آفیس می توان مدیریت بهتری در خصوص کیفیت و زمان خدمت دهی به بیماران و مراجعین فراهم کرد و در کنار آن، خستگی نیرو و پرسنل درمانی نیز کمتر شود. با امکاناتی که این نرم افزار در اختیار کلینیک و مطب های تخصصی و فوق تخصصی می گذارد، کارایی سیستم و رضایت ذینفعان آن را افزایش خواهد داد.

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس پشتیبانی: 09384487404 | 05632422904

مهمترین امکانات نرم افزار مدیریت مطب فوق تخصص

فرآیندهای مطب فوق تخصص را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد. یک بخش آن با مدیریت موارد عمومی چون زمانبندی، نوبت دهی، حسابداری و فرآیندهای مالی مربوط می شود. بخش دیگر بر کار تخصصی صورت گرفته در امر پزشکی متمرکز است. نرم افزار مدیریت مطب فوق تخصص می تواند در هر دو بخش تفاوت هایی با نرم افزار ساده مطب داشته باشد. نرم افزار مطب فوق تخصص کیمیا آفیس توانسته است در هر دو بخش ذکر شده امکانات ویژه ای را توسعه دهد. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بخش داروها و تجویزهای اختصاصی و پرکاربرد:

این ماژول نه تنها باعث افزایش سرعت نسخه نویسی می شود، بلکه این امکان را به پزشک فوق تخصص خواهد داد که نسخه نویسی را به دستیار یا منشی خود محول کند؛ بدون آنکه نگران پیش آمدن خطاهای احتمالی باشد.

  • قابلیت پشتیبانی از خدمات جانبی و پاراکلینیکی در نرم افزار:

این ویژگی گردش اطلاعات میان بخش های مختلف مطب پزشک فوق تخصص را تسهیل می کند. به طور مثال در مطب و کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی خدماتی مانند نوار مغزی، اکوی قلب، سونوگرافی و یا رادیوگرافی ارائه می شود. اگر پزشک تشخیص دهد کاربر نیاز به انجام این خدمات دارد، آن را تنها با چند کلیک در نرم افزار درج می کند.

مزیت دیگر آن است که این اطلاعات در سایر بخش های کلینیک یا مطب توسط کاربران دیگر شامل پرسنل داروخانه، واحد تصویربرداری و... قابل دریافت و دسترسی است. بنابراین بیمار نیاز به حمل دائمی نسخه فیزیکی و جابجایی مدام پیغام شفاهی یا مکتوب کاغذی بین پزشک و دیگر پرسنل کلینیک ندارد.

  • اتصال به بیمه های درمانی تکمیلی:

با توجه به هزینه های بالاتر تشخیصی و درمانی بیماران و مراجعه کنندگان به پزشک فوق تخصص، افزون بر بیمه های پایه امکان اتصال مستقیم به سرویس های بیمه ای تکمیلی و محاسبات مربوط به آن وجود دارد.

مدیریت همه جانبه مطب فوق تخصص

دیگر امکانات نرم افزار مطب فوق تخصص برای نظم دهی همه جانبه به فعالیت کلینیک و مطب عبارتند از:

  • پذیرش غیرحضوری مراجعان و بیماران
  • حسابداری یکپارچه کلیه خدمات ارائه شده در کلینیک یا مطب و امکان گزارش گیری های متنوع
  • ثبت نتایج آزمایش های تشخیصی مکمل بیمار در پرونده برای بهبود روند درمان و تشخیص در مراجعات بعدی
  • پنل زمان بندی و نوبت دهی جامع با پشتیبانی از امکانات اطلاع رسانی، یادآوری پیامکی، فرم های الکترونیک پیش از مراجعه، پرداخت اینترنتی ویزیت و خدمات و...

موارد دیگری نیز وجود دارد که فرصت پرداختن به یکایک آن ها در این مطلب نیست.

مهمترین نکات نرم افزار برای پزشکان فوق تخصص

در کنار مزایایی که هر ابزار فناورانه پیشکش می کند، مضراتی هم ممکن است وجود داشته باشد. با توجه به نرم افزاری در مطب، کلینیک یا درمانگاه خود مستقر کردید، معایب ابزار می تواند از مزایای آن پیشی بگیرد. با استفاده از نرم افزار می توان تمامی ثبت ها، فاکتورهای کاغذی و فیزیکی را با همتایان دیجیتالیشان جایگزین کرد. ولی هرچه فراخوانی آن ها ساده تر می شود، ریسک از دست دادنشان نیز بالا می رود. اگر پرسنل مرکز درمانی با رابط کاربری پیچیده ای مواجه شوند، نه تنها بهره وری افزایش پیدا نمی کند بلکه فرسودگی روانی آن ها نیز بیشتر خواهد شد.

کیمیا آفیس در طراحی و توسعه نرم افزار مدیریت مطب فوق تخصص تمامی این ریسک ها را به صفر رسانده است. رابط کاربری آنقدر ساده و گویا است که نیاز به آموزش خاصی ندارد. در صورت وجود هرگونه سوال و مشکل، علاوه بر راهنمای جامع موجود در وبسایت، پشتیبانی قابل اطمینان و سریعی نیز وجود دارد. همچنین روش های آنلاین و آفلاینی برای پشتیبان گیری از داده های ارزشمند مطب و کلینیک شما قرار داده شده است تا در صورت بروز مشکل، جریان های کاری مطب متوقف نشود و سریعا بتوان آن ها را بازیابی کرد.

نصب نرم افزار مدیریت مطب برای پزشک متخصص و فوق تخصص

پزشکان متخصص و فوق تخصص ارزش بسیار ویژه ای برای سیستم بهداشت و درمان هر کشور دارند. استفاده از نرم افزار مدیریت مطب می تواند آن ها را بدون آنکه درگیر امور جانبی مانند حسابداری و نوبت دهی شوند، بر حرفه خود متمرکز نگه دارد. هدف کیمیا آفیس در نهایت فراهم کردن کارایی و آرامش بیشتر پزشکان سیستم درمان است. نرم افزار مدیریت مطب فوق تخصص کیمیا آفیس با امکانات متنوعی که برای پزشکان متخصص و فوق متخصص طراحی کرده است، گزینه ای مطلوب برای بکارگیری در مطب یا کلینیک به شمار می رود. اگر می خواهید از همه ی ویژگی های این محصول مطلع شوید، می توانید از طریق راه های ارتباطی ما با کارشناسان کیمیا آفیس در ارتباط باشید. 

 

جهت دریافت دمو یا سفارش نرم افزار درمانگاه، مطب یا نسخه نویسی کافیست با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس پشتیبانی: 09384487404 | 05632422904

پرسش خود را مطرح کنید:

CAPTCHA code